Nieuwe kozijnen en loodslab

Pagina: 1
Acties:

• andriesdelange
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-11-2023
Vraagje, ik heb nieuwe kozijnen laten plaatsen maar heb het idee dat het niet goed is ingemeten. Is grote gleuf onder waardoor flink stuk loodslab te zien is. En bij de voordeur tocht het.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcBC3bp4iyE10tEN7IVuri5esCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erLQq9fxV1rCdyfvss8rq3x2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYfRo2x6G62Bz1i21D0O6Gs2M6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KG4luoK3lnEpf0UvW66Sckdy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA54wHVEzxGbUIGjSrdD8QnrIMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bD7CIJRKD9RWA4NhuZv6yOS3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZaV3qPEQn1WBBge0CV2OCT2gIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNnGd0Tti03sNS8grchyKFwO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door andriesdelange op 17-11-2023 20:46 ]

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:18
Goede vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door FitzJac op 17-11-2023 21:14 ]

• andriesdelange
?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:51
zit er geen afwerking in de verticale aansluitingen? een nieuw geplaatst kozijn met deur mag natuurlijk niet tochten

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• TorxWorx
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09 12:06
@andriesdelange Vergelijkbaar topic: Loodslab over 'vensterbank' buiten

Kun je specificeren wat voor antwoorden je hier verwacht? Ik zie net als @FitzJac niet echt wat de discussiewaarde / vraag van dit topic is. Als je ontevreden bent over de montage kun je het beste gewoon contact opnemen met de partij dit dit geplaatst heeft.

• andriesdelange
Vraag 1: is het gebruikelijk dat er zo’n brede gleuf onder het kozijn zit? (Snap dat ivm capilairre werking je zo’n 5 mm moet hebben maar geen 2 cm)

Vraag 2. Is het gebruikelijk dat je zo’n stuk loodslab eronder doet (wint geen schoonheidsprijs).

Verwijderd

Zo te zien is er verkeerd ingemeten, inderdaad. Het kozijn hoort verder door te lopen. Hier zijn nog niet zo lang geleden ook kunststof kozijnen geplaatst (op een zelfde soort vensterbankje) en bij ons is er geen lood zichtbaar.

Ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht op deze manier, dus ik zou zeker even contact opnemen met de partij die dit geplaatst heeft. Overigens mag een nieuwe voordeur natuurlijk ook niet tochten.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:46

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
opzich is dit vrij normaal anders krijg je het kozijn er doorgaans niet of heel moeilijk) in (het probleem is de nok van de raamdorpelstenen) als de raamdorpelstenen niet vervangen worden om welke reden dan ook is dit best standaard, ja het had een paar mm minder kunnen zijn. denk alleen niet dat het voldoende is om vervanging te kunnen eisen. al is het lood niet geweldig aangeklopt en scheef geplaatst/gesneden. Uiteraard behoord de boel niet te tochten. met dat lood had anders gekund, maar dan moet je daar wel opdracht voor geven, in basis is de gegeven oplossing een oplossing die heel erg veel wordt toegepast en bouwkundig weinig mis mee (het principe, de uitvoering heeft wel wat schoonheids foutjes.) ik zou mij meer storen aan de gleuf naast het staande raam eigenlijk :+

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 17-11-2023 23:06 ]

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Sorry maar dit is geen gezicht.
Lijkt idd aan de raamdorpelsteentjes te liggen maar daar kunnen ze toch op anticiperen?

• twain4me

twain4me

nokiaan958GB schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:07:
Sorry maar dit is geen gezicht.
Lijkt idd aan de raamdorpelsteentjes te liggen maar daar kunnen ze toch op anticiperen?
wat zal ik zeggen, op hun manier doen ze dat ook. :+

Gezien de staat van de raamdorpelstenen (en weinig bijzonder) zou ik adviseren de raamdorpelstenen gewoon te vervangen als het er stoort. Als het bedrijf dat wil doen of aan mee wil betalen zou dat mooi zijn. daarna kan TS het lood korter (laten) afsnijden.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 17-11-2023 23:12 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:15
Als je nieuwe kozijnen laat plaatsen... Waarom neem je dan niet gelijk nieuwe raamdorpels?

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Als je het mooier wil hebben dan kun je de raamdorpels nog laten vervangen, of zelf doen..
Oude eruit de nieuwe een beetje hoger plaatsen.
Zo strak zijn ze toch ook al niet meer....

En inderdaad die gleuf op de zijkant tussen de muur en het kozijn had er niet hoeven zitten.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
Het lijkt er op dat door opmeten of plaatsen het geheel niet netjes past (te hoog gemonteerd) waardoor ze met lood een oplossing hebben bedacht die nmm niet nodig was. Hier zit er onder de ramen helemaal geen lood en zijn de raamdorpelstenen aan 1 kant allemaal vervangen omdat er al iets teveel kapot waren, en daar zit dus ook nauwelijks ruimte tussen (precies genoeg om de stenen onder te haken.
De voegen van de dorpelstenen verdienen bij jou ook wel wat aandacht, want of dat nog helemaal waterdicht is durf ik niet te zeggen.

