Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuneScimi007
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-09 11:12
Ik zoek een?
65" TV, ik weet niet of mijn woonkamer teveel lichtinval heeft waardoor ik beter geen OLED kan nemen. Ik heb hieronder een foto van de ene kant van mijn woonkamer met alle lichtinval. Rode pijl is waar ik de tv zal ophangen. Wat raden jullie aan? OLED, QLED of iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EmTOB9-ro288lmuE5D74f26GTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kuKChHGN1dqw79gGCeq0I8h.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is je budget?
1800 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films/series kijken en gamen (PS5 & Switch)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb dus gekeken naar HelloTV, die hebben dus nog wel prima deals waar een cashback opzit. Momenteel overweeg ik de volgende tv's:
  • Samsung OLED 65S93C - 1699 euro
  • LG OLED 65C35LA - 1649 euro
  • Samsung Neo QLED 4K 65QN93C - 1499 euro
  • Sony XR65X95K - 1499 euro
  • Sony Bravia XR-65X90L - 1329 euro
  • Samsung QLED 4K 65Q77C - 999 euro
Welke vragen heb je hier nog over?
Welke tv zouden jullie mij aanradden? Hoeft geen tv van het lijstje hierboven te zijn. Sta open voor andere tv's.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:23

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ten eerste gefeliciteerd met je woning!! *O*

Ik zeg uit ervaring dat je sowieso al 100% voor Oled moet gaan met zo'n budget, want met €1800 kan je zeker wel een mooie tv kopen.

Helaas is de Sony Bravia XR-65X90L geen Oled model maar LCD, dus dan zal mijn voorkeur uitgaan naar LG OLED 65C35LA. Dan een Chromecastje eraan voor het Android Tv besturing systeem voor Kodi & Smarttube, maar dat hoeft natuurlijk niet. De LG C3 is eventueel ook nog mooie tv, zie mijn vorige bericht hieronder die ik ook had gepost in het andere topic waar je eerst reageerde:

Zelf alleen ervaring met een Oled van Sony, maar ik heb als backup tv de LG C3 in mijn verlanglijstje staan zonder dat ik ervaring heb met de tv zelf. Wel afgelopen Donderdagavond bij de Mediamarkt in Emmen de LG C3 bekeken in de winkel, gave tv is het zeker!

Maar wij willen zelf nooit meer zonder Oled, het bevalt heel erg goed. Zelfs naar de bioscoop gaan is er minder leuk door geworden, want als je eenmaal het beeldkwaliteit van Oled bent gewend ben je verkocht. Wij betalen liever €1500 voor een Oled en hopen dan dat deze 10 jaar meegaat dan €900 voor een Qled of lager dan Oled. Bij series/films zitten we nu nog steeds met het wow effect :9
Ik hoop dat je eruit komt en als je vragen hebt stel ze gerust d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:44
Gezien de schaduwen en de panelen neem ik even aan dat dit een raampartij op het noorden is?
Komt hier iets van raambekleding hangen?

Deze combinatie samen zorgt meestal al voor redelijk wat schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuneScimi007
99ruud99 schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:39:
Gezien de schaduwen en de panelen neem ik even aan dat dit een raampartij op het noorden is?
Komt hier iets van raambekleding hangen?

Deze combinatie samen zorgt meestal al voor redelijk wat schaduw.
Dat klopt inderdaad, ze zitten aan het noorden.
Ook komt hier raambekleding, namelijk zwarte gordijnen.

Wat zou je mij dan adviseren als tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:19

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

1. Wat is je kijkafstand, ivm de schermgrootte.

2. Krijg je direct zonlicht op je scherm? Overweeg dan LED iov OLED.
Niet i.v.m de helderheid maar beschadiging van het paneel door UV

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 12:26
LG 65G36LA valt ook binnen bereik. Ik had hem voor 1965 exclusief 150 euro cashback bij hellotv. Kom je uit op 1815 euro. Zeker de moeite waard lijkt me. Het is wel een beetje gedoe om dat aanbod te krijgen. maar aanhouder wint. 1975 hoor ik ook veel in het OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic topic. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:18
Wanneer er directe zonlicht op de tv schijnt > LCD, geen directe zonlicht > OLED.

Samsung mist Dolby Vision, Tizen is laggy (als zou dit met een recente software update verholpen zijn) en de bouwkwaliteit is matig.

De LG OLED TV's hebben een glossy toplaag, met veel omgevingslicht spiegelt dit behoorlijk en zijn donkere scenes slecht zichtbaar.

