Sissors schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:28:
[...]
Je weet dat dit een duidelijke prijsfout is, enige wat je nu nog doet is excuses verzinnen waarom een oud omatje die een laptop voor haar kleinkind wil kopen het niet wist. Maar dat ben jij niet...
En met deze logica kan ik een nieuwe Macbook pro voor €200 ook als een redelijke prijs claimen. Immers ik weet al dat verschil tussen Macbooks en Chromebooks helemaal niet, lijken allemaal op elkaar...
Overigens gaat het altijd zo bij deze topics: Mensen die prima weten dat het een prijsfout is, en gaan bedenken: "Maar wat als ik nu iemand was die nul verstand hiervan had? Een nieuwe Porsche voor €10k, waarom niet? Tien jaar geleden kocht ik ook een Aygo voor dat bedrag, en ik ben geen echt auto persoon, dus ik wist niet dat een Porsche duurder was".
Ik denk dat dit het tegenargument duidelijk weergeeft.
Als ik een PS5 kan bestellen voor 299 ipv 499, misschien.
Maar een laptop van 2500+ voor 1400 is wel een groot absoluut prijsverschil, al is het relatief nog reëel.
Ik denk dat een grijs gebied is als een product gaat van bijv. 4000 naar 2000, en overal anders voor minimaal 3500 wordt verkocht.
Als dan producten met soortgelijke functies en specificaties 2000-2500 kosten, is dat nog steeds een reëele prijs lijkt mij.
Bij TV's komt dat weleens voor. Tegen het eind van een modeljaar.
Dan zou ik oprecht denken dat het een topaanbieding is en niet een prijsfout.