Waarom wil Greenchoice proactief mijn contract verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastian3
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-05 15:18
Kreeg zonet onderstaande mail van Greenchoice. Vertrouw het toch niet helemaal, ze verdienen toch veel meer aan mij als ik onder mijn huidige contract ( 3 jaar duurzaam dalen / Univé ) blijf zitten???

Beste klant,

Op dit moment heb je bij Greenchoice een vast contract met tarieven die boven het prijsplafond liggen. Omdat het prijsplafond dit jaar van toepassing is, betaal je niet meer dan €1,45 per m3 voor gas en €0,40 cent per kWh voor stroom.

In 2024 vervalt echter het prijsplafond. Daarom ga je vanaf januari 2024 de reguliere tarieven betalen die gelden voor jouw contract op het adres ---------------------------. We komen je echter graag tegemoet.

We bellen je voor betere tarieven

Je kunt nu eenmalig je huidige contract omzetten naar een contract met actuele lagere tarieven. Wat zijn de voordelen:

✓ Lagere tarieven onder het prijsplafond

✓ Tariefzekerheid voor 1, 2 of 3 jaar, jij mag kiezen

✓ Kosteloos omzetten

✓ Nieuwe tarieven gaan direct in

Wat kan je van ons verwachten

We bellen je met het telefoonnummer ---------------------. Dit doen we tussen 8 en 15 november. We bespreken het aanbod en je kunt direct akkoord geven.
We bellen van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 21.00 uur.
Lukt het ons niet je te bereiken dan kan je ons na 15 november bellen. We sturen je dan nog een e-mail met onze contactgegevens.
Het aanbod om je contract om te zetten geldt tot en met eind november 2023.

Handig om te weten

We wijzen je graag nog op een paar punten. Ten eerste, de tarieven wijzigen regelmatig. Dus een aanbod op een later moment, bijvoorbeeld na 15 november, kan anders zijn dan het aanbod dat wij je in eerste instantie per telefoon doen. Ten tweede is dit aanbod alleen telefonisch af te sluiten. Daarom hopen we je binnenkort dan ook te kunnen spreken!

Met vriendelijke groet,

Paulien Jeurissen

Manager Commercie Consument

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:54
Het nieuwe contract ga je aan op nieuwe voorwaarden die eventueel gunstiger zijn voor Greenchoice.

Denk bijvoorbeeld aan hogere vaste leveringskosten, een lagere terugleververgoeding en ongunstigere voorwaarden voor als je het contract voor het einde van de looptijd opzegt.

Verder is dit voor Greenchoice gewoon een makkelijke vorm van retentie. Ze hebben de energie overduidelijk al veel gunstiger ingekocht, waardoor ze de korting kunnen geven.

Waarschijnlijk zijn ze daarnaast bang dat een deel van de klanten overstapt zodra het prijsplafond eraf is.

[ Voor 10% gewijzigd door Hondjeee op 07-11-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-05 13:03
Hebben energieleveranciers niet een zorgplicht, waar dit, waarschuwen dat je prijzen dadelijk na het prijsplafond hoger zijn, deel van is?!
Waarom zou je niet naar lagere prijzen willen gaan?
Velen gingen u voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Heb je toevallig zonnepanelen en een erg hoge terugleververgoeding?
Dan kan ik mij indenken dat Greenchoice een nieuw contract wil afsluiten met voor hun gunstiger voorwaarden.

Of je hebt nog een contract onder de oude voorwaarden waarbij je redelijk goedkoop kan opzeggen.
Dan heeft het ook zin om je als klant te behouden met een nieuw contract met nieuwe opzegvergoeding.

[ Voor 36% gewijzigd door D-dark op 07-11-2023 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Sebastian3

Hoe lang loopt je huidige contract (3 Jaar Duurzaam Dalen) nog door en hoever liggen de contractprijzen bóven het prijsplafond van 2023?

Als jij dadelijk pér afgenomen hoeveelheid (kWh / M3) minder gaat betalen terwijl de kosten voor levering en netbeheer omhoog gaan dan schiet je er niets mee op (of je schiet er zelfs bij in).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:07
Will_M schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:58:
@Sebastian3

Hoe lang loopt je huidige contract (3 Jaar Duurzaam Dalen) nog door en hoever liggen de contractprijzen bóven het prijsplafond van 2023?

Als jij dadelijk pér afgenomen hoeveelheid (kWh / M3) minder gaat betalen terwijl de kosten voor levering en netbeheer omhoog gaan dan schiet je er niets mee op (of je schiet er zelfs bij in).
Netwerk kosten moet je niet meenemen in de overweging. Die maken geen onderdeel uit van een contract en kunnen altijd worden aangepast. Geld ook voor energiebelasting en BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01
Ik heb de mail ook gehad. Neem alleen gas af en tarief voor dit jaar en volgend jaar liggen boven tarief dat Greenchoice nu op de site heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Alleen telefonisch, dan zou je toch al argwanend moeten worden. Je krijgt geen tijd om na te denken, geen praktische mogelijkheid om het aanbod eens goed door te rekenen, en geen visueel of geschreven overzicht van de volledige voorwaarden. Daarnaast spelen ze nu al in op je FOMO door te zeggen dat het schriftelijke aanbod na de 15e slechter kan worden.

[ Voor 19% gewijzigd door dutchminator op 07-11-2023 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:28
dit zijn toch gewoon (ordinaire) verkooptechnieken!?
Ze zien ook wel in dat je nu teveel betaalt en willen het moment voor zijn dat je denkt 'ik stap over naar iets goedkoper'. Dan hebben ze niks en dan kunnen ze je beter een marktconformer tarief aanbieden en hopen dat je ja zegt.
En telefonisch uiteraard omdat zij dan de controle over het gesprek hebben en je kunnen 'sturen' naar een 'ja, ik blijf'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:11

Croga

The Unreasonable Man

En buiten alle bovenstaande; vergeet de impact niet van het kunnen verwijderen van een contractvorm uit de achterliggende systemen.

Persoonlijk denk ik niet dat dat de primaire drijfveer is maar mocht dit een legacy contractvorm zijn dan valt er veel te besparen als die helemaal uit het systeem verwijdert kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 20:38
Als in 2024 het plafond er af gaat denk ik dat de energieprijzen flink omlaag gaan. Het heeft nu geen zin om te concurreren aangezien er al een minimum tarief is, waar men dan nu net onder gaat zitten.

Nu kunnen ze je dan een relatief “duur” contract aanbieden voor 2024 en ze straks niet met de dure energie zitten als je weg loopt.

Ik heb de mail ook gekregen, ik denk dat ze aan gaan bieden om net boven het prijsplafond te gaan zitten. Ik wil het in ieder geval op papier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-05 07:09
Sebastian3 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:05:
Kreeg zonet onderstaande mail van Greenchoice. Vertrouw het toch niet helemaal, ze verdienen toch veel meer aan mij als ik onder mijn huidige contract ( 3 jaar duurzaam dalen / Univé ) blijf zitten???

Beste klant,

Op dit moment heb je bij Greenchoice een vast contract met tarieven die boven het prijsplafond liggen. Omdat het prijsplafond dit jaar van toepassing is, betaal je niet meer dan €1,45 per m3 voor gas en €0,40 cent per kWh voor stroom.

In 2024 vervalt echter het prijsplafond. Daarom ga je vanaf januari 2024 de reguliere tarieven betalen die gelden voor jouw contract op het adres ---------------------------. We komen je echter graag tegemoet.

We bellen je voor betere tarieven

Je kunt nu eenmalig je huidige contract omzetten naar een contract met actuele lagere tarieven. Wat zijn de voordelen:

✓ Lagere tarieven onder het prijsplafond

✓ Tariefzekerheid voor 1, 2 of 3 jaar, jij mag kiezen

✓ Kosteloos omzetten

✓ Nieuwe tarieven gaan direct in

Wat kan je van ons verwachten

We bellen je met het telefoonnummer ---------------------. Dit doen we tussen 8 en 15 november. We bespreken het aanbod en je kunt direct akkoord geven.
We bellen van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 21.00 uur.
Lukt het ons niet je te bereiken dan kan je ons na 15 november bellen. We sturen je dan nog een e-mail met onze contactgegevens.
Het aanbod om je contract om te zetten geldt tot en met eind november 2023.

Handig om te weten

We wijzen je graag nog op een paar punten. Ten eerste, de tarieven wijzigen regelmatig. Dus een aanbod op een later moment, bijvoorbeeld na 15 november, kan anders zijn dan het aanbod dat wij je in eerste instantie per telefoon doen. Ten tweede is dit aanbod alleen telefonisch af te sluiten. Daarom hopen we je binnenkort dan ook te kunnen spreken!

