Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe game pc +- €2500,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kars.Bakker
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-02-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc met mijn RX480 is op dus ik ben al een tijdje aan het loeren om een nieuwe pc in elkaar te zetten. Heb vorig jaar een 4K LG OLED gehaald, dus wil voor een beter model videokaart gaan dit keer. Zal met dit systeem dus vooral de nieuwste en wat oudere games in 4K spelen zijn de komende jaren. Ik wilde gewoon de best buy 4k aanhouden, maar toch even een eigen topic geopend. Het kan namelijk met een paar weken zon op mijn raam in de zomer 30 graden worden. Aan jullie dus de vraag hoe ik hier het beste met koeling rekening mee kan houden of dat ik mogelijk andere aanpassingen moet maken om hier niet met oververhitting in de problemen te komen. Ik ben van plan alles rond black friday te gaan scoren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ga als project het systeem zelf weer in elkaar zetten, budget ligt rond de €2500,-. Zit genoeg speling in, maar wil geen geld uitgeven om het uitgeven. Mochten er aanpassingen gedaan worden om dus wat te besparen vind ik beide kanten op prima. Zolang de kwaliteit er maar op vooruit gaat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een 1080p 144h scherm wat ik wat competitievere games op speel , misschien dat ik deze ooit upgrade naar een nieuwer model, maar dat gaat niet gelijk gebeuren. Ga hem voornamelijk voor games gebruiken op de 4k TV.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voornamelijk het lijstje van de best buy guide overgenomen. Graag van jullie de vraag wat hieraan verbeterd kan worden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 390,29€ 390,29
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 204,-€ 204,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6€ 1.079,-€ 1.079,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 89,-€ 89,-
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 57,93€ 57,93
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 110,11€ 110,11
1VoedingenCorsair RM850x SHIFT ATX3.0€ 161,93€ 161,93
1Solid state drivesKingston KC3000 2TB€ 109,90€ 109,90
Totaal€ 2.202,16

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast staat onder het bureau dus moet vooral efficiënt zijn.

Ga je overklokken?
Nee, misschien als het in verband met de warmte te adviseren is misschien undervolten.

Wat verwacht je van ons?
Graag dus advies voor eventuele koeling, is dit überhaupt noodzakelijk? kan de warmte in huis voor een probleem zorgen en welk advies geven jullie hierbij.

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
In principe is die PC dikke prima. De balans is goed en hij is zowel goed high refreshrate als hoge resolutie. Wel is het zo dat AMD nogal achter loopt op Nvidia op het gebied van raytracing, dus een RTX 4080 zou een verbetering zijn, maar is ook 150-200 euro duurder.

Verder is dit systeem prima gekoeld. Als je de ventilatie van de behuizing wil verbeteren, kun je voor weinig uitvoering: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm bestellen en je hele kast vol hangen. Let wel dat je dan even in de bios of met https://getfancontrol.com/ iets aan de toerentallen doet.

• Kars.Bakker
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-02-2024
Duidelijk! Dus een systeem is uit zichzelf goed genoeg qua koeling dat hier geen verdere aanpassingen aan nodig zijn.

Ga ik komende week wat spullen bestellen. 👍

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
Dus een systeem is uit zichzelf goed genoeg qua koeling dat hier geen verdere aanpassingen aan nodig zijn.
Ja. In principe heb je voor 99% van de pc's voldoende aan 1 120mm intake en 1 120mm exhaust fan, mits de kast niet overmatig restrictief is qua airflow.

Het wattage van de componenten maakt in die zin nieteens zo veel uit, omdat je met die 2 fans de behuizing zo goed kunt ventileren dat de interne temperatuur van de lucht niet echt boven de 35-40 graden hoeft te komen. Daardoor garandeer je min of meer dat je binnen 10 graden van optimale koeling zit tov een open kast.

Een kast met afgesloten voorpaneel kan wel problematisch zijn, maar de 4000D airflow is mesh, dus daar heb je geen last van

[ Voor 18% gewijzigd door youridv1 op 16-11-2023 11:08 ]