Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sreinders
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-05-2024
Hallo lezers, Vanmiddag is bij mij mijn MHI aangesloten. Heel blij mee maar helaas krijg ik met geen mogelijkheid de app gekoppeld. Hij komt in de app niet bij nieuwe apparaten te staan. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-07 09:33
https://www.coolmark.nl/m...0instructies%20WF-RAC.pdf
Hier duidelijke pdf. Wel van ander merk maar mhi is identiek. Ik heb de mijne elk apart manueel moeten pairen. Krijg wel rare foutmeldingen ivm ios 17 problemen terwijl ik ios 16 heb.
En via google home werkt niets behalve temperatuur.
Erg teleurgesteld in mhi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv61
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-04 07:10
Dank voor de handleiding. Toch lukt het mij niet. Er wordt gezegd om de menuknop (met een pennetje) in te drukken tot SL op het scherm verschijnt. Helaas gebeurd dat bij mij niet. Heb alleen de opties: CL, L1 en L2. De airco verschijnt dus niet in de smart m-air app en ik kan dus niet verder met het koppelen (Iphone SE 2022 met IOS 17.1.1) Airco is een MHI multi split en de binnenunit waar ik mee wil verbinden is een SRK25ZS-S. Systeem in van 2017 maar in de binnenunit is enkele weken geleden een originele MHI
Wifi module ingezet. Overigens bij de WiFi instellingen op m'n Iphone verschijnt de MHI wifi module wel in de lijst met netwerken en kan ik daar ook mee verbinden. Echter in de Smart M-Air app komt de airco ook dan niet in beeld dus kan ik niet verder.

[ Voor 14% gewijzigd door rvdv61 op 22-11-2023 07:47 ]

• skle
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-11-2024
Gisteren is bij mij een MHI unit geinstalleerd met Wi-Fi module. Op mijn iPhone de Smarty M-Air app geinstalleerd en vervolgens ingelogd op het ad-hoc Wi-Fi netwerk van de unit. Ook bij mij wordt de unit niet door de app gevonden.

Daarna op een Android toestel de app geinstalleerd, ingelogogd op hetzelfde netwerk en voila, de unit werd direct gevonden.

Conclusie: er is iets mis met de iOS versie van de app. Heb je nog een Android toestel liggen, probeer het daarmee. Voorlopig is het denk ik wachten op een update van de app waarin deze fout wordt hersteld.

Direct een update: Wanneer je in de iOS app in het menu kiest voor 'Alerts' dan is er een melding zichtbaar waarop inderdaad op een fout in de app op iOS 17 wordt gewezen. Er wordt aan gewerkt zo te lezen.

[ Voor 16% gewijzigd door skle op 23-11-2023 09:59 ]

• goodday1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-11-2023
rvdv61 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:42:
Dank voor de handleiding. Toch lukt het mij niet. Er wordt gezegd om de menuknop (met een pennetje) in te drukken tot SL op het scherm verschijnt. Helaas gebeurd dat bij mij niet. Heb alleen de opties: CL, L1 en L2. De airco verschijnt dus niet in de smart m-air app en ik kan dus niet verder met het koppelen (Iphone SE 2022 met IOS 17.1.1) Airco is een MHI multi split en de binnenunit waar ik mee wil verbinden is een SRK25ZS-S. Systeem in van 2017 maar in de binnenunit is enkele weken geleden een originele MHI
Wifi module ingezet. Overigens bij de WiFi instellingen op m'n Iphone verschijnt de MHI wifi module wel in de lijst met netwerken en kan ik daar ook mee verbinden. Echter in de Smart M-Air app komt de airco ook dan niet in beeld dus kan ik niet verder.
Ik ben een nieuwe gebruiker:

