Zelfde menubalk bij Forum en Hoofdpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:07
1. Welk probleem ervaar je? Als ik klik van de frontpage naar het forum verandert de menubalk
2. Waarom is dat een probleem? Ziet er niet netjes uit voor een site in 2023. Daarnaast kan ik als ik een andere menu optie wil niet klikken op de plek waar die net zat, maar moet weer kijken waar hij nu zit.
3. Hoe vaak loop je er tegenaan? Dagelijks.
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit? Gebruik de uitlijning van de menubalk van de forum weergave ook op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat dit meer iets is voor stoute bugs, maar ik kan je topic hier niet verplaatsen.

Kan je aangeven op welke resolutie je werkt? Want ik herken je verhaal deels, maar alleen op mijn laptopscherm van 14" op 1920x1080 met 150% scaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Dit is iets waar ik mij ook flink aan stoor, even als voorbeeld Edge @ 1920x1080 zonder scaling:

FP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJy2PlcN-lJzPKOb24q_TGavhxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aggBjQlJ8yku2UOxuFSVrTM0.png?f=fotoalbum_large

GoT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2IgsS1vX2UUndLmBOTpa0Ma8m4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kutSKJzAkfEn0JZw3HnCgOpW.png?f=fotoalbum_large

Bij mijn weten is dit browseronafhankelijk, het forum is simpelweg een flink stuk smaller en de menubalk schaalt daar naar.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 12-10-2023 08:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

D4NG3R schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:55:
Dit is iets waar ik mij ook flink aan stoor, even als voorbeeld Edge @ 1920x1080 zonder scaling:

FP:
[Afbeelding]

GoT:
[Afbeelding]

Bij mijn weten is dit browseronafhankelijk, het forum is simpelweg een flink stuk smaller en de menubalk schaalt daar naar.
Ja merkte het net ook :( maar, lijkt me meer uitlijning dan een bug te zijn.
trek vanaf het T.net logo een rechte lijn naar beneden en je komt dan net langs de artikelen van de FP en langs de tekst velden van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Klopt, vandaar ook:
het forum is simpelweg een flink stuk smaller en de menubalk schaalt daar naar.
Ik denk ook niet dat het een bug is, maar wel een inconsistente feature. Ik krijg er regelmatig jeuk van, vooral als ik vanuit automatisme op de menubalk probeer te klikken maar de knoppen niet daar zijn waar ze een seconde geleden nog wel waren. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Equator schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:51:
Ik denk dat dit meer iets is voor stoute bugs, maar ik kan je topic hier niet verplaatsen.
De FP is breder dan het forum, dus de balk bovenin is ook breder op de FP dan het forum. Lijkt mij geen bug, maar intented behaviour. Dus in die zin past het denk ik prima in MF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:07
Equator schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:51:

Kan je aangeven op welke resolutie je werkt? Want ik herken je verhaal deels, maar alleen op mijn laptopscherm van 14" op 1920x1080 met 150% scaling.
Zelf gebruik ik een 32" 4k scherm met 150% scaling.

Goed te lezen dat ik niet de enige ben die het opvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Dit is inderdaad geen bug, maar komt doordat de frontpage een breder grid heeft dan de rest van de site. Om een consistente weergave van de navigatiebalk over de hele site te hebben, moet deze vernieuwd worden. Daar zijn al designs voor en we hebben intern ook al een en ander getest, maar dit project ligt momenteel stil in verband met andere prioriteiten.

Zodra we hiermee weer aan de slag gaan, zullen we dat hier melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:39

ikloon

Product Owner
Inmiddels hebben we de bredere menubalk zoals die op de frontpage is ook beschikbaar gemaakt op de andere delen van de site. Daarmee is de menubalk op de desktopview weer consistent over de hele site heen.

Er zitten nu nog geen vernieuwingen in. Daar gaan we nog verder mee experimenteren/testen.

Dit topic gaat op slot.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.