Creality K1 (MAX) ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Momenteel is de K1 max te koop voor €700 euro wat een zeer strakke prijs is.

Wat mij weerhoud is echter de ontiegelijk veel negatieve reviews van de printer en met name de hotend/nozzle & extruder issues en/of bed leveling (krom als een hoepel). Creality heeft deze dan ook al diverse keren een update gegeven, waardoor het allemaal beter zou moeten werken.

Ik ben benieuwd wat de tweakers momenteel van deze printer vinden, incl. de updates, gezien, zoals ik zei, internet vol staat met (oude) negatieve reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04 14:50
Ik heb gehoord dat de nieuwere versies van de K1/Max een geupdate hotend systeem hebben. Dit zie je vaak ook als de titel van het te kopen product "Updated" erin heeft staan. Dit is niet uit eigen ervaring. Dit heb ik op fora gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Ammo123 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:43:
Ik heb gehoord dat de nieuwere versies van de K1/Max een geupdate hotend systeem hebben. Dit zie je vaak ook als de titel van het te kopen product "Updated" erin heeft staan. Dit is niet uit eigen ervaring. Dit heb ik op fora gelezen.
Klopt, ze hebben ook diverse kleuren gebruikt om het te herkennen.

Ik ben meer benieuwd eigenlijk hoe hij nu is na al die upgrades. Ik heb geen tijd om hem te blijven tweaken, todat die eindelijk is werkt, terwijl hij out of the box al goed zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:15
Ik vond het onnodig om voor mijn vraag een geheel nieuw topic aan te maken. Mijn zoon (11 jaar) wil al geruime tijd een 3D printer, en momenteel is er de K1C te koop voor €332,-. Is dat een no brainer voor deze printer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
vinom schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:21:
Ik vond het onnodig om voor mijn vraag een geheel nieuw topic aan te maken. Mijn zoon (11 jaar) wil al geruime tijd een 3D printer, en momenteel is er de K1C te koop voor €332,-. Is dat een no brainer voor deze printer?
Als eerste: je vraag heeft niet veel te maken met de vraag van TS (buiten dat het ook om een Creality printer gaat), en is eigenlijk een volledig nieuwe vraag. Dan is een eigen topic in de regel wel gewenst.

Om vervolgens wel op je vraag te reageren: Dat is onmogelijk te zeggen met zo weinig informatie. Wat zijn je wensen? Wat zijn je eisen? Heb je een budget/prijsrichting waar je binnen wilt blijven? Heeft je zoon al ervaring met 3D printen? Wil je je er zelf ook in verdiepen, of zoek je juist een no-nonsense printer die het gewoon doet met minimaal afstel-, assemblage- en reparatiewerk? Welke materialen wil je gaan printen?

Op dit moment is ook de Bambulab A1 in de aanbieding voor ongeveer dezelfde prijs. Dat kan, afhankelijk van wat je van een printer verwacht en wat je ermee gaat doen een betere optie zijn, of juist volledig ongeschikt. Of misschien is een Elegoo Neptune 3 Pro of Neptune 4 juist wel iets voor je.

Ik zou in ieder geval de topicstarts van de standaard 3D printer topics even langsgaan, dan kan je al een hele hoop informatie verzamelen om een weloverwogen keuze te maken, en zoek ook even naar andere topics met 3D printer aankoopadviezen, want daar bestaan er al zat van.

De grote topics:
Bambu Lab 3D Printers
[3D Printer] Creality Ender ervaringen