Wanneer je waarde hecht aan een accurate weergave is de 65X95K de beste optie bij veel omgevingslicht en op het gebied van meeste HDR impact. Heb je geen bezwaar om regelmatig de kamer deels te verduisteren bij veel omgevingslicht? Dan kun je imo beter voor een OLED kiezen, de LG G3/ C3 biedt dan veel bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 15:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zie geen zon naar binnen schijnen door de ramen. Als de foto de normale situatie is, dan is de ruimte zeker geschikt voor een OLED-televisie en dat zou ik dan ook zonder meer aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuneScimi007
Thanks voor al jullie berichten, ik heb naar het advies geluisterd en miss is het minder erg dan ik dacht. Ik ga ook zwarte gordijnen ophangen en vind het dan niet erg op de kamer te verduisteren als ik bijv echt een film wil gaan kijken overdag.

deal kunnen sluiten voor de LG OLED 65C35LA voor 1649 euro waar nog eens de cashback actie vanaf gaat word hij 1500 euro.

Zal ik deze deal nemen of zeggen jullie dat er nog iets beters is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:23

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wij hebben ook een Oled waar de zon elke dag wel even opstaat maar tot op heden geen problemen mee gehad en inderdaad is het enige nadeel dat zwart echt zwart is wat natuurlijk ook het fijne aan Oled is. Maar soms heb je dan overdag een klein beetje moeite met zwarte scenes, hier lopen wij soms ook tegenaan maar dan doen we gewoon de gordijnen voor de ramen even naar beneden en dan is het probleem opgelost.

ik zou zeggen dat is een mooie deal voor de LG OLED 65C35LA, het is ook nog eens een 2023 model van April dus vrij recent. Daar kan je wel flink wat jaren mee voorruit!

Als je een besluit hebt gemaakt, laat je in het [LG OLED] Ervaringen & Discussie wel je ervaring met de tv weten? :P Ben namelijk wel heel nieuwsgierig naar je mening :D

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 20-11-2023 11:47 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBDM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-09 13:25
Ik ben zelf ook op zoek naar een 65 inch OLED. Het verschil tussen een 2022 en 2023 model lijkt mij geen 100'en euro's waard dus ik hou momenteel twee 2022 modellen in de gaten en hoop dat ze deze week nog in de aanbieding komen:

uitvoering: LG CS 65" Zwart
uitvoering: LG C2 65" (zilveren voet) Zwart

Nu was de LG CS tot een paar dagen geleden €1299,- dus had ik de hoop dat deze wellicht door black friday zelfs nog richting de €1000,- ergens te vinden is maar vooralsnog geen geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuneScimi007
JBDM schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:52:
Ik ben zelf ook op zoek naar een 65 inch OLED. Het verschil tussen een 2022 en 2023 model lijkt mij geen 100'en euro's waard dus ik hou momenteel twee 2022 modellen in de gaten en hoop dat ze deze week nog in de aanbieding komen:

uitvoering: LG CS 65" Zwart
uitvoering: LG C2 65" (zilveren voet) Zwart

Nu was de LG CS tot een paar dagen geleden €1299,- dus had ik de hoop dat deze wellicht door black friday zelfs nog richting de €1000,- ergens te vinden is maar vooralsnog geen geluk.
Dit is ook eigenlijk wel een goede, ik weet namelijk dat het verschil tussen de LG CS en C2 minimaal is met de C3. Misschien dat ik ook nog even wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is niet te voorspellen hoe gek de prijzen op zwarte vrijdag worden, maar de C3 is een koerant model dat ook volgend jaar nog te verkopen is. Het lijkt me daarom in de rede liggen dat de huidige prijs van €1500 voor de 65" niet veel verder zal dalen.

De televisie waar de markt van af lijkt te willen tijdens deze eindejaarsperiode is de CS. Alle voorraden lijken op te moeten en indien dat tegenvalt zal men zo laag gaan totdat ze weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
RuneScimi007 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:38:
Thanks voor al jullie berichten, ik heb naar het advies geluisterd en miss is het minder erg dan ik dacht.
Die indruk krijg ik in ieder geval wel ja. De moderne televisies geven véél meer licht dan we afgelopen tientallen jaren gewend zijn, dus je moet echt wel een vrij extreme situatie hebben wil er te veel licht zijn voor een OLED-televisie. En ik zie niets extreems.
Pagina: 1