Verwijderd

twain4me schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:04:
met dat lood had anders gekund, maar dan moet je daar wel opdracht voor geven, in basis is de gegeven oplossing een oplossing die heel erg veel wordt toegepast en bouwkundig weinig mis mee (het principe, de uitvoering heeft wel wat schoonheids foutjes.)
Hier ben ik het niet mee eens. Je mag als klant verwachten dat de afwerking goed is en dat is hier duidelijk niet het geval.

• twain4me

twain4me

GioStyle schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:12:
Als je nieuwe kozijnen laat plaatsen... Waarom neem je dan niet gelijk nieuwe raamdorpels?
het is goedkoper. en bij de huizen waar ik doorgaans aan werk omdat ze niet meer te krijgen zijn ;) maar in dit geval zou ik ze gewoon vervangen. voegen zijn gaar en er zitten al kapotte tussen.

probleem is dat de meeste ramen boeren geen metselaars hebben en daar gewoon niet aan willen beginnen., ze stellen het dus nieteens voor. u wilt nieuwe kozijnen? prima hier heeft u een offerte voor de nieuwe kozijnen.

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Nieuwe hardstenen raamdorpels eronder had inderdaad fraaier geweest. Gelukkig kan dit nog steeds, al was tegenlijk wat efficienter geweest.

Verwijderd

GioStyle schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:12:
Dat gebeurt regelmatig, hoor. Het is helemaal niet gek dat TS dit niet heeft laten doen.

De afwerking is ruk en moet opgelost worden. Doen ze dat niet, dan zijn het gewoon prutsers.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bij de voordeur is mijn gok dat het onder de dorpel niet luchtdicht is. Dat roept wel de vraag op of daar ook geen nette hardstenen of kunststof dorpel is geplaatst...

Aan de zijkant kan ook, maar dan is er aan de binnenzijde niet goed afgedicht (stelkozijn of PUR). Aan de buitenzijde zal een rubber afdichting of anders zwelband zitten, maar de primaire functie daarvan is vuil en vocht buitenhouden, niet tochtdichtheid.
twain4me schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:19:
probleem is dat de meeste ramen boeren geen metselaars hebben en daar gewoon niet aan willen beginnen., ze stellen het dus nieteens voor. u wilt nieuwe kozijnen? prima hier heeft u een offerte voor de nieuwe kozijnen.
Metselaar?

Een kozijnenboer offreert hardstenen waterslag van ca een meter breed, en zet die vast met kit of misschien een kwak cement. Beetje jointfix aan de onderzijde om een eventuele spleet te dichten. In elk geval kwam daar bij mij geen vakmanschap bij kijken, maar puur pragmatisme.

Als ik topicstarter was zou ik vragen of deze alsnog geplaatst kunnen worden.

Sowieso was het potentieel beter geweest om het stuk waar nu het paneel zit dicht te metselen met een groot kozijn erboven.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 19-11-2023 15:22 ]

• twain4me

twain4me

Rukapul schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:35:

Metselaar?

Een kozijnenboer offreert hardstenen waterslag van ca een meter breed, en zet die vast met kit of misschien een kwak cement. Beetje jointfix aan de onderzijde om een eventuele spleet te dichten. In elk geval kwam daar bij mij geen vakmanschap bij kijken, maar puur pragmatisme.

Als ik topicstarter was zou ik vragen of deze alsnog geplaatst kunnen worden.
Dat kan ook, net als aluminium of beton, of zelfs een prefab versie van wat er nu op zit. Mijn punt is eigenlijk niet zozeer de vakman opzich maar dat de wil die onbreekt om het te doen. zonder het bedrijf te vragen kan je alleen maar speculeren naar de reden. Ik heb in iedergeval al van alles gehoord (incl de metselaar) ik heb het namelijk gewoon wat kozijnen boeren waar "we" mee werken (5 stuks) gevraagd na aanleiding van een gelijksoortig topic hier. en op 1 na verkopen ze geen nieuwe waterslagen/raamdorpels aan partikulieren mee. althans niet actief je moet erom vragen. Om welke al dan niet terechte reden dan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 17-11-2023 23:55 ]

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12 13:51
Mooie hartstenen of betonnen waterslagen in laten zetten door een metselaar, dan is de loodslab (volgens mij) ook niet meer nodig en sluit het geheel mooi aan.

Heb je nog een foto van de voordeur die zou tochten? In principe wordt elke voordeur tegenwoordig geleverd als omsluitend kozijn, dus de deur zou netjes in de dorpel moeten vallen. Kiert het onder de dorpel van de voordeur door?

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:46

ericplan

5180 Wp PV

Persoonlijk vind ik dat paneel met rommelige details en de afwijkende maatvoering van de tussendorpel veel storender. (Ik zou het muurtje bij het paneel acht stenen opgemetseld hebben.)

A'dam PVOutput

• andriesdelange
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDvydPGbiLzO6NdXJm8yz_GQZF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdEY6FJNDBKcJ0TECxtGvqbg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQ_BwzHo-8FgZzELMFXME19BZgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouK6yqptdhqQuQ8I0dJoRBTC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YY6zIN3UQGJlXMpy4bZ0mcmbjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jl7RG2z9sHHxpczxOzXnpqY2.jpg?f=fotoalbum_large

• andriesdelange
Sluitplaat zit scheef daardoor lek bij deur-rubber en daar voel je tocht

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
Dan mag de kozijnenboer terugkomen om het te fiksen, want dit is wel heel slecht gedaan.
Pagina: 1