Hoi allemaal het is weer tijd om mijn vaders computer een update/vervanging te geven hij word te traag.
De laatste keer dat ik een update moest doen heb ik door agressie van de snelheid een muis gesloopt
nu ben ik zelf al weer enige tijd uit het computer bouwen en volg ik als hobby alleen de nieuwe high end systemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk word de computer gebruikt voor office werk en misschien een enkele keer een video editen
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 300 en 600 euro van het budget mag afgeweken worden het gaat vooral over beste prijs kwaliteit met een laag budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
mogelijk een uitvoering: Creative Sound Blaster Audigy Platinum Ex een flink behuizing kan hergebruikt worden full Tower ja zoon witte mogelijk een voeding maar deze mag ook vervangen worden door een efficiëntere voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
genoeg SATA poorten voor 2 diskdrives en 2 hard schijven uiteraard minimaal een keer een pcie ssd slot en als het mogelijk is een ouderwetse pcie poort
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren was wel AMD fan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo min mogelijk geluid. maar vooral zo zuinig mogelijk
Ga je overklokken?
geen overlokken mogelijk wel bios instellingen aanpassen voor het beter laten lopen van het systeem
Wat verwacht je van ons?
Een zo veel mogelijk bang voor buck systeem. Hulp / ideeën over het kiezen van de processor en daar bijhorende moederboard en Socket. de keuze tussen een generatie ouder om kosten te besparen of een nieuwere generatie met een simpelere uitvoering. een processor en moederbord met ingebouwde videokaart voor 2 schermen 1080p is een pre
het huidig gebruikte systeem is btw
uitvoering: AMD Athlon II X4 640 Boxed
4 gb ddr 3 ram
uitvoering: Powercolor ATI Radeon HD 5450 1GB DDR3
coolermaster 550w voeding (goedkope)
uitvoering: Creative Sound Blaster Audigy Platinum Ex
De laatste keer dat ik een update moest doen heb ik door agressie van de snelheid een muis gesloopt
nu ben ik zelf al weer enige tijd uit het computer bouwen en volg ik als hobby alleen de nieuwe high end systemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk word de computer gebruikt voor office werk en misschien een enkele keer een video editen
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 300 en 600 euro van het budget mag afgeweken worden het gaat vooral over beste prijs kwaliteit met een laag budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
mogelijk een uitvoering: Creative Sound Blaster Audigy Platinum Ex een flink behuizing kan hergebruikt worden full Tower ja zoon witte mogelijk een voeding maar deze mag ook vervangen worden door een efficiëntere voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
genoeg SATA poorten voor 2 diskdrives en 2 hard schijven uiteraard minimaal een keer een pcie ssd slot en als het mogelijk is een ouderwetse pcie poort
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren was wel AMD fan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo min mogelijk geluid. maar vooral zo zuinig mogelijk
Ga je overklokken?
geen overlokken mogelijk wel bios instellingen aanpassen voor het beter laten lopen van het systeem
Wat verwacht je van ons?
Een zo veel mogelijk bang voor buck systeem. Hulp / ideeën over het kiezen van de processor en daar bijhorende moederboard en Socket. de keuze tussen een generatie ouder om kosten te besparen of een nieuwere generatie met een simpelere uitvoering. een processor en moederbord met ingebouwde videokaart voor 2 schermen 1080p is een pre
het huidig gebruikte systeem is btw
uitvoering: AMD Athlon II X4 640 Boxed
4 gb ddr 3 ram
uitvoering: Powercolor ATI Radeon HD 5450 1GB DDR3
coolermaster 550w voeding (goedkope)
uitvoering: Creative Sound Blaster Audigy Platinum Ex
:strip_exif()/f/image/vMulLHp1TgQiZfcyAzrLuBB9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EK3AsLmRsGIBYfgVoVbq4Utj.jpg?f=fotoalbum_large)