Samsung 77" 95C of Sony 77" A84L

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Topicstarter
Ok, welke wordt het de Samsung 77" 95C of de 77" A84L

Verschillende reviews gelezen en gekeken beide hebben hun voordelen en nadelen.

Word voornamelijk gebruikt voor de PS5 en streaming content. En af en toe een voetbal wedstrijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 13:31
Frank1973 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:38:

Word voornamelijk gebruikt voor de PS5 en streaming content. En af en toe een voetbal wedstrijd.
Dit is het LG OLED topic, dus verwacht niet dat iemand je hier zal adviseren tussen Samsung en Sony te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

De PS5 zullen door beide goed worden gedaan ivm native resolution. Voor streaming content is de Sony heer en meester ivm betere upscaling. Niet geheel onbelangrijk voor streamen op een 77". Let wel dat er tussen de A84L en A84K weinig tot geen verschil zit (zelfde paneel). Ik zou het wel weten.
Zonder jouw budget en wensen/eisen te weten is er verder niks over te zeggen. Als geld geen rol speelt, dan geeft de XR-77A95L je compromisloze kwaliteit. Heb je geen geldboom in jouw achtertuin groeien, dan zou ik de 77G36LA ook zeker overwegen.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:32

Je kunt dan beter voor de 77A84K kiezen, zoals Abomination al aangaf nauwelijks verschil in beeldkwaliteit/ hardware met de L serie.

Persoonlijk zou ik wanneer ik nu aan het shoppen was voor een 77'' OLED de Panasonic 77LZW2004 kopen (~ 2800 euro met prijsaanvraag). Dit is de beste OLED televisie van vorig jaar, zeer nauwkeurig out of the box, goede motion handling en goede HDR weergave door o.a. een heat sink. En als bonus krijg je er een mooie geïntegreerde geluidssysteem bij, voor wat het waard is. Als tweede keuze de hierboven genoemde Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

Posts afgesplitst vanaf [LG OLED] Ervaringen & Discussie, reden lijkt me duidelijk @Frank1973 graag opletten waar je je vraag stelt.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 14-11-2023 21:01 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Topicstarter
Thx, dacht dat het een algemene OLED topic was..

Anyway. De 95L werd mij te gortig qua prijs. Ik heb idd de 2021 K serie overwogen, maar ik wou gewoon het nieuwste model.

Ook de C serie overwogen en de G serie bewust niet. ( Ophangen ) Ivm setup in mijn kamer, zou ik teveel moeten omgooien. Daar word mijn vrouw niet gelukkig van..😅

Na vele reviews, zowel technisch maar ook gaming heb ik besloten dat de Samsung af valt. Hoofdreden geen Dolby Vision. We kijken erg veel streaming waar Dolby Vision toch steeds meer mainstream wordt.

In de Panasonic moet ik me nog even verdiepen ook interessant.

Toch doen ze allemaal hetzelfde, de ene heeft dat de andere dat. En ze doen ook zeker niet onder voor elkaar.

Lang verhaal kort:
Sony 77A84L ( momenteel voorkeur )
LG 77 C35
Eventueel Panasonic ZW
Pagina: 1