De airco moet uitstaan. Je moet bij 5L (dus geen SL) met de timerknop voor E1 kiezen en daarna op SET drukken, als je automatisch wilt koppelen met het WIFI-netwerk thuis. Twee lampjes gaan dan knipperen op de binnenunit en dan moet je binnen 2 minuten de WPS knop van de rooter indrukken en met de telefoon met app bij de unit gaan staan en zoeken naar nog niet geregistreerde apparaten. Dan verschijnt als het goed is de airco in de app en kun je koppelen.
N.b. bij IN (internet) moet je eerst kiezen voor "IN aan: m.b.v. de timerknop en daarna op SET. Als de airco dan aan gaat, dan moet je hem weer uitzetten voordat je op 5L gaat drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan de Olde
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 19:08
Ik heb hetzelfde probleem, mijn iphone 14 ziet de unit sinds een aantal weken niet meet. Op een oudere ipad met ios 12 en mijn vrouw’s android telefoon werkt het allemaal probleemloos.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik vermoed dat de oorzaak ergens in IOS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMO-1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-12-2023
Hallo,

In de app staat bij “waarschuwing” dat de app niet werkt bij iOS 17. Ze zijn ermee bezig geven ze aan. Hier ook hetzelfde probleem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen2305
  • Laatst online: 06-01 18:00
Ik heb ook hetzelfde probleem, ik ben benieuwd wanneer de update naar IOS 17 eraan komt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9o_5aAwUAPGGh4LJMqcqmJZVPwQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EleU6JkLC7VlQE3ltfBfXNd7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 09:11
Het werkte perfect met iOS16 maar nu... drama. Daar kwam ik pas na anderhalf uur vloeken en tieren achter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMO-1
  • Laatst online: 23-12-2023
Mag ook wel even duren zeg voordat er een werkende update is.

• arjen2305
  • Laatst online: 06-01 18:00
Belachelijk dat een update zolang moet duren.
Ik heb vorige week een nieuwe airco laten installeren en na uren kwam ik er achter dat de app niet werkt met ios17.

Is er misschien een andere app die wel werkt?
Ik dit wel uitgeprobeerd maar is niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS_S
  • Laatst online: 12-07 23:16
Met de nieuwe update van de Smart M-Air app doen de binnenunits het weer via Wifi.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0isEDdPXIJy1cOo2N5qNZyzsTI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4S2cT82teAxP1i4Ct9a4RxD9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron36
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-07 08:36
Bij mij heeft het ruim een jaar goed gewerkt, maar sinds gisteren ben ik uitgelogd op de smart m-air app.
Inloggen lukt niet, en als ik wachtwoord vergeten doe zou er een code op de mail moeten komen maar die komt ook niet.

EDIT, app verwijderd, mhi opnieuw toegevoegd en toen weer werkend.

[ Voor 13% gewijzigd door ron36 op 30-12-2023 13:59 ]

Panasonic 9J monobloc, vaillant arostor 270 Wpb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-07 15:30
Werkt bij jullie de Smart M-air app op iphone nog? Sinds 2 dagen kan ik niet meer inloggen en ik krijg ook geen email als ik een password reset aanvraag. Ook al geprobeerd een nieuwe account aan te maken, maar krijg daar ook geen bevestigings mail van (ook niet in spam).

Ik zie in de Appstore dat de app 2 dagen geleden een update heeft gehad, heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar geen resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apje
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem
Is hier al een update voor ?
Colin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr-schultzz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-07 23:17
lijkt erop dat er iets anders fout is, hier kan ik sinds vanochtend spontaan ook niet meer inloggen, de app crashed ook regelmatig (Android 13 - gebruikte hem al 6 mnd stabiel zonder probleem)

[ Voor 32% gewijzigd door mr-schultzz op 10-03-2024 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gg3b
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hier ook.

App opstarten, moet inloggen communicatiefout blablabla.
Android 13 zegt leeg de cache en probeer opnieuw.
Daarna is de melding er een bug in de app zit en er gewacht moet worden tot de beheerder met een update komt.

Tot die tijd de afstandbediening er maar weer bijgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronMTB
  • Laatst online: 20-05-2024
Hier t zelfde, maar ff afwachten, lijkt en terug naar de IR bediening :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-07 22:24
hier ook vanochtend. ik kom via de app de airco nog wel uitzetten, maar zodra ik de airco selecteerde kreeg ik het inlog scherm (wat niet werkte)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis42
  • Laatst online: 26-03 14:39
Halla, bij mij werkt ie sinds vanmiddag ook niet meer kan niet inloggen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzdEEEwwiCxPL6KoCQUKsWEJG0c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i1Mx1XZ1nWIzZDMfGI2QRyIQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqhaagsma
  • Laatst online: 11-03-2024
Ook bij ons dezelfde melding. Krijg het niet voor elkaar, hopelijk komt er snel een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0ekoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07 22:09
Hier ook dezelfde melding, app opnieuw installeren helpt niet. Nieuw account maken ook niet, communicatiefout blijft komen.
Wat een drama stukje software, niet te geloven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 09:39
Same here.

App lijkt ook erg ingewikkeld voor wat 'ie moet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuver1
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-03-2024
Hier ook zelfde probleem 👿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingeja
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-09-2024
Ook wij hebben sinds vanochtend dit probleem.
Weet iemand of je problemen met de app kunt melden bij Mitsubishi en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A160674
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb het probleem ook. App verwijderd en opnieuw ingelogd. Dat heb ik een paar keer gedaan.Nu heb ik ook nog de melding gekregen dat het maximum aantal gebruikers is bereikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Als ik de app blijf proberen te openen, na enkele keren kan ik de unit wel aan of uit zetten. Maar verder bedienen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Niet online
Nou de vlag kan uit, er is een app update en alles werkt hier weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronMTB
Niks update (IOS) dus helaas nog niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Even handmatig doen in de playstore. Daar staat wel dat er een update is.

Werkt hier ook weer.

[ Voor 14% gewijzigd door roland kroes op 11-03-2024 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonVanDijk1961
In de Appstore is geen nieuwere update dan degene die ik geïnstalleerd heb, dus niks opgelost.
(Sowieso een erg instabiele app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gg3b
  • Niet online
Ingeja schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:48:
Weet iemand of je problemen met de app kunt melden bij Mitsubishi en zo ja, hoe?
App support: smartmair@mhi.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 09:16
Ingeja schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:48:
Wordt niet veel mee gedaan denk ik. De app en de reviews in de playstore liegen er niet om. Volgens mij wordt er vrij weinig aandacht besteed bij MHI voor deze app. Tot voorkort werkte de app hier ook prima, maar nu net als iedereen dezelfde problemen.

Hopelijk maken ze dit keer een goede update zodat er meer opties beschikbaar komen in de app :-) zoals meerdere standen up/down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuitd
Idd een belabberde app. Instabiel, 1 gebruiker, traag met 8 units, niet alle mogelijkheden in de app zoals op de ab enz..
Sinds gisteren werkt bij mij ook niets meer en krijg ook de com fout in beeld.
Net in de App Store gekeken maar geen update beschikbaar en ook niet na handmatig de app tevoorschijn halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janss062
Ook bij mij dezelfde problemen met deze app (Communicatie fout). Misschien dat een dealer van de airco iets kan betekenen richting MHI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicP
  • Registratie: Augustus 2022
Sinds 2 dagen heb ik ook dit probleem.
Hiervoor nooit problemen gehad met deze app.
Hopelijk komt er snel een update/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis42
Dag verder en idd ios nog geen update, hopelijk gaat dit niet te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdoR
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-03-2024
Sinds zaterdag ook het zelfde probleem als door de andere hierboven beschreven. Maar ik heb net nogmaals via de google playstore de app opnieuw geinstalleerd en krijg nu de communicatiefout error niet meer. Na het ingeven van user id en ww kan ik mijn airco weer bedienen. Dus het lijkt erop dat ze wat hebben aangepast waar ik blij mee ben. Want merk dat ik de airco toch wel heel vaak bedien met mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janss062
Voor Android gebruikers lijkt het inderdaad opgelost. Ik kan weer inloggen. Voor IOS heb ik nog hetzelde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronMTB
yippie, in de App Store een update en zowaar doe t weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis42
Update appstore beschikbaar en het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman.hengelo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-07-2024
Hij doet het weer👍😃.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchsaint
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 15:03
Had hetzelfde probleem sinds gisteren. Update van de app op android heeft het verholpen, geen communicatiefout meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07 22:31
Hier hetzelfde probleem sinds 10 maart, continue de "communication error". Na een handmatige update ineens de melding "kan niet aanmelden. controleer het e-mailadres en het wachtwoord"… terwijl die 100% zeker gewoon in orde zijn.

Ik dacht eerst dat ik een probleem met de zendertjes van de airco's had, maar ben een soort-van blij te zien dat er meer mensen zijn die hier problemen mee hebben sinds ongeveer hetzelfde moment. Ik bediende beide airco's hier ook dagelijks met die app, maar het is wel een erg krakkemikkig app'je merk ik.

Update
Nou moe… terwijl ik hier op de verzendknop voor dit bericht stuur schiet de app ineens door de foutmelding heen en kan ik alsnog gewoon de boel bedienen. Blij toe, maar hoop dat ze die app wel eens wat stabieler gaan maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Kapotlood op 11-03-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTTFF
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Kapotlood schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:17:
Hier hetzelfde probleem sinds 10 maart, continue de "communication error". Na een handmatige update ineens de melding "kan niet aanmelden. controleer het e-mailadres en het wachtwoord"… terwijl die 100% zeker gewoon in orde zijn.

Ik dacht eerst dat ik een probleem met de zendertjes van de airco's had, maar ben een soort-van blij te zien dat er meer mensen zijn die hier problemen mee hebben sinds ongeveer hetzelfde moment. Ik bediende beide airco's hier ook dagelijks met die app, maar het is wel een erg krakkemikkig app'je merk ik.
Blijven proberen. Hier gebruiken we de app met zijn 2-en. En als ik in wil loggen kan het zijn dat ik soms tot 10 x toe op aanmelden moet klikken voordat ik daadwerkelijk ingelogd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik merkte 't inderdaad… gek genoeg bleef Google Home wel de airco's goed bedienen, en was het puur een login-probleem in de M-Air app zelf.

Na 2 dagen de app resetten, cache weggooien (Android), wachtwoord resetten en handmatig updaten, werkt de app uit het niets weer. Nu weet ik dus niet of dat met het oude of nieuwe wachtwoord is, maar dat is latere zorg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hier ook zelfde fout! Al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar helpt niet.
iOS btw

[ Voor 5% gewijzigd door VonFoX op 11-03-2024 16:06 ]

Yo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb hier geen iOS, maar heb je geprobeerd een update te downloaden? Via de App Store of via het systeem's eigen "update"? En geprobeerd de app weg te gooien en weer opnieuw te installeren bijvoorbeeld?

