Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

NEST thermostaat v3 H73 error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Nieksiero
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21-03 10:22
Dag tweakers,

Ik heb inmiddels een half jaartje de Nest V3 geïnstalleerd. Heeft altijd zonder problemen gewerkt.
Sinds gisteren viel mij op dat op de thermostaat zelf een tandwiel te zien was ipv de temperatuur.
Bij het openen van de app zag ik ook een H73 error "Er is een draadloze verbinding, maar OpenTherm wordt niet gedetecteerd".

Wat ik heb geprobeerd:
- Thermostaat opnieuw opgestart
- Ketel + heatlink stroom er achter weg en en weer op. De eerste keer dat ik dit deed was ik de foutmelding even kwijt! Echter nu een dag later heb ik hem weer en gaat ook niet weg na uit/aan
- Heatlink middelste knop lang ingedrukt houden
- In de settings van de Nest aan/uit selecteren i.p.v. open therm. De Nest werkt dan wel weer, m.u.v. warm water regelaar. En moduleert dan natuurlijk niet.

CV werkt naar behoren en kan ook geen fouten in de bedrading zien.
App heeft geen updates die openstaan.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

• Nieksiero
Heb de ketel en heatlink een paar keer aan/uit gedaan. Hij heeft het doen weer 2 dagen gedaan. Vandaag weer de foutmelding. Alle bedrading opnieuw gedaan, stroom er weer op, werkte hij enkele minuten. Nu weer de h73 error.

Iemand een idee waar het in kan zitten en hoe dit spontaan kan ontstaan ?

Ik heb wel een probleem gehad met mijn 3wegklep, maar lijkt me sterk dat het daardoor komt.
Stel ik de nest in op aan/uit dan werkt hij wel.

Nieksiero wijzigde deze reactie 24-06-2019 21:58 (97%)

• RMHu
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21-08-2019
Hoi, ik heb mijn nest al bijna twee jaar en sinds een week exact het zelfde probleem met h73.

Ook al precies dezelfde acties ondernomen maar zonder resultaat.

Ben jij intussen al verder gekomen?

Grt,
Rob

• Nieksiero
RMHu schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:38:
Hoi, ik heb mijn nest al bijna twee jaar en sinds een week exact het zelfde probleem met h73.

Ook al precies dezelfde acties ondernomen maar zonder resultaat.

Ben jij intussen al verder gekomen?

Grt,
Rob
Hi rob ,

Ik heb het uiteindelijk toch weten op te lossen door de nest te resetten en vervolgens voor nieuwe installatie alle draden van de heatlink los gehaald en opnieuw vast gemaakt. Dit heeft uiteindelijk gewerkt.
Ik vermoed dat 1 draad in de heatlink toch niet goed contact maakte

• luccie
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-03 09:51
Ik heb dit nu ook sinds een week.
Afgelopen nacht alles 1 dag spanningsloos gehad. Ketel en heatlink. Na opstarten werkte alles weer.

Nu 16 uur later weer de fout, en de ketel vind dan ook dat hij volop moet gaan stoken. Wat wel zonde is.

Nu de verwarmings functie maar even uitgezet.
Morgen check ik de bedrading, maar vreemd dat vanochtend alles het deed.

Bovendien geeft mijn ketel aan als er geen OT verbinding is (Code 61) maar die komt niet terwijl de nest aangeeft dat er dus geen OT verbinding is.

Mensen alvast andere suggesties?

• luccie
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-03 09:51
Oke, naar veel gepruts gisteren werkt het volgende:

De aarding die naast de 12V zit die richting de thermostaat gaat aansluiten met een draad aan de CV buizen.
Hierna bleef het werken (nu toch al 16uur bijna)

Vooraf geprobeerd:
alles resetten.
1 dag spanningsloos en erna alles starten.
alle draadjes los en vast geschroefd.

Bovenstaande zorgde maar voor tijdelijke oplossingen.

Wat wel opviel was dat de nest op 28 augustus een update heeft gehad. En hierna zijn voor mij de problemen begonnen. Versie 5.9.4-4

Zie hier ook op Reddit:
https://www.reddit.com/r/..._heating_on_unexpectedly/

• wiele001
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 27-03 11:50
Na enkele weken krijg ik hetzelfde probleem, de mogelijkheden hierboven genoemd hebben dit helaas nog niet opgelost.
:(

• Nieksiero
wiele001 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:30:
Na enkele weken krijg ik hetzelfde probleem, de mogelijkheden hierboven genoemd hebben dit helaas nog niet opgelost.
:(
Hier nog altijd probleemloos
Inmiddels ook een andere ketel, geen problemen ondervonden.

Het ligt volgens mij echt vaak aan de bedrading. Als iets net even geen goed contact heeft is het hele ding in de war.

Wat voor fout heb je?

• wiele001
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 27-03 11:50
het lijkt erop dat mijn regelunit van mijn ketel niet meer goed werkt. Ketel omgezet naar aan/uit regeling en de CV geeft aan dat de woning warmte vraagt terwijl er nog geen thermostaat is aangesloten.

• slikheks.nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12-02 17:26
Bij mijn had ik soortgelijke problemen waaronder de H73 error op de nest v3 en op de ketel remeha avanta de E13 storing. Nadat ik de (1000 uf 35 volt 105 graden) condensator vervangen heb op de print van de ketel ben ik van alle problemen af. Een Panasonic condensator kost slechts 80 cent bij conrad en is er vrij makkelijk in te solderen. Aan de condensator kon ik zien dat deze een beetje bol stond en dat is vaak een teken dat ze kapot zijn.

Succes allemaal

• Mauricejh
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 05-03 23:33
luccie schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:10:
Oke, naar veel gepruts gisteren werkt het volgende:

De aarding die naast de 12V zit die richting de thermostaat gaat aansluiten met een draad aan de CV buizen.
Hierna bleef het werken (nu toch al 16uur bijna)

Vooraf geprobeerd:
alles resetten.
1 dag spanningsloos en erna alles starten.
alle draadjes los en vast geschroefd.

Bovenstaande zorgde maar voor tijdelijke oplossingen.

Wat wel opviel was dat de nest op 28 augustus een update heeft gehad. En hierna zijn voor mij de problemen begonnen. Versie 5.9.4-4

Zie hier ook op Reddit:
https://www.reddit.com/r/..._heating_on_unexpectedly/
Dank voor de tip van de aarding, mijn probleem is opgelost!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True