Advies stereo receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:11
Ik zoek een stereo receiver 2.1 met lan aansluiting voor internetradio. Liefst mogelijkheid tot bi-wiring.
Ongeveer voor maximaal € 1000 en wil er een cd speler en media player op aansluiten. Leuk als bv via toslink de tv erop aan kan. Heb nml momenteel een Denon x2400h.
Heb zelf 3 modellen op het oog en heb zelf o.a. 2 vloerzuilen van Fyne Audio F501.
Ik hou van goeie hoge tonen bv van de bekkens van een drumstel enzo. Kan dus een stevige treble voor de tweeters enorm waarderen.
Dus interesse in:
Marantz Stereo 70s
Denon Dra 900 h
Yamaha RN-800 a.

Beste antwoord (via scofield op 10-12-2023 21:30)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ah ok, dus je bent ontevreden over hoe de Fyne speakers de hoge tonen produceren? Heb je al eens gecheckt (of laten checken) of ze niet stuk zijn? Ik had recent dat het leek alsof mensen onderwater praatten, bleek de tweeter van de center speaker stuk. Anders kan je misschien de hoge tonen wat extra aanzetten met EQ instellingen op je versterker. En anders natuurlijk speakers aanschaffen die de hoge tonen extra aanzetten, zoals B&W.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:49
Bi wiring heeft geen nut. Wat is er mis met die Denon 2400H? Wat voor upgrade zoek je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:57
Ik hou van goeie hoge tonen bv van de bekkens van een drumstel enzo. Kan dus een stevige treble voor de tweeters enorm waarderen.
Een goede versterker geeft het geluid neutraal door.

In de regel dien je naar aansluitmogelijkheden, room calibration, en uiterlijk te kijken in het zelfde segment X klasse versterkers.

Neem wat reviews door op audiosciencereview.com, zul je meer aan hebben dan luisteren in een winkel.

aljoogo kaart een valide punt aan, je zult er niet echt op voorraad gaan qua geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik dacht dat een specifieke stereo versterker beter voor de dag kwam dan een av 5.1 of 7.2 of vul maar in versterker/receiver. Vandaar m’n eventuele overstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:24
Ik zou deze doen, Marantz 70s, fijne versterker en echt prima geluid. Ook nog eens in de aanbieding bij Hobo voor echt een zeer goede prijs:

https://www.hobo.nl/maran...1OEAJVEAQYAyABEgLKv_D_BwE

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 13:46
Ik denk niet dat een stereoversterker van € 1.000 een beter geluid geeft dan je Denon X2400H. Het is overigens überhaupt niet zo dat een stereoversterker beter klinkt dan een AV receiver. De impact van een versterker op het geluid is erg klein. Laat je niks wijs maken. Als je verschil hoort, dan zit je naar een verschil in EQ's of volume te luisteren. Waar je echt verschil kan maken in geluidskwaliteit is met goede speakers en het behandelen van de akoestiek van de ruimte. Er zit wel veel verschil in de kwaliteit van roomcalibration. Duurdere receivers hebben daar doorgaans meer mogelijkheden in.

Overigens, als je gek bent op treble zou je eens naar Klipsch speakers met hoorntweeters kunnen kijken. Die staan er om bekend om het hoog behoorlijk aan te zetten. Moet je ding zijn.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Shocked schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:37:
Ik zou deze doen, Marantz 70s, fijne versterker en echt prima geluid. Ook nog eens in de aanbieding bij Hobo voor echt een zeer goede prijs:

https://www.hobo.nl/maran...1OEAJVEAQYAyABEgLKv_D_BwE
Dit heeft echt geen enkele meerwaarde tov de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 13:46
Sethro schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:01:
[...]