iOS heeft verder geen "clean caches" optie en dergelijke, dus hopelijk heb je iets aan bovenstaande :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jacqhaagsma
Ik heb de app (iOS) net vernieuwd en waarachtig is het nu weer goed. Hopelijk blijft het voorlopig zo 🍀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonVanDijk1961
App verwijderd en opnieuw vanuit de App store geinstalleerd, en ondanks dat er geen update beschikbaar was, bracht dit wél de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:21
Wat blijft het toch een belachelijk slechte app. Hier ook hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus1960
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 09:25
IOS SA is sinds vanmorgen handmatig bij te werken.
In de App Store naar aankopen/Smart-air. Hier zie je bijwerken.
Hierna vernieuwde app openen, via menu naar /applicatie-instellingen/bedrijfsmodus.
In bedrijfsmodus vananderen naar afstandsbedienings modus en vinkje.
Nieuw account aanmaken, gewoon doen dit, SA zegt een email toe.
Vervolgens springt SA door naar aanmelden.
DOET DIT MET JE AL BESTAANDE ACCOUNT.
Dit lukt nu wel en alles werkt weer, pffffff, zowel Iphone als Ipad.
Email van SA na uren verder nog niet ontvangen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door kobus1960 op 12-03-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A160674
  • Registratie: December 2016
Mijn App werkt ook weer. De oude weggegooid en in de appstore (IOS) de app opnieuw gedownload en geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicP
  • Registratie: Augustus 2022
Ik gebruik IOS.
Afgelopen dagen regelmatig geprobeerd in te loggen via app, helaas zonder resultaat (en iedere keer precies dezelfde meldingen zoals hiervoor omschreven).
Enige dat nog wel kon was airco aanzetten en uitzetten via app.
Ik heb app niet verwijderd of ge-update.
Zojuist wederom app gestart en alles werkt ineens weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-07 12:02
Werkt de app nu weer voor IOS17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 20-07 21:07
Ik probeer hier ook de app te koppelen, maar krijg het ad-hoc netwerk al niet gevonden. Ik stel de afstandsbediening op SL en dan E2 (zodat hij een ad-hoc netwerk zou moeten starten) maar er komt maar geen wifi netwerk. Iemand ook al deze situatie gehad, en zoja hoe heb je het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis42
En sinds vandaag werkt de app weer niet, schakelt de airco wel uit maar geeft foutmelding en laat zie dat de airco aanstaat. Heel irritant, zag dat er een update was en deze geïnstalleerd maar helaas niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZkDtdGDX33tXuvNp1Zl4D8O6uQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5VPpOI4tb1U3NE7AzJIjG5e2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puieuA4CyHgs2y8KPXITuVsXqyc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ANDeiLPiTphGHLNjdu23ODaV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis42
Nieuwe versie 1.3.004 werkt dus helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Niet online
Ach gunst, het is weer eens zo ver.
App, android, reageert niet meer, kortom het aloude liedje.

Het zal wel, ik maak mij er niet meer druk om.

[ Voor 3% gewijzigd door gg3b op 22-05-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-07 09:46
Haa ik dacht zonet na een half jaar gebruik laat ik de app eens installeren op mijn android telefoon.
Airco even van het stroom en weer aan het stroom.
Mooi de Airco WIFI verschijnt in de wifi lijst.

Maar mooi niet dat deze app mijn airco "ziet".
2 keer geprobeerd maar geen idee hoe nu verder.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Wat een troep deze app, mitsubishi moet zich kapot schamen dat ze zoiets er bij leveren.

Na resetten netwerk, probeer ik mijn airco's opnieuw te verbinden. Het verbinding maken met internet lukt wel, maar daarna krijg ik deze melding : de airconditioning kan niet worden bediend omdat de status van de airconditioning niet kon worden verkregen.

Dit heb ik met 3 airco's.

Wat heb ik zelf al gedaan :

- gereset (3d auto en off timer inhouden daarna bevestigen door set in te houden) .

- meerdere wifi geprobeerd, ook wifi met enkel 2,4 ghz

-wps knop geprobeerd, pakt hem ook niet

- app cache geleegd en opnieuw geïnstalleerd

- update van de app niet beschikbaar

Dit op een Android toestel.

Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Heb je de airco's helemaal uitgezet met de afstandsbediening?
Ik had een tijd geleden problemen, dat ik de app niet aan de gang kreeg, omdat ik de airco's met de afstandsbediening had aangezet.
Nadat ik ze via de afstandsbediening had uitgezet, kreeg ik de app aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard05
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-01 22:40
Ik krijg de zelfde melding als koenvd90.

Heb de app net geïnstalleerd maar hij doet het dus niet en weet ook niet wat er fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:55
Ik heb het zelfde probleem als Gerard05 en koenvd90, maar als extra bonus dat ik niet meer kan inloggen en als ik druk op wachtwoord resetten en stuur mij de uitgiftecode dan krijg geen mail.

