Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt gebruikt als mijn primaire workstation. Geen games. Verder beetje van alles, dat het beetje overkill is begrijp ik. Dat was mijn 3900x en de daarvoor (en daarvoor) ook.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet zo relevant
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat nu alleen om CPU+bord+mem
Ik wil een huidige 3900x + Asus 570x Prime upgrade naar een 7900x.
Qua moederbord dacht ik aan deze:
uitvoering: ASUS PRIME X670E-PRO WIFI
Ook naar aanleiding van deze review:
review: 15 AMD X670-moederborden - De dikste mobo's voor je Ryzen 7000-cpu
Dat de TUF iets goedkoper is en er met de "prijs" vandoor gaat in die review is prima, prime heeft mijn voorkeur.
Echter waar zit nu mijn vraag? Aantal maanden terug was er flink wat commotie over ASUS borden en een te hoge V- SOC ( Dacht die die het was). Hoe is dat nu? De algemene indruk van veel sites en YT reviewers was toen, neem geen ASUS bord.
Verder hoef ik de WiFi eigenlijk niet, maar zie geen moederbord met dezelfde specs zonder WiFi. De 2,5GB / m.2 / PCI-E op PCI-E 5.0 en vele snelle USB poorten vind ik een + voor dit gekozen moederbord.
Iemand toch nog een andere suggestie?
Qua geheugen dacht ik aan:
G.Skill Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N
Of de 64GB variant. Nu geeft de ddr5 tweakers review aan dat de Corsair module DDR5 6000Mhz de "betere keuze is". Ergens heb ik een voorkeur voor G. Skill. onterecht?
RGB hoef ik niet op de sticks.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt gebruikt als mijn primaire workstation. Geen games. Verder beetje van alles, dat het beetje overkill is begrijp ik. Dat was mijn 3900x en de daarvoor (en daarvoor) ook.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet zo relevant
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat nu alleen om CPU+bord+mem
Ik wil een huidige 3900x + Asus 570x Prime upgrade naar een 7900x.
Qua moederbord dacht ik aan deze:
uitvoering: ASUS PRIME X670E-PRO WIFI
Ook naar aanleiding van deze review:
review: 15 AMD X670-moederborden - De dikste mobo's voor je Ryzen 7000-cpu
Dat de TUF iets goedkoper is en er met de "prijs" vandoor gaat in die review is prima, prime heeft mijn voorkeur.
Echter waar zit nu mijn vraag? Aantal maanden terug was er flink wat commotie over ASUS borden en een te hoge V- SOC ( Dacht die die het was). Hoe is dat nu? De algemene indruk van veel sites en YT reviewers was toen, neem geen ASUS bord.
Verder hoef ik de WiFi eigenlijk niet, maar zie geen moederbord met dezelfde specs zonder WiFi. De 2,5GB / m.2 / PCI-E op PCI-E 5.0 en vele snelle USB poorten vind ik een + voor dit gekozen moederbord.
Iemand toch nog een andere suggestie?
Qua geheugen dacht ik aan:
G.Skill Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N
Of de 64GB variant. Nu geeft de ddr5 tweakers review aan dat de Corsair module DDR5 6000Mhz de "betere keuze is". Ergens heb ik een voorkeur voor G. Skill. onterecht?
RGB hoef ik niet op de sticks.
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5