Nieuwe soundbar, of ook meteen TV?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:12
Ik zoek een?
Ik zoek voornamelijk wijsheid: momenteel is de huiskamer setup een Samsung UE46C5100 met een setje computerspeakers met subwoofer van de Aldi voor het geluid. Er is een ontvanger, een basic Samsung DCB-H380R (die Ziggo niet terug wilde hebben). Die is er omdat de TV ondoenlijk traag is geworden.

Het beeld van de TV doet het nog oké, maar het geluid van de ontvanger -> HDMI -> TV -> 3.5mm -> speakers is matig in te stellen en het klooien met meerdere afstandsbedieningen is meh.

Als het geluid minder belabberd moet, zal er wel een soundbar moeten komen, maar dan wordt het nog meer een chaos, vrees ik.

Wat is dus wijsheid? Gewoon een nieuw setje alles, en de ontvanger weg doen ten faveure van de TV-ontvanger? Of kan die soundbar er toch los bij?

Wat is je budget?
€800 TV, €200 soundbar?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Er wordt TV mee gekeken, en F1TV via een Chromecast.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bovenop de setup-stress komt de keuzestress van ongelofelijk veel TV/soundbar modellen, waarvan ik totaal niet weet wat tegenwoordig de dingen zijn waarop gelet moet worden, dus mijn zoektocht is nog niet echt ergens op toegespitst.

Welke vragen heb je hier nog over?
Beeldtechnologie: OLED is uiteraard superieur, maar boven mijn budget. Wat is tegenwoordig goed?

Features: Ik ben totaal out of the loop wat betreft features zoals smart TV. F1TV direct via de TV zou fijn zijn i.v.m. de frequente storingen die we nu hebben via de Chromecast.

Geluid: Daar is de soundbar voor. Is een losse subwoofer aan te raden of is het geluid tegenwoordig prima zonder externe subwoofer?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:59
Lekker allebei vervangen, dan ben je weer mooi up to date.

Het een en ander hangt af van je wensen.

De LG 48A2 OLED + Samsung Q600C soundbar + Google Chromecast 4K of een Nvidia Shield (wanneer je momenteel een oudere chromcast hebt). Dit is een goede setup qua prijs-kwaliteitverhouding.

Wanner 48” niet toereikend is, of je wilt per se geïntegreerde F1 TV ondersteuning zul je het budget moeten verhogen met minimaal een paar honderd euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Freshouttheoven op 16-11-2023 16:27 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb een paar weken geleden precies die uitvoering: LG A2 48" Zwart gekocht voor €699. Prachtig beeld, ondanks dat het 'maar' de instapklasse van LG is. Geluid is ok, maar ook ik ben op zoek naar een soundbar voor nét iets meer en voor zaken als spotify.

Wel even nadenken of je aan 3 hdmi poorten genoeg hebt. De LG heeft een e-ARC aansluiting voor een soundbar, dus dat zou behoorlijk moeten schelen met gehannes, want die aansluiting zou de soundbar aan moeten sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 16-11-2023 10:26 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:12
TV gaat dus ook op het verlanglijstje. De Soundbar geeft iig al een indicatie waar ik me op kan baseren, dus bedankt voor de suggesties! :)

3 HDMI poorten is genoeg, denk ik. Er hangt weinig aan - enkel de TV ontvanger en een Chromecast tegenwoordig. DVD-speler is al bij de tweedehandswinkel ingeleverd en zijn geen consoles o.i.d. in het spel.