Met vriendelijke groet,

Paulien Jeurissen

Manager Commercie Consument
Hier hetzelfde.
Wij zijn netto terugleveraar. Ca 2500kwh
Gasverbruik na aanschaf airco aanzienlijk gedaald. 1300>700
16 zonnepanelen

Net eens even berekend.
Gas idd goedkoper.
Hogere maandkosten.
Terugleververgoeding omlaag van 11,5 naar 8 cent

Al met al voor ons nagenoeg geen voordeel.
Nadeel nieuwe contract is de veel hogere opzegboete.
Vallen nu nog onder de oude regeling.
Wij gaan het dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian3
Will_M schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:58:
@Sebastian3

Mijn eerste jaar ( van de 3 ) loopt 2 januari 2024 af. Ik heb zonnepanelen en kom ongeveer gelijk uit ( over een jaar gezien ( afname / teruglevering ). Mijn gasprijs in het tweede jaar is ongeveer 1.75 dacht ik. Ik verbruik nog ongeveer 400m3 gas op jaarbasis. Ik wil sowieso het aanbod op schrift ( in de mail ) hebben voordat ik de beslissing maak. We wachten af....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
Sebastian3 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:05:
en €0,40 cent per kWh voor stroom.
0.40 cent, dus 0.004 euro, per kWh uur is echt zo goed als niks. Direct voor tekenen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:04
Geenchoice weet dat ze geen goede deal hebben geven (volgens de huidige prijzen) en als je contract hebt afgesloten voor 1juni 23 heb je relatief lage overstapkosten. Door je een nieuw contract aan te bieden val je onder de nieuwe regels en houden ze je als klant. Ik gok dat ze hiermee de uitstroom willen verkleinen naar andere leveranciers.

https://www.consuwijzer.n...de-nieuwe-opzegvergoeding

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Wellicht is het voordeliger, maar ik zou een mondelinge overeenkomst niet accepteren. Ook niet iets als ‘we sturen u het contract en dan heeft u twee weken de tijd om het terug te draaien’ ofzo.

Dit soort complexe aanbiedingen wil je van te voren op papier zien, want het gaat niet alleen om de prijs van energie, maar ook over andere voorwaarden. Dus je zou het gesprek aan kunnen gaan en zeggen dat je bereid bent het te overwegen als ze je een schriftelijke offerte sturen. Willen ze dat niet, dan zou dat voor mij reden zijn om het aanbod niet te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:38
op gaslicht zie ik ook dat de vaste tarieven
0-5000 m³

Vaste leveringskosten
€ 15,57

dat was eerst ook een stuk lager toch?

Dus als GreenChoice het zelf al wil open breken, wat is dan wijsheid. Want op zich zit ik nu te duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 19:56

Honesty

kattenneus!

kraanwagen schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:25:
Wellicht is het voordeliger, maar ik zou een mondelinge overeenkomst niet accepteren. Ook niet iets als ‘we sturen u het contract en dan heeft u twee weken de tijd om het terug te draaien’ ofzo.

Dit soort complexe aanbiedingen wil je van te voren op papier zien, want het gaat niet alleen om de prijs van energie, maar ook over andere voorwaarden. Dus je zou het gesprek aan kunnen gaan en zeggen dat je bereid bent het te overwegen als ze je een schriftelijke offerte sturen. Willen ze dat niet, dan zou dat voor mij reden zijn om het aanbod niet te accepteren.
Ik ben zelf ook afgelopen jaar overgestapt van GC naar GC. Als je belt, sturen ze je alles op en dan pas krijg je een mail met alle gegevens die je moet goedkeuren. Daarna gaat pas het contract in.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Zoals @Honesty zegt, je zit echt niet direct ergens aan vast.
Ik ben erg blij geweest met mijn tijd bij GC en oe ze met het contract en dergelijke zijn omgegaan.

Jammer dat je niet nog voor die wijziging van de boeteregeling bent overgestapt, dan was de keuze een beetje makkelijker.
Nu is het inderdaad kijken naar je verbruik, het (verschil in) tarief, het (verschil in) vaste kosten en of je verwacht binnen je nieuwe contractduur toch nog over te stappen.
Maar als je zelf kunt aangeven dat je bv nog maar 1 jaar contract wilt, ipv 2 (of 3), dan is dat ook alweer een zorg minder (of juist iets om over te twijfelen, meer).

Sowieso heb je altijd nog je 14 dagen bedenktijd, zodra je (per mail) akkoord bent gegaan. Dus als direct na 15 november de tarieven toch interessanter zijn, kan je altijd nog weer wijzigen naar die nieuwe tarieven.

Allemaal niet teveel over denken. Gewoon afwachten wat ze aanbieden. Nee zeggen kan dan altijd nog.
Wel benieuwd waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
Ik heb hetzelfde abonnement gehad, en vele anderen op Tweakers. Al sinds mei benaderen ze mensen met dit (achteraf!) dure abonnement, met een gunstiger aanbod.

Waarom, is heel simpel. Anders kom je er uiteindelijk toch wel zelf achter en ga je overstappen. Dan zijn ze je kwijt.

Let wel op, zoals ook al is benoemd. De boeteregeling is veranderd. Inmiddels is de opzegboete enorm hoog, als je nu overgaat naar nieuwe tarieven. Wil je dus sowieso al overstappen, doe dit dan in 1x, dus niet eerst nog een paar maanden dit verder in ieder opzicht betere aanbod.

Ik heb zelf de dag voor de boeteregeling werd aangepast, mijn contract omgezet naar tarieven die letterlijk op ieder vlak aantrekkelijker waren. Dat kon toen gewoon. Het heeft echt geen nut om de conspiracy tunnel in te duiken hier.

[ Voor 17% gewijzigd door Richh op 08-11-2023 11:44 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 16:25
Ik heb mijn contract gewoon opgezegd, de boete van 50 euro betaald en klaar. Zit nu dynamisch(zowel gas als elektra). Ze bieden je prijzen aan onder het prijsplafond, maar zoals gezegd tegen nieuwe voorwaarde met als je wilt overstappen dat je dan het verlies betaald wat de energieleverancier denkt te verliezen(of hoe die berekening wordt gemaakt geen idee).

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Lowlands schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:09:
[...]

Hier hetzelfde.
16 zonnepanelen

Net eens even berekend.
Gas idd goedkoper.
Hogere maandkosten.

Zou je dan niet op zn minst wel overwegen naar een andere energieleverancier over te stappen? Ik kan me echt niet voorstellen dat het oude Unive Greenchoice abonnement, met meer dan €2 per m3 gas en meer dan 50 cent per kilowatt, niet te verslaan zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Strykeforce schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:52:
Als in 2024 het plafond er af gaat denk ik dat de energieprijzen flink omlaag gaan. Het heeft nu geen zin om te concurreren aangezien er al een minimum tarief is, waar men dan nu net onder gaat zitten.
Ik zit sinds begin deze maand een jaar bij Engie. Voor €0,29 per kilowatt. Enkeltarief. Das toch meer dan 25% onder het prijsplafond. Al maanden zitten verschillende leveranciers hier vrij aanzienlijk onder. Er is gewoon concurrentie.

Sowieso bestaat een kilowatt energie al voor meer dan 15 cent uit belastingen, dus (muv dynamische tarieven bij een landelijk overschot aan productie) is een vaste prijs onder de pak m beet 25 cent redelijk onrealistisch geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Huidige gasprijs ligt op ~1,28 per m3 en stroom op ~32 ct per kWh. Je kunt dit makkelijk checken op vergelijkingssites en dan prijsopbouw aanklikken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:29
Ik heb alleen een gascontract bij Greenchoice op 27 juli 2022 afgesloten
Als ik nu opzeg hoe hoog is dan de boete , ik kan het niet in mijn contract vinden .

Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Hansw1 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:03:
Ik heb alleen een gascontract bij Greenchoice op 27 juli 2022 afgesloten
Als ik nu opzeg hoe hoog is dan de boete , ik kan het niet in mijn contract vinden .

Mvg Hans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5i8Fq4nkJxqATChSjAe978b0Bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNx4xUi3m9Q5m9EJJBj2hjVO.jpg?f=fotoalbum_large
https://1drv.ms/b/s!At8gDXyXMNw_iv0SiSK2318p2bBI4w

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten69 op 08-11-2023 12:43 ]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste, dank voor de info
Dat valt mee want ik zag dat de gasprijs bij Oxxio 40 ct lager is als bij Greenchoice voor het 2e jaar ( 1,76704)
Kan ik niet beter pas miv 1 jan 2024 overstappen omdat nu nog het prijs plafond va 1,45 geldt
Als ik miv 1 jan 2024 wil overstappen en het nieuwe contract wil laten ingaan bij de nieuwe energie leverancier moet ik dan een maand opzegtermijn in acht nemen of maakt het nu niet uit wanneer ik opzeg ..

Mvg Hans

[ Voor 29% gewijzigd door Hansw1 op 08-11-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Hansw1 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:51:
Beste, dank voor de info
Dat valt mee want ik zag dat de gasprijs bij Oxxio 40 ct lager is als bij Greenchoice voor het 2e jaar ( 1,76704)
Kan ik niet beter pas miv 1 jan 2024 overstappen omdat nu nog het prijs plafond va 1,45 geldt
Als ik miv 1 jan 2024 wil overstappen en het nieuwe contract wil laten ingaan bij de nieuwe energie leverancier moet ik dan een maand opzegtermijn in acht nemen of maakt het nu niet uit wanneer ik opzeg ..

Mvg Hans
Het probleem met de gasprijs is dat je die wil vastleggen als die laag is.
Dat is vaak in de zomermaanden of nog net voordat het stookseizoen echt begint.
1 januari is wat dat betreft enigszins ongunstig.

Zoals @hackus al zei is de huidige prijs nu 1,30 en die heeft een paar maanden geleden zo rond de 1,22 gezeten voor een jaar vast.

Dus die 1,76 voor het 2e jaar is ronduit slecht en te duur.

je contract is op 27 juli 2022 ingegaan voor 3 jaar naar ik begrijp
Dat is nu 100 euro en als het minder dan 18 maanden wordt 75 euro

Je verbruikt 400 m3 gas op jaarbasis dus daar haal je de lagere kosten er niet mee uit.
Althans opzeg boete.

Meest goedkope is dan nieuw greenchoice contract omzetten voor 1 a 2 jaar denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste , ik heb een verbruik van 800 m3 ( geen 400 ) en ik dacht dat de boete voor mij 75 euro is ipv 100
Er staat 18 tm 24 maanden 75 euro
Of zie ik het verkeerd

Mvg Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Nouja, het prijsplafond betaal je gewoon zelf, door belasting te betalen. Heel Nederland heeft er behoefte aan dat iedereen die nu nog onnodig gebruik maakt van dit prijsplafond, zo snel mogelijk overstapt. Dat scheelt op grote schaal gewoon serieus geld in de staatskas.
Je kan gewoon de datum doorgeven wanneer je nieuwe contract in moet gaan. Dat moet minimaal een maand in de toekomst liggen. Verder maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Sebastian3 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:09:
Mijn eerste jaar ( van de 3 ) loopt 2 januari 2024 af. Ik heb zonnepanelen en kom ongeveer gelijk uit ( over een jaar gezien ( afname / teruglevering ). Mijn gasprijs in het tweede jaar is ongeveer 1.75 dacht ik. Ik verbruik nog ongeveer 400m3 gas op jaarbasis. Ik wil sowieso het aanbod op schrift ( in de mail ) hebben voordat ik de beslissing maak. We wachten af....
Volgens mij heb je altijd bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Juist niet. Het nieuwe tarief zal lager zijn dan het prijsplafond. Anders betaal je nu 1,45 per m3 tot einde jaar. Bij overstappen het nieuwe tarief.
Je kan ook greenchoice bellen en het daar proberen om te zetten naar een huidig contract. Dat kost je dan zeer waarschijnlijk geen boete. Dat was in ieder geval voor de 3 jaars unive/greenchoice contracten niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
D-dark schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:06:
Het probleem met de gasprijs is dat je die wil vastleggen als die laag is.
Dat is vaak in de zomermaanden of nog net voordat het stookseizoen echt begint.
1 januari is wat dat betreft enigszins ongunstig.
Dit is wel een beetje een fabel. Een energieleverancier koopt uiteindelijk ook gewoon een jaarcontract in bij een leverancier. En jij neemt ook een jaarcontract.

Het zijn de spotprijzen die zo aanzienlijk verschillen. Maar die zijn slechts beperkt verbonden met jaarprijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Lowlands schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:09:
[...]

Hier hetzelfde.
16 zonnepanelen

Net eens even berekend.
Gas idd goedkoper.
Hogere maandkosten.

Ik zat nog te denken, wellicht dat je beter wel met gas overstapt en met stroom blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Truus01 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:55:
[...]

Ik zat nog te denken, wellicht dat je beter wel met gas overstapt en met stroom blijft.
Precies, en dan is Wat is nu de beste terugleververgoeding? een goeie plek om te beginnen met zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste , is er al iemand die gebeld is door Greenchoice voor een aanbod .

Mvg Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Hansw1 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:37:
Bel ze gewoon zelf op. Hoe eerder je het in laat gaan hoe beter want dan zit je nu al onder prijsplafond
(als het aanbod natuurlijk ok voor je is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-05 07:09
Richh schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:35:
[...]

Zou je dan niet op zn minst wel overwegen naar een andere energieleverancier over te stappen? Ik kan me echt niet voorstellen dat het oude Unive Greenchoice abonnement, met meer dan €2 per m3 gas en meer dan 50 cent per kilowatt, niet te verslaan zou zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_0HbadJkhAMyr6AlSel8yJ-EyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Tjxi6iTUVlZs0wWecay5jMN.jpg?f=fotoalbum_large
Voor ons dus wel. Met gas scheelt het wel wat maar als ik de gewijzigde terugleververgoeding meeneem en de hogere vaste kosten dan scheelt het 20 euro per jaar. Wel met een heel hoge opzegboete dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
Ik doe altijd het tegenovergestelde van wat ze zelf aan bieden. Zou dit dus niet doen.

Doe kort als ze lang contract aanbieden. Lang contract als ze kort aanbieden.

Momenteel in 3e jaar van 5 jarig contract. Achteraf een gouden keuze geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Lowlands schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:18:
[...]

[Afbeelding]
Voor ons dus wel. Met gas scheelt het wel wat maar als ik de gewijzigde terugleververgoeding meeneem en de hogere vaste kosten dan scheelt het 20 euro per jaar. Wel met een heel hoge opzegboete dus
Ik denk dat je dan echt niet goed kijkt en bakken met geld misloopt :P en de belastingbetaler kost het ook nog geld.

Voor stroom kan je gewoon overstappen volgens mij. Zie de tabel in de topicstart: Wat is nu de beste terugleververgoeding? daar staan verschillende aanbieders met een hogere terugleververgoeding. Met jouw hoeveelheid teruglevering is iedere cent immers weer €25. Gezien je met jouw contract een opzegvergoeding van €75 riskeert heb je met 14.5 cent TLV in een maand dat al terugverdiend.
Overigens vind ik het een enorme hoeveelheid teruglevering bij slechts 16 panelen terwijl er deels op verwarmd wordt :P

Vervolgens kan je gas gewoon laten. Dat hebben wij ook gedaan (nadat we het contract hebben laten verlagen met het nieuwe aanbod, al moet je daar nu mee oppassen, omdat je dan dus wel de andere opzegvergoeding kan krijgen) naar €1,30 en dezelfde vaste maandkosten. Ik zou niet weten hoe je daar op achteruit kan gaan. Maar ook ruim voldoende andere aanbieders zitten inmiddels gewoon onder het prijsplafond.
Dat scheelt met jouw lage gasverbruik inderdaad niet heel veel. Maar hoe dan ook toch echt wel meer dan €20/jaar.

Sowieso, als dat allemaal te ingewikkeld is, https://www.greenchoice.nl/breedschap/ is toch altijd goedkoper dan wat je nu hebt, in letterlijk ieder opzicht? Met dezelfde 11.5 cent terugleververgoeding.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 09-11-2023 19:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
FastForwardNL schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:26:
Ik doe altijd het tegenovergestelde van wat ze zelf aan bieden. Zou dit dus niet doen.

Doe kort als ze lang contract aanbieden. Lang contract als ze kort aanbieden.

Momenteel in 3e jaar van 5 jarig contract. Achteraf een gouden keuze geweest.
Je hebt gewoon mazzel gehad. Greenchoice wist echt niet dat de gaslevering uit Rusland zou stoppen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul

Mvg Hans
Ze hebben vanmiddag geprobeerd (ik niet aanwezig) en half uurtje geleden (weggedrukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn moeder is al gebeld met het volgende voorstel, helaas heeft ze de vaste leveringskosten niet onthouden en ze hebben niets gemaild. Ze moet zelf terugbellen bij akkoord, maar ik heb gezegd dat ik het eerst zelf tot op de bodem wil uitzoeken. :)

Tarief per kWh (piek) 0,37
Tarief per kWh (dal) 0,32
Tarief per m3 1,32

Ze heeft ook zonnepanelen en daar over hebben ze volgens mij niets gezegd. Als ze mij bellen dan vraag ik uiteraard door. Zelf heb ik enkel stroom afname wat het voor mij wel makkelijker maakt.

Ik heb vergeleken met de concurrentie en het aanbod is niet slecht, maar weet dus geen leveringskosten. Voor mijzelf lijkt dynamisch me wel wat. Opzegvergoeding is nu 75 euro van het 3 jarig contract.

[ Voor 38% gewijzigd door THE_BASE op 09-11-2023 22:44 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Mvg Hans
Jep. Zie mijn post hierboven.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 16:04
Ik ben gisteren gebeld. Ze adviseerde mij om over te stappen op 1 jarig of 3 jarig contract... waarom precies snap ik niet, maargoed.

Ik had zelf al berekend dat het me een eurotje of 8 per maand zou schelen, dus voorlopig het aanbod maar afgeslagen. Ze wilde/kon ook geen aanbod op de mail zetten, want dat kan de verleng-afdeling niet.

Reden dat ik het heb afgeslagen: verlaging terugleververgoeding, verhoging leveringskosten, nieuwe opzegboete.
En ik heb de nieuwe voorwaarden nog niet bekeken, misschien zitten daar ook wijzigingen in om het mogelijk te maken kosten in rekening te brengen voor teruglevering zoals vandebron nu doet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-05 11:21
Zijn er meer mensen bij wie de korting na het eerste jaar niet in is gegaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bX42pVJvk1HmqhZ5sCCbQ1sdCAs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1IrxznH1VLt2zONuFv07bCgg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJpRKMdWMzlljzyWo9LhhCm9kiU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sdZCx9rOtwH3vIcwqOg8jjUq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkK8SI2TvaA7uWXyUFN7EoB8LtY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7wTAGvM6Rcs3KleWTfnD5MLM.png?f=fotoalbum_large

Leveringstarief gas gaat wel netjes omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben ooit tevreden Greenchoice klant geweest, maar die aggressieve verkooptechnieken van hun externe bureau zinnen mij allerminst. Ze willen inderdaad niks vastleggen en alleen direct handelen, maar dat is dus een extern verkoopteam, als je met iemand van GC zelf spreekt kunnen ze het aanbod direct doorvoeren in je 'mijn greenchoice' omgeving en kun je het dus wel degelijk online inzien en erover denken voor je akkoord gaat.

Dat gezegd hebbende, twijfel ik erover om er weg te gaan. Ze zakken me niet snel genoeg met de tarieven en ik ben aan het nadenken of ik een flexibel contract wil, aangezien wij sowieso vanwege onze zonnepanelen al veel rekening houden met de tijden waarop wij veel stroom gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nog geen mail gehad. Als ze mij niet benaderen ga ik ergens de komende maanden overstappen omdat het huidige contract echt honderden euro's per jaar duurder is dan de concurrentie. En omdat dit contract onder de oude regels is afgesloten. Ik geloof er ook gewoon in dat dat risico op afkopen gedeeltelijk gewoon afgedekt is in de contracten.

Maar goed, even afwachten of ze mij ook een mail sturen. Dan wil ik best nadenken.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Ook al gezegd door anderen, je kunt ze ook zelf bellen. Dan is het (wellicht) een andere afdeling, die wel de boel mailen. En volgens mij zelfs nog betere opties geven

Overstappen naar een ander en dan de boete te moeten betalen, kan altijd nog, als het ergens anders echt beter is.

Niks doen kan ook, maar dat lijkt me alleen interessant met een hoge TLV die anders laag wordt. Dan nog zou ik met het gas dan wel overstappen. (Tenzij dat natuurlijk met het verbruik eventueel icm het levertarief ook niet uitkomt, maar dat zijn zeldzame gevallen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik krijg ook langzaam aan het idee dat het niet ideaal is om akkoord te gaan met die 1-jarige verlenging. In het geval van mijn ouders hebben ze een 3-jarig contract en zitten nu op de helft. Ze nemen stroom en gas af en zouden dus 150 euro voor afkoop moeten betalen (en over een maand zelfs slechts 100 euro).

Als ik een 1 jarig contract vind dat minimaal 150/100 euro voordeliger is en de tarieven zijn lager dan is dat dus interessanter dan het aanbod wat ze gaan doen. Maar zolang ze niets op papier willen zetten, gaan we sowieso niet akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Volgens The Base zijn de tarieven :

Tarief per kWh (piek) 0,37
Tarief per kWh (dal) 0,32
Tarief per m3 1,32

Omdat ik alleen gas afneem is het nieuwe tarief van 1.32 niet slecht voor mij
Als ik namelijk overstap met een boete van 75 euro kom ik hoger uit
Oxxio gasprijs 1,27 + 0.10 ( boete ) = 137
Ik gebruik ongeveer 800 m3 per jaar ( 75 euro :800 ) = ca 0,10 boete per m3

Ik heb de leverings kosten berekend op de website van Greenchoice en kom dan op 93, 42 voor 800m3

Volgens mij is dit niet buitensporig
Maar misschien zie ik iets over het hoofd
Mvg Hans

P,s Ik zie nu op Gaslicht.com een gasprijs van 1.,3029 staan voor Greenchoice

[ Voor 6% gewijzigd door Hansw1 op 10-11-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 19:20
Ik ben zojuist gebeld door 'greenchoice' ivm vergelijbare situatie.

De tarieven die ik aangeboden kreeg voor een 1 jarig contract waren hoger dan wat je nu volgens hun website bij een 1 jarig contract zou betalen.

Grofweg de volgende tarieven werden aangeboden (het ging snel, dus kon het niet exact noteren maar het geeft een idee):

Gas, 1 jaar vast, 1.35 euro per m3 (staat nu voor 1.33m3 op hun website)
Electra - normaal tarief, 1 jaar vast, 0,39 euro per kwh normaal.

Ze konden niks opsturen. Alleen direct het nieuwe contract in laten gaan met de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Ik heb aangegeven dat de tarieven op hun website lager liggen dan wat ze nu aanbieden. Daar had ze geen antwoord op. Ik ga nog even rekenen om te bepalen of het zinvol is om het toch om te zetten voor 1 jaar, of toch alles opzeggen (maar dan heb je dus een maand opzegtermijn en kun je niet direct profiteren van het lagere tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Wat ik mij afvraag : Als je via gaslicht gewoon het 1 jarig contract afsluit bij Greenchoice met het gastarief van 130.29 en de Bonus van 92,50 weigeren ze dit bij Greenchoice omdat je al een bestaande klant bent .
Maw controleren ze dit .

Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb nu enkeltarief, en dat wil ik zou houden (ivm salderen). Helaas kon dat niet bij het telefonisch afsluiten van dit contract, omdat kennelijk Greenchoice bij elke slimme meter dat niet 'toestaat'. Toch heb ik dat wel bij mijn huidige contract zo kunnen afsluiten. Ik moest dan dan maar later met klantenservice uitvechten, en daar had ik geen trek in.

Voor de geinteresseerden, dit is wat men mij aanbood (enkel enkeltarieven genoteerd dus): 1 jarig contract: 36 cent, 1,35/m3. 2 jaar: 37 en 1,37. 3 jaar: 37 en 1,35. Vaste kosten per stuk: 7.79.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dit bedrijf haalt het bloed onder mijn nagels vandaan: ik bel zelf maar naar de klantenservice en krijg een jongeman aan de telefoon die zegt dat hij alleen iets anders kan aanbieden door een boete te betalen. Hij gaf me een andere nummer wat ik kon bellen en die kunnen alles voor me doen zonder boete en voor één jaar.

Na 15 minuten wachten krijg ik een vriendelijke jongeman die gaat overleggen (wist zelf niet veel en begon te stotteren). Kwam met een aanbod van 0,38 en 0,36 cent en 0,19 cent vaste leveringstarief. Maar alleen voor 3 jaar. Toen ik wees op de e-mail die ik had ontvangen moest hij aan zijn leidinggevende gaan vragen wat het was en of 1 jaar mogelijk is. Uiteindelijk bleek dit niet mogelijk. Dus ik gaf aan dat ik onder hun naam en logo een e-mail ontvang met een aanbod naar 1 jaar en ik dat aanbod wil. Geen idee,ik kan niet toveren was