Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0kerr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-11-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem gebruiken voor gamen. Speel nu voornamelijk Valorant en wil Warzone gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil exclusief GPU maximaal 4/500 eu uitgeven, zo min mogelijk tenzij een bepaalde upgrade *echt* een grote meerwaarde heeft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik behoud mijn huidige GTX1070.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks bijzonders. Wil games kunnen runnen zonder vastlopen beeld :P .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Niet per se.

Wat verwacht je van ons?
Ik zit op een strak budget waarbij minder beter is met een maximum van 4/500. GTX 1070 neem ik mee uit mijn oude systeem. Ik wil dus spellen zoals Valorant en Warzone op med settings zonder problemen kunnen draaien. Momenteel zit ik op een i5-7600k, de upgrade is dus wel nodig maar hoeft niet zodanig dat ik high-end kan gamen. Medium settings voor zo min mogelijk is mijn doel. Heb wel een 144hz scherm, wil die wel tot zijn recht laten komen indien mogelijk.

Heb het volgende op het oog:

Prijzen op Amazon (incl black friday deals):
Cpu: Ryzen 5 5600x: 156
Mobo: MSI pro b550m-p: 94,90
Ram: Corsair vengeance LPX 16gb 3200mhz: 35,99
SSD: Samsung 980 1 TB m.2: 61,90
PSU: Tacens RADIX VII AG 600 modular: 57,99eu
Behuizing: Sharkoon MS-Z1000 micro-atx: 39,99 eu
Totaal: 446,77

Zijn er, omwille van budget, downgrades die alsnog games op med kunnen runnen en een jaartje of 2 meegaan? Ik heb geen hoge eisen gezien ik nu prima speel met de i5-7600k. Hoor graag van jullie!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:17
Een Tacens voeding is troep dus die sws vervangen voor uitvoering: FSP Hydro G Pro 650 watt als het iets goedkoop mag of uitvoering: MSI MAG A750GL PCIE5 750 watt voor next gen videokaarten.

Daarnaast 32GB ram uitvoering: Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 Welk RAM heb je nu? Misschien is het te hergebruiken.

SSD naar uitvoering: Lexar NM710 2TB