Wel erg vreemd, ik weet zeker dat ik mijn wachtwoord en gebruikersnaam goed heb. Waardeloze app zeg jeez.

Hebben jullie het toevallig intussen al weten op te lossen?

[ Voor 9% gewijzigd door fuqua op 25-07-2024 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timair
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15-08-2024
Hier hetzelfde probleem. Niemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmhvZGv8XeVfXtco_2GwjFACghE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCs0iznxy99Kgn169gbLS8o4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Timair op 04-08-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-07 09:59
Timair schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:42:

[Afbeelding]
Hier hetzelfde probleem helaas. Iemand enig idee om het op te lossen? Zou het met 5Ghz netwerk te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Hier ook problemen. Sinds vorige week 4 units hangen hier met WF-RAC. Met een iPhone 15 pro op app versie 1.3.005 lukt het koppelen op geen enkele manier, terwijl ik keurig de handleiding heb gevolgd.
Vervolgens de app geïnstalleerd op een oude iPhone 8, toen kreeg ik via AP koppelmodus wel de te koppelen airco in de app te zien maar daarna kon die daar geen informatie van verkrijgen. In mijn router was die airco unit even als actief device te zien met een intern IP-adres in mijn netwerk, maar dat stond binnen no time in het lijstje van niet actieve devices.
Mijn bedoeling is om de airco units met Domoticz aan te sturen. Dat de app slecht werkt boeit me dan minder, maar als het al niet eens lukt om de units met mijn wifi te verbinden wordt het wel heel treurig...
Ik hoor graag als iemand hier een oplossing voor weet.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Superdeboer
Gewoon zo een erin.
Domoticz kan via mqtt server die je insteld in de esphome code

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Nou, het is me uiteindelijk gelukt om alle airco units gekoppeld te krijgen in de app.
De uiteindelijke oplossing was voor mij: eerst in de WiFi instellingen van je telefoon uitzetten dat je telefoon automatisch met je thuis WiFi netwerk verbindt. Voordat je alle andere stappen uit de handleiding gaat doorlopen.
Maar dat staat niet in de handleiding. 🤯
Met die verandering werkte het prima. Nu zitten alle airco units in mijn app, zijn dus aan de WiFi gekoppeld en kan ik nu met de interface in Domoticz super eenvoudig vanuit Domoticz benaderen en aansturen.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard05
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-01 22:40
Superdeboer, heb je Samsung of iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik heb zelf iOS. Maar voordat ik het trucje uit mijn vorige post door had, heb ik ook met een geleende Android telefoon geprobeerd de MHI's in de app gekoppeld te krijgen en dat lukte toen ook niet. Dus misschien is het uitzetten van automatisch verbinding maken met je thuis WiFi netwerk ook bij Android telefoons een oplossing, maar dat heb ik niet meer getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS_S
Ik probeer de app te openen door mij aan te melden op mijn nieuwe IPhone 16. Helaas lukt dat niet. De M-air app al eens verwijderd en opnieuw gedownload. Ook dan lukt aanmelden in de app niet met de ongewijzigde inlognaam en ww.

Een nieuw ww aanvragen werkt ook niet. Iemand een idee of het ligt aan IOS 18 in combinatie met de nieuwe IPhone 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTTFF
  • Nu online
RS_S schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:48:
Ik probeer de app te openen door mij aan te melden op mijn nieuwe IPhone 16. Helaas lukt dat niet. De M-air app al eens verwijderd en opnieuw gedownload. Ook dan lukt aanmelden in de app niet met de ongewijzigde inlognaam en ww.

Een nieuw ww aanvragen werkt ook niet. Iemand een idee of het ligt aan IOS 18 in combinatie met de nieuwe IPhone 16?
Blijven proberen. Hier moet ik ook af en toe wel 10 keer op inloggen klikken voordat die eindelijk eens pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS_S
LTTFF schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:27:
[...]

Blijven proberen. Hier moet ik ook af en toe wel 10 keer op inloggen klikken voordat die eindelijk eens pakt.
Inderdaad uiteindelijk is het gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-07 21:41
Timair schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:42:

[Afbeelding]
Hier exact hetzelfde. Is hier een fix voor? Zie hem dus wel in de app maar kan er niets mee nu. Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41
Ik heb per ongeluk mijn MHI uit de app gegooid terwijl ik ermee aan het stoeien was ... gevolg: niet meer toe te voegen ...

Wel vindbaar en koppelbaar in de wifilijst maar na het connecten met mijn eigen netwerk krijg ik de melding: teveel gebruikers opgevoerd.

Iemand een idee hoe die WF-RAC te resetten is?

Nadat app is verwijderd deze melding weg maar krijg nog steeds niet gekoppeld aan wifi netwerk (alleen 2.4ghz aan en auto reconnect uit op telefoon)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4iWKWvKEJYRFQdQS4aFzX_sVpI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TxLcd6LptvoOtlfrwBywwZa9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door brtkpr op 07-11-2024 16:24 . Reden: Foto toegevoegd / aanpassingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
brtkpr schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:36:
Ik heb per ongeluk mijn MHI uit de app gegooid terwijl ik ermee aan het stoeien was ... gevolg: niet meer toe te voegen ...

Wel vindbaar en koppelbaar in de wifilijst maar na het connecten met mijn eigen netwerk krijg ik de melding: teveel gebruikers opgevoerd.

Iemand een idee hoe die WF-RAC te resetten is?

Nadat app is verwijderd deze melding weg maar krijg nog steeds niet gekoppeld aan wifi netwerk (alleen 2.4ghz aan en auto reconnect uit op telefoon)

[Afbeelding]
Volgens mij moet je even je WF-RAC module resetten. Je kan maar 4 of 5 keer een device registeren op de module.
In de app (als deze geregistreerd is) kun je ook zien hoeveel er gekoppeld zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 07-11-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
jobr schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:08:
[...]

Volgens mij moet je even je WF-RAC module resetten. Je kan maar 4 of 5 keer een device registeren op de module.
In de app (als deze geregistreerd is) kun je ook zien hoeveel er gekoppeld zijn.
Ah top. Wat vervelend zeg dat dit ten opzichte ban andere apparaten zo slecht werkt.
Vanavond ff proberen met Android telefoon of dan wel lukt.
Gekke is trouwens dat mijn Homey Pro hem wel kan aansturen via de officiële weg maar nergens mijn IP adres te achterhalen is 😲

Edit: ben er klaar mee 🤫😮‍💨 werkt echt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door brtkpr op 07-11-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
brtkpr schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:12:
[...]

Ah top. Wat vervelend zeg dat dit ten opzichte ban andere apparaten zo slecht werkt.
Vanavond ff proberen met Android telefoon of dan wel lukt.
Gekke is trouwens dat mijn Homey Pro hem wel kan aansturen via de officiële weg maar nergens mijn IP adres te achterhalen is 😲

Edit: ben er klaar mee 🤫😮‍💨 werkt echt niet.
Uiteindelijk werkend gekregen.

Wifi (mesh) 5ghz uit, roaming, beam enz uit, auto wifi connect uit.
Vervolgens connecten in de app naar je Wifi netwerk, even wachten (30 seconden)
In je netwerk vervolgens het mac/ip vast zetten.
Soms moet je dan nog 1x opnieuw connecten en dus opnieuw beginnen maar dan ziet hij ineens de airco wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
  • Laatst online: 17-06 21:14
HIer hetzelfde probleem met Iphone. Wat een ellende. Iemand al een oplossing gevonden? Heb nu ook maar mijn oude android telefoon uit de la gehaald.Update: werkt ook niet met Android. Wat een drama.

