Itho ecofan 2 en RV-sensor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:54

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Om het topic Itho Daalderop - open source wifi control add-on module niet te vervuilen, maak ik even een eigen topic aan.

Ik overweeg om een HA-omgeving op te zetten met een Raspberry Pi of ODroid maar ben ondertussen ook aan het inventariseren wat ik zoal nodig heb. Nu ben ik ook bezig met een badkamerrenovatie en wil ik eigenlijk mijn Itho CVE ECO 2 laten reageren op de luchtvochtigheid in de badkamer. Itho heeft daar enorm lelijke sensoren voor die best wel fors zijn vind ik. En om dit ding nu weg te stoppen in een ventilatiekanaal, zoals ik wel eens heb gezien bij een bezichtiging, gaat me echt wel te ver en lijkt me zelfs niet eens goed voor de ventilatiestroom.

Concreet de vraag: zijn er ook 'universele' sensoren die op batterij werken die ik wel ergens eenvoudig weg kan stoppen, maar die ook werken met mijn ECO 2? Voor de goede orde: mijn MV heeft een blauwe deksel. De grijze (CVE-S Eco) heeft een ingebouwde vochtsensor. Maar om nu een nieuwe unit aan te schaffen voor 260 euro vind ik ook weer zonde.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superhero_nl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 22:56
Je kunt ook combineren. Door bijvoorbeeld een kleine zigbee temperatuur en hydrometer sensor in je badkamer te hangen en daarop met HA een automation te maken om boven een bepaald luchtvochtigheid de afzuiging hoger te zetten. Voor de afzuiging kijk naar de oplossing van Arjen Hiemstra. Hij heeft zo’n addon voor itho gemaakt die je makkelijk aan de afzuiging kunt inklinken en aan HA kunt koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superhero_nl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 22:56
Ik heb trouwens de aqara temperatuur en vochtigheidssensor. Die is klein en werkt met zigbee en eenvoudig uit te lezen in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:54

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
superhero_nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:00:
Je kunt ook combineren. Door bijvoorbeeld een kleine zigbee temperatuur en hydrometer sensor in je badkamer te hangen en daarop met HA een automation te maken om boven een bepaald luchtvochtigheid de afzuiging hoger te zetten. Voor de afzuiging kijk naar de oplossing van Arjen Hiemstra. Hij heeft zo’n addon voor itho gemaakt die je makkelijk aan de afzuiging kunt inklinken en aan HA kunt koppelen.
Aahh ja! Goeie tip idd! Enorm bedankt, ga me daar eens in verdiepen! :)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic