Menubalk niet gecentreerd op homepage?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:42
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt

http://tweakers.net en een eventuele vervolgpagina (waar het dan 'goed' is)

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren

De site bezoeken, zowel Brave als Chrome als Edge. ingelogd of uitgelogd.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed

Dat deze balk (meer) gecentreerd is. Wellicht komt het door de breedte van de content op de homepage (die is breder dan overige pagina's), maar het is dan alsnog niet gecentreerd.

Als ik de 'tracker' in en uitklap in Edge (uitgelogd) schuift de content mee op de homepage, dan is de menubalk statisch. Op vervolgpagina's schuift de menubalk mee met de content.

Indien relevant, voeg een screenshot toe

https://prnt.sc/8omIafQ4zdBt

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt

PC, windows, zowel Brave als Chrome als Edge. ingelogd of uitgelogd.

[ Voor 11% gewijzigd door BLACKfm op 09-11-2023 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

crisp

Devver

Pixelated

We zijn momenteel bezig om dit site-wide weer consistent te maken. Hij zal dan overal statisch (en breder) worden en niet meer meebewegen met de tracker.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hoeveel keer is deze bug al gemeld geweest :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Damic schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:30:
Hoeveel keer is deze bug al gemeld geweest :+
En hoe makkelijk zou het zijn om te fixen? Vast nét iets meer dan een <center> tag. Maar, heh.... wie ben ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

BLACKfm schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:42:
[...]

En hoe makkelijk zou het zijn om te fixen? Vast nét iets meer dan een <center> tag. Maar, heh.... wie ben ik :).
Dat is gefixed in de HENK css layout, dus zoveel werk is het niet ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zo beter? ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 16:37
Ik heb sinds vanmorgen er ook last van dat op de homepage het menu niet correct is als de tracker gesloten is. Het lijkt er wel iets anders uit te zien als de screenshos van XWB.

Als ik naar een nieuws artikel of het forum ga dan heb ik het probleem overigens niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1p8IySnTR3jv-rGIv3VznuJijc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h9ERjhHGalS9PjZWN6MHzuTN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilwS_eLCz5KKUImuMwqthh9KCA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V0SlVrx8e5S69ZAPgm659Sdk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Lagonas op 20-11-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Lagonas schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:56:
Ik heb sinds vanmorgen er ook last van dat op de homepage het menu niet correct is als de tracker gesloten is. Het lijkt er wel iets anders uit te zien als de screenshos van XWB.

Als ik naar een nieuws artikel of het forum ga dan heb ik het probleem overigens niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Support voor custom css snippets gaat tot aan de voordeur :P

Ik zal in ieder geval @Femme hierop wijzen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:40
@crisp lijkt me toch handig om een custom css die vanuit femme komt op te nemen in jullie testing, gezien jullie deze CSS zelf gepromoot hebben op de front page...

Is anders ook een beetje krom: "Kijk deze gave custom css! oja als je hem gebruikt gaat je website kapot en mag je niet klagen lol"

En het is dubbel zuur omdat het gewoon prima werkt icm de henk css op alle andere paginas dan de front page. Dus jullie zijn weldegelijk degene die de incompatibiliteit veroorzaken door inconsequent te zijn in de implementatie van de top bar.

[ Voor 59% gewijzigd door youridv1 op 20-11-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

youridv1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:31:
@crisp lijkt me toch handig om een custom css die vanuit femme komt op te nemen in jullie testing, gezien jullie deze CSS zelf gepromoot hebben op de front page...

Is anders ook een beetje krom: "Kijk deze gave custom css! oja als je hem gebruikt gaat je website kapot en mag je niet klagen lol"
Vanuit development gezien is dat eigenlijk gewoon onwenselijk omdat dat simpelweg teveel tijd kost. Custom css snippets zitten ook niet in onze vaste codebase en ook niet in onze developmentomgeving.

Ik denk wel dat dit iets is wat we intern even moeten bespreken, want Femme heeft er bij UAT van de navigatiebalkaanpassingen blijkbaar zelf ook niet aan gedacht ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:40
Lijkt me dat jullie dit ook al wisten voordat jullie deze Ode aan Henk CSS pontificaal op de front page gingen promoten. (specifiek het stukje niet testen omdat onwenselijk) Misschien iets om over na te denken voor de volgende keer.

Dat je community CSS niet ondersteunt snap ik volledig. Maar de Ode aan Henk wordt door veel Tweakers waarschijnlijk niet als third party, maar meer first/second party CSS gezien.

Overigens hoop ik niet dat jullie bezig zijn met de hele website zo maken dat de top bar niet meer centreert en alles breder neerzet. De hele tweakers website is gecentreerd qua layout en dat is juist prettig. De top bar breder maken resulteert alleen maar in verder moeten bewegen met je muis en inconsisentie met de breedte van de layout van de paginas eronder.
Als dit zou gebeuren zou ik op zijn minst een toggle waarderen om de oude top bar breedte terug te krijgen zodat ik niet alweer zelf moet lopen klooien om het terug te draaien. Zou jammer zijn als Tweakers ook zo'n website wordt die nodeloos probeert je hele scherm te vullen, wat erin resulteert dat ik mijn browser window moet versmallen om een normale layout te forceren.

[ Voor 90% gewijzigd door youridv1 op 20-11-2023 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

youridv1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:41:
Lijkt me dat jullie dit ook al wisten voordat jullie deze Ode aan Henk CSS pontificaal op de front page gingen promoten. (specifiek het stukje niet testen omdat onwenselijk) Misschien iets om over na te denken voor de volgende keer.

Dat je community CSS niet ondersteunt snap ik volledig. Maar de Ode aan Henk wordt door veel Tweakers waarschijnlijk niet als third party, maar meer first/second party CSS gezien.
We hebben hier indertijd wel op gewezen, en gaan het opnieuw bespreken.
Overigens hoop ik niet dat jullie bezig zijn met de hele website zo maken dat de top bar niet meer centreert en alles breder neerzet. De hele tweakers website is gecentreerd qua layout en dat is juist prettig. De top bar breder maken resulteert alleen maar in verder moeten bewegen met je muis en inconsisentie met de breedte van de layout van de paginas eronder.
Als dit zou gebeuren zou ik op zijn minst een toggle waarderen om de oude top bar breedte terug te krijgen zodat ik niet alweer zelf moet lopen klooien om het terug te draaien. Zou jammer zijn als Tweakers ook zo'n website wordt die nodeloos probeert je hele scherm te vullen, wat erin resulteert dat ik mijn browser window moet versmallen om een normale layout te forceren.
De navigatiebalk is nu zo breed gemaakt als de maximale breedte van het grid op de frontpage, en beweegt niet meer mee met de tracker. Hiermee is de navigatiebalk op de gehele site consistent gemaakt en hoef je niet elke keer op een andere plek te klikken als je bijvoorbeeld naar het forum wil gaan. In de toekomst zullen we wellicht ook nog inhoudelijke zaken veranderen aan de navigatiebalk; te denken valt aan het integreren van de zoekfunctie, en het dynamisch opvullen met items die nu in het "meer"-menu staan. Hiermee kan de breedte dan beter benut worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:18
@crisp Het lijkt mij een goede aanpassing. Omdat ik veel ingezoomed zit (vanwege mijn zicht), stoorde ik mij bijvoorbeeld al direct aan het Black Friday menu item omdat die in de weg zat bij mijn gebruikersprofiel.

Wel heb meteen een klein 'zeikdingetje'. Bij grade medium, of hoe dat heet, in ieder geval als het het Tweakers logo een hamburger wordt, dan is er rechts sprake van een margin van 10px op #userbar. Een grade hoger, heeft die margin niet. Toen ik vanochtend dus Tweakers opende dacht ik dat mijn custom CSS iets verstierde omdat het leek dat de taalkeuze-knop van het scherm viel :F. Wellicht iets om direct consistent te trekken, ook omdat het Tweakers logo sowieso al links uit de kant geplaatst staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Tja, ik begrijp de aanpassing enerzijds en anderzijds vind ik het een absoluut gedrocht op iedere andere plek dan de frontpage. Het schreeuwt gewoon dat het halfbakken is. Onderstaande het beeld op mijn monitor (4k). Optisch is de navigatiebalk in het geheel niet meer verbonden met de rest van de pagina. En alles zweeft in die navigatiebalk. Ik vind dit ronduit ruk navigeren en ogen. Voor het gebruiksgemak is dit nogal jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlWQzqWnTY8jD-OF-slYEA2Wd-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BhFAcm6Zo62c3dbrwFXLtCMW.png?f=fotoalbum_large

Gezien de inconsistentie tussen februari en nu heeft bestaan, had ik de hoop dat er een betere oplossing zou komen. Hell, for the time being was domweg overal centreren meer dan prima werkbaar. Dit voelt een beetje als veranderen om het veranderen. Het gaat er wat mij betreft niet op vooruit.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Roozzz dit is een aanpassing die aansluit op andere aanpassingen die in het verschiet liggen. Daarnaast willen we sowieso voor desktop naar een breder grid.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

crisp schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:46:
@Roozzz dit is een aanpassing die aansluit op andere aanpassingen die in het verschiet liggen. Daarnaast willen we sowieso voor desktop naar een breder grid.
Dat is het deel dat ik begrijp. Ik heb alleen nogal wat moeite met de tussensituatie :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:21:
Tja, ik begrijp de aanpassing enerzijds en anderzijds vind ik het een absoluut gedrocht op iedere andere plek dan de frontpage. Het schreeuwt gewoon dat het halfbakken is. Onderstaande het beeld op mijn monitor (4k). Optisch is de navigatiebalk in het geheel niet meer verbonden met de rest van de pagina. En alles zweeft in die navigatiebalk. Ik vind dit ronduit ruk navigeren en ogen. Voor het gebruiksgemak is dit nogal jammer.

[Afbeelding]

Gezien de inconsistentie tussen februari en nu heeft bestaan, had ik de hoop dat er een betere oplossing zou komen. Hell, for the time being was domweg overal centreren meer dan prima werkbaar. Dit voelt een beetje als veranderen om het veranderen. Het gaat er wat mij betreft niet op vooruit.
Inderdaad, zo ziet het er bij mij nu ook uit, niet om aan te zien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Roozzz schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:50:
[...]

Dat is het deel dat ik begrijp. Ik heb alleen nogal wat moeite met de tussensituatie :>
Nou ja, hopelijk dat niet zo lang als de vorige - ook niet optimale - situatie ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
Van alleen naadje op de frontpage, naar naadje op elke pagina waar je tracker is uitgeklapt.

Het is in ieder geval wel consistent naadje, dus je zou het een verbetering kunnen noemen :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:03
Voor de mensen die het probleem ervaren heb ik een custom CSS gemaakt waar ik de kleine foutjes uit Ode aan Henk CSS probeer op te lossen.
Ode aan Henk bugfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 16:37
mbenjamins schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:55:
Voor de mensen die het probleem ervaren heb ik een custom CSS gemaakt waar ik de kleine foutjes uit Ode aan Henk CSS probeer op te lossen.
Ode aan Henk bugfix
Thanks! Dit heeft het probleem voor mij inderdaad opgelost.
Pagina: 1