[ Voor 14% gewijzigd door dreesman op 04-12-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
dreesman schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:09:
HIer hetzelfde probleem met Iphone. Wat een ellende. Iemand al een oplossing gevonden? Heb nu ook maar mijn oude android telefoon uit de la gehaald.Update: werkt ook niet met Android. Wat een drama.
Waar loop je nu vast? Welk stukje? Welke hardware van wifi heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Ik krijg in de app de mededeling Kan niet aanmelden. Controleer het emailadres en wachtwoord. Als de communicatieomgeving slecht is, wacht dan even en log opnieuw in.

De app heeft het 1x gedaan en toen was het klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTTFF
  • Nu online
dreesman schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:09:
Ik krijg in de app de mededeling Kan niet aanmelden. Controleer het emailadres en wachtwoord. Als de communicatieomgeving slecht is, wacht dan even en log opnieuw in.

De app heeft het 1x gedaan en toen was het klaar
Als het die bewuste melding is, dan gewoon blijven proberen. Moet hier ook soms wel 10 keer proberen voordat die eindelijk inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-07 12:09

GforceNL

Out of memory....

LTTFF schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:13:
[...]

Als het die bewuste melding is, dan gewoon blijven proberen. Moet hier ook soms wel 10 keer proberen voordat die eindelijk inlogt.
Dit inderdaad, soms duurt het een aantal keer voordat hij wel inlogt.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
remzor schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

Hier exact hetzelfde. Is hier een fix voor? Zie hem dus wel in de app maar kan er niets mee nu. Jammer :(
En ik quote mezelf dan maar even, want ik krijg nog steeds dit te zien.
Ook geen enkele update vanuit de appstore meer gehad. Echt slecht. Zelden meegemaakt eigenlijk voor zo’n relatief groot en bekend merk. Past niet meer bij deze tijd eigenlijk.. verkoop dan geen wifi modellen aub.

Als iemand de oplossing heeft hoor ik het graag. Heb zelf niets van Android in huis om iets te proberen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Ik heb een nieuw account aangemaakt en nu met een gmail adres en nu werkt het als een zonnetje. Geen idee of het door Gmail komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
dreesman schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:53:
Ik heb een nieuw account aangemaakt en nu met een gmail adres en nu werkt het als een zonnetje. Geen idee of het door Gmail komt.
Ik heb sowieso al Gmail, dus dat lijkt me niet.

[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 08-12-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Gewoon met zijn allen masaal klagen, geen idee waar, maar wellicht dat de app dan wordt bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Werkt nu in ieder geval als een trein :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvdw
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-04 18:05
Na het lezen van dit topic ben ik ook aan het stoeien gegaan met de M-Air app maar dan met de "Weektimer".
Deze heb ik ingesteld om op 07:00uur te beginnen met verwarmen en om 22:55uur te stoppen (zie afbeelding).

Vreemd genoeg gaat de airco om 07:00uur wel aan maar om 22:55uur niet uit en blijft dus aanstaan ?

Iemand een idee wat ik hier verkeer doe?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFMHLSQ51U-BJSTjSiBrXG0Y7fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTIMlChMAeJngL1Kd9Idrlpb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzjanz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 17:13
dreesman schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:48:
dreesman schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:48:
Bij mij is de MHI vandaag geinstaleerd. Even stoeien, en de app werkt perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuzoen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-01 12:37
@cdtv......neem aan dat je de "uit" ti er wel hebt bevestigd bovenaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzjanz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 17:13
janzjanz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:13:
[...]

[...]

Bij mij is de MHI vandaag geinstaleerd. Even stoeien, en de app werkt perfect nu.
Herstel: hij werkt bijna... Ik kan alleen niet stapsgewijs de temperatuur instellen van 10graden naar 18 graden met de optie ''Leegstaand Pand". Ik krijg dit niet voor elkaar , ondanks het feit dat de airco van 2024 is en een zogenaamd B type. Zie mijn post in

Chatslet in "Het MHI L/L warmtepomp/airco topic"

Zoektocht gaat door
Pagina: 1