Ik heb vandaag een Nest thermostaat 3e generatie aangesloten, echter krijg ik een melding: "Er is een draadloze verbinding, maar OpenTherm wordt niet gedetecteerd".
Het fraaie is dat ik tot eergisteren een werkende Nest thermostaat had. Ik heb hem echter vervangen door een 2e hands exemplaar (keurige staat) die ik van iemand kon overnemen.
Wat heb ik geprobeerd / gedaan:
- Op exact zelfde manier aangesloten als vorige Nest
- 2 draden van CV naar heat link OT 1 en OT 2 (ook gespiegeld geprobeerd al zou dat niet moeten uitmaken)
- Heat link gereset
- Nest thermostaat gereset
- Heat link lampje is groen = goed
- Nest op aan/uit gezet, ketel reageert niet, blijft stoken
- Kabels meerdere malen opnieuw aangesloten
- CV meerdere keren herstart
- Heatlink bedraad aangesloten
De Nest die wel werkte gaf in het begin ook de h73 melding. Toen was het vervangen van de draden, met dikkere kern, de oplossing. Die bedrading gebruik ik nu weer.
Iemand nog opties? Of een idee wat het issue kan zijn? De ketel (Remeha Avanta 35c) ondersteunt wel Opentherm, heb een iSense liggen die het goed doet.
Het fraaie is dat ik tot eergisteren een werkende Nest thermostaat had. Ik heb hem echter vervangen door een 2e hands exemplaar (keurige staat) die ik van iemand kon overnemen.
Wat heb ik geprobeerd / gedaan:
- Op exact zelfde manier aangesloten als vorige Nest
- 2 draden van CV naar heat link OT 1 en OT 2 (ook gespiegeld geprobeerd al zou dat niet moeten uitmaken)
- Heat link gereset
- Nest thermostaat gereset
- Heat link lampje is groen = goed
- Nest op aan/uit gezet, ketel reageert niet, blijft stoken
- Kabels meerdere malen opnieuw aangesloten
- CV meerdere keren herstart
- Heatlink bedraad aangesloten
De Nest die wel werkte gaf in het begin ook de h73 melding. Toen was het vervangen van de draden, met dikkere kern, de oplossing. Die bedrading gebruik ik nu weer.
Iemand nog opties? Of een idee wat het issue kan zijn? De ketel (Remeha Avanta 35c) ondersteunt wel Opentherm, heb een iSense liggen die het goed doet.
:strip_exif()/f/image/bf2xP67lRUkwW3rBptwF10r6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/voSQDgtMVMkIVGgQd8WzGCLl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sDcpmBuTsJ9qJ8sncqCiHdRN.jpg?f=fotoalbum_large)