Even een update betreffende mijn eigen aankoopadvies.Gizz schreef op maandag 13 november 2023 @ 07:39:
Ik gebruik deze zigbee-knoppen. Best tevreden mee, want ze zijn goedkoop, zien er okay uit en doen wat ze moeten doen.
Alleen het batterijcompartiment is een beetje mwah. De batterijen worden doorverbonden en op hun plek gehouden door een klein metaal plaatje. Dat plaatje moet je soms een beetje verbuigen of opvullen met een stukje aluminiumfolie zodat de batterijen goed contact maken. Maar daar heb je maar 1x per jaar mee te maken als je de batterijen vervangt.
Omdat bij een van mijn knoppen definitief overleden was (stukje plastic afgebroken waarmee je 'm op de adapterplaat schroeft, en het batterijklemmetje was ook al vrij gaat) heb ik eens een ander model gekocht:
:fill(white):strip_exif()/f/image/FHYMntYXn7ccHnMEESchzTbW.png?f=user_large)
Van het merk KETOTEK op Amazon, maar je vindt ze onder allerlei namen. In Z2M wordt hij herkent als een AVATTO.
Dit type zou ik nu echt aanraden boven het model uit mijn eerste post.
Voordelen:
- Direct op mijn thermostatisch ventiel te schroeven. Niet eerst een adapterplaatje waarop je de knop moet draaien op basis van een paar plastic nokjes die makkelijk afbreken
- Batterijen zitten aan de zijkant en kun je makkelijk pakken (andere model schuif je de batterijen in hun geheel diep in 2 smalle uitsparingen, sommige oplaadbare batterijen zijn iets dikker en krijg je er vervolgens bijna niet meer uit
) - Batterijen wisselen terwijl de knop aan je radiator blijft hangen! Bij mijn andere knop moet het hele ding eraf terwijl dat montagesysteem al zo kwetsbaar is
- Batterijen zitten gewoon met een veer stevig geklemd. Niet afhankelijk van een gaar metalen plaatje wat slecht contact maakt (zie mijn eerste post).
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX