Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 14:39
Ik zag net een filmpje over het kunnen aanvragen van een tweede allocatiepunt (SAP).
Hiermee zou je, op 1 aansluiting toch twee energiecontracten kunnen afsluiten.

In het plaatje hieronder A en B.

Nou vroeg ik me af; wat nou als je een dynamisch contract op B afsluit en een vast contract op A.
Een vast contract sluit je nu af voor een vaste prijs van 40 cent per kWh? en een dynamisch contract schommelt tussen de 17 en 35 cent per KW/h.

In het voorbeeld van deze youtuber, zegt ie dat je zo je auto op een dynamisch contract zou kunnen opladen en de rest op een fixed fee kan zetten.

Maar zou je dit nog verder kunnen doortrekken door over en weer, "terug" te leveren?

Voorbeeld;

Zodra de energieprijzen laag zijn, zeg 17 cent per kWh op meter B; ga je "terugleveren" aan meter A.
Stel je pompt zo 30KW per dag over naar A. (je gebruikt Meter A dus als een buffer)

Het saldo is dan -30kWh verbruik op meter A.
Het saldo is op meter B +30kWh, kosten : 5 euro.

Op duurdere momenten, zeg 30 cent per kWh doe je dat andersom, je levert 30 kWh terug van meter A naar meter B.

Tussenstand:

Meter A, 0 kWh, kosten 0 euro (want gesaldeerd)
Meter B, 0 kWh, kosten -4 euro.

En dat (mogelijk) elke dag, soms 2 keer per dag.

Zo lang je op 0 uitkomt op meter A, mag je (voorlopig) salderen.
Zo verdien je, door in energie te handelen tussen contacten (dus tussen SAP punten), geld.

Naast dit handelen, zou je dan ook, wanneer je het goed inregelt, je energie trekken van de aansluiting die op dat moment het goedkoopst is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K7zY3EK1hl9vkWih8lzrXaQJek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7s08c6x2ValZwU7RgBIKHxVC.png?f=fotoalbum_large

Zie ik, naast de voordehand liggende zaken, zoals verliezen, afhankelijkheden van het verloop van dynamische prijzen en praktische problemen bij het "on the fly" schakelen tussen SAP punten, iets over het hoofd?

YouTube: Geld verdienen met de slimme meter (SAP, Secundair Allocatiepunt)?

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:37
Je ziet de wet over het hoofd die verbied om je PAP en SAP elektrisch met elkaar te verbinden.
Daarnaast zie je het topic over SAP over het hoofd: Secundair allocatiepunt als verdienmodel?

[ Voor 25% gewijzigd door Homer-Simpson op 17-11-2023 16:43 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37
Korte antwoord: Nee, in de eisen van die aansluiting staat dat er geen verbinding tussen de twee installaties mag zijn.

Lange antwoord (je bent niet de eerste met dit idee): Secundair allocatiepunt als verdienmodel?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 14:39
Dat is klip en klaar.. Dank voor jullie reactie heren :)