Dit heeft echt geen enkele meerwaarde tov de Denon.
De Denon X2400H heeft geen HDMI 2.1, die Marantz 70S wel. Maar daar is het @scofield niet om te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 13-11-2023 10:17 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Neen klopt, ik meende te merken dat de algehele tendens is dat een stereo amp zoveel beter en fraaier klinkt dan een av surround receiver in stereo modus. Vandaar mijn “zoektocht”. De gebruikte materialen en bv een zgn ringkerntrafo zul je in een av receiver niet tegen komen. En zo zullen er wel meer kwaliteits verschillen zijn, als je de kenners mag geloven. Of mijn eigen gehoor pakt het hoog niet meer zo goed op. 8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

scofield schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:10:
Neen klopt, ik meende te merken dat de algehele tendens is dat een stereo amp zoveel beter en fraaier klinkt dan een av surround receiver in stereo modus.
Het is maar net welke sites je bezoekt wat de "algehele tendens" is. Ga je naar een HiFi forum zal men je zeker aanraden om voor een stereo versterker te gaan. Sterker, op dat soort fora zal men je waarschijnlijk ook adviseren over kabels die het hoog beter uit laten komen. Tweakers is meer wetenschappelijk en zal je als meest voorkomende antwoord geven dat er geen verschil is. Voor verschillen tussen kabels en apparatuur hebben wij Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6, titel van het topic laat de algehele tendens hier doorschemeren.
De gebruikte materialen en bv een zgn ringkerntrafo zul je in een av receiver niet tegen komen.
Mochten dingen als een ringkerntrafo en betere materialen een hoorbaar verschil leveren, dan zit je met je shortlist sowieso aan de verkeerde producten. Overigens zijn er zeker receivers met ringkerntrafo en bijvoorbeeld een verkoperde behuizing, zit je alleen wel in het hogere segment. Neem als voorbeeld de SR8015 (om het bij D&M te houden).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:56
Zoals hier al is aangegeven zou ik lekker de Denon houden die je al hebt. Pas wisselen wanneer hij qua aansluitingen niet meer voldoet.

Zou me wat meer gaan richten op hoe je de Denon hebt ingericht, heb je audyssey gedraaid en wat zijn de waardes dan?

Hoe is de plaatsing van de speakers in de ruimte etc? Denk dat hiermee meer te halen valt dan een nieuwe versterker.

Wel leuke speakers trouwens ben er wel fan van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Een beetje audioverkoper zal je dat proberen wijs te maken inderdaad. In werkelijkheid maakt akoestiek van de ruimte veel meer uit dan de versterker.

Maar is er iets wat je mist aan hoe het geluid nu is? Je zou wellicht kunnen overwegen om een goede subwoofer aan te schaffen ipv een stereo versterker. Dat "ontlast" je speakers ook weer waardoor die ook beter zullen klinken. Plus het voegt echt iets toe in films.

Mocht je toch willen kijken naar een nieuwe versterker, dan zou ik audiosciencereview.com raadplegen, daar wordt veel audioapparatuur aan objectieve metingen onderworpen ipv subjectieve "luisterreviews".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Bedankt allen voor de input. Ik heb hier al een klipsch subwoofer staan in m’n 5.1 opstelling waar ik geen klagen over heb. Het is puur het hoge tonen verhaal in louter stereo modus. Audyssey heb ik meermaals gedraaid alsook de luidsprekers bi-wired aangesloten en toch weer niet. Soms lees je wel over een toevoeging van een (soms zelfbouw) super tweeter. Ik ga misschien wel naar de iear audio show in Tilburg. Daar staat ook o.a de importeur van Fyne Audio. Die eens aan het oor voelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ah ok, dus je bent ontevreden over hoe de Fyne speakers de hoge tonen produceren? Heb je al eens gecheckt (of laten checken) of ze niet stuk zijn? Ik had recent dat het leek alsof mensen onderwater praatten, bleek de tweeter van de center speaker stuk. Anders kan je misschien de hoge tonen wat extra aanzetten met EQ instellingen op je versterker. En anders natuurlijk speakers aanschaffen die de hoge tonen extra aanzetten, zoals B&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Deze kan op slot.
De Denon 2400H is gebleven en er zijn een paar Magnat signature vloerzuilen bij gekomen. Tweeter effect is perfect icm de Denon alsook de middentonen en de bas weergave.
Pagina: 1