Mijn vraag
Hallo tweakers ik heb een vraagje wat voor mij de beste optie is.
Ik ben een beetje rond aan het neuzen en kom overal mooie oplossingen tegen om het huis verder te automatiseren.
Nu zie ik hier zowel de Raspberry pi veelvoudig voorbij komen net als de Intel nuc.
Welk systeem is makkelijker en wat raden jullie mij aan om mee te starten. ( Mijn eigen voorkeur gaat uit naar een nuc)
Ik heb 2 nieuwe Samsung tabs liggen die nu ongebruikt in de kast liggen dus zou hiervoor eventueel een mooie dock voor aan de muur hebben waar ik alles een beetje op af kan lezen straks.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat wij nu in huis hebben kwa smarthome gebeuren.
Cameras:
Google Nest deurbel bedraad.
Google Nest buitencam 2 stuks.
Google Nest binnencamera.
Google Nest thermostaat. ( Word drek gebruikt op de itho amber warmtepomp.)
Google Nest koolmonoxide en rookmelder.
Verlichting:
Philips Hue hub.
Philips Hue afstandsbediening.
3 filament lampen Philips Hue.
13 Philips wizz lampen gu10.
2 Philips Ambilight tvs
Routers mesh Asus ac92u 2 stuks.
Jbl soundbar bar 1000
Onze droger en wasmachine zijn te bedienen via wifi lg en bosch.
Daikin airco op de beneden verdieping de sensira en een gree airco op de bovenverdieping allebei zijn ze te bedienen via de eigen app.
4 rolluiken met Somfy motors rts gestuurd heb hiervoor nu een tahoma aangeschaft.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals aangegeven heb ik dus al heel veel gelezen maar ben uiteindelijk nog niet veel wijzer.
Ik heb nu dus best wel wat apps en ben toch wel opzoek naar een centraal punt waarin alles te besturen is.
Als iemand hier wat advies heeft dan zou ik dat zeer op prijs stellen.
Heb zelf zitten kijken naar een Intel nuc naar geen idee wat voor iets dat ik dan nodig heb kwa specs. Wil hier dan straks zoals aangegeven een dock voor tegen de muur aan maken op 2 locaties.
Liefst eentje boven en eentje beneden waarop ik dan alles kan overzien via de tablets.
Dat is mogelijk met home assistant dus vandaar de neiging naar een nuc die wel toekomst bestendig is.
Het idee om verder nog veel uit te breiden is er ook niet enkel kwa verlichting zal er mischien nog wat bij komen.
Hallo tweakers ik heb een vraagje wat voor mij de beste optie is.
Ik ben een beetje rond aan het neuzen en kom overal mooie oplossingen tegen om het huis verder te automatiseren.
Nu zie ik hier zowel de Raspberry pi veelvoudig voorbij komen net als de Intel nuc.
Welk systeem is makkelijker en wat raden jullie mij aan om mee te starten. ( Mijn eigen voorkeur gaat uit naar een nuc)
Ik heb 2 nieuwe Samsung tabs liggen die nu ongebruikt in de kast liggen dus zou hiervoor eventueel een mooie dock voor aan de muur hebben waar ik alles een beetje op af kan lezen straks.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat wij nu in huis hebben kwa smarthome gebeuren.
Cameras:
Google Nest deurbel bedraad.
Google Nest buitencam 2 stuks.
Google Nest binnencamera.
Google Nest thermostaat. ( Word drek gebruikt op de itho amber warmtepomp.)
Google Nest koolmonoxide en rookmelder.
Verlichting:
Philips Hue hub.
Philips Hue afstandsbediening.
3 filament lampen Philips Hue.
13 Philips wizz lampen gu10.
2 Philips Ambilight tvs
Routers mesh Asus ac92u 2 stuks.
Jbl soundbar bar 1000
Onze droger en wasmachine zijn te bedienen via wifi lg en bosch.
Daikin airco op de beneden verdieping de sensira en een gree airco op de bovenverdieping allebei zijn ze te bedienen via de eigen app.
4 rolluiken met Somfy motors rts gestuurd heb hiervoor nu een tahoma aangeschaft.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals aangegeven heb ik dus al heel veel gelezen maar ben uiteindelijk nog niet veel wijzer.
Ik heb nu dus best wel wat apps en ben toch wel opzoek naar een centraal punt waarin alles te besturen is.
Als iemand hier wat advies heeft dan zou ik dat zeer op prijs stellen.
Heb zelf zitten kijken naar een Intel nuc naar geen idee wat voor iets dat ik dan nodig heb kwa specs. Wil hier dan straks zoals aangegeven een dock voor tegen de muur aan maken op 2 locaties.
Liefst eentje boven en eentje beneden waarop ik dan alles kan overzien via de tablets.
Dat is mogelijk met home assistant dus vandaar de neiging naar een nuc die wel toekomst bestendig is.
Het idee om verder nog veel uit te breiden is er ook niet enkel kwa verlichting zal er mischien nog wat bij komen.
Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling