Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1080p gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1250 euro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het wordt een sleeper build, dus veel RGB en aandacht voor koeling in een oude case.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn plan is om eerst een Ryzen 5 te kopen zonder videokaart en dan in de zomer (als de prijzen wat lager liggen) een 3060 of 3070 te kopen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de howto van Linus gevolgd en hij geeft aan met de CPU en moederbord te beginnen.
Ik wil graag een moederbord met Wifi en Bluetooth, waar dee Ryzen 5 op past en evt later een Ryzen 7. Ik begrijp echter vrij weinig van de moederborden. De goedkoopste is 150 en de duurste 300. Wat zijn de verschillen?
Daarnaast heb ik een vraag over RGB - ik wil graag centraal aangestuurde RGB. Nou hebben sommige moederborden dat, sommige CPU koelers, sommige geheugen & sommige voedingen. Hoe weet je wat op elkaar past? En of het echt nodig is?
Ja de case is een HQ45
Alvast bedankt voor de input!
1080p gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1250 euro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het wordt een sleeper build, dus veel RGB en aandacht voor koeling in een oude case.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn plan is om eerst een Ryzen 5 te kopen zonder videokaart en dan in de zomer (als de prijzen wat lager liggen) een 3060 of 3070 te kopen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de howto van Linus gevolgd en hij geeft aan met de CPU en moederbord te beginnen.
Ik wil graag een moederbord met Wifi en Bluetooth, waar dee Ryzen 5 op past en evt later een Ryzen 7. Ik begrijp echter vrij weinig van de moederborden. De goedkoopste is 150 en de duurste 300. Wat zijn de verschillen?
Daarnaast heb ik een vraag over RGB - ik wil graag centraal aangestuurde RGB. Nou hebben sommige moederborden dat, sommige CPU koelers, sommige geheugen & sommige voedingen. Hoe weet je wat op elkaar past? En of het echt nodig is?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 186,- | € 186,- |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X 8G OCV1 LHR | € 579,- | € 579,- |
1 | Behuizingen | AOpen HQ45 Blauw, Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML120L V2 | € 59,10 | € 59,10 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF432C16BBAK2/16 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Voedingen | Corsair CX750F RGB Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,11 | € 94,11 |
Totaal | € 1.252,01 |
Ja de case is een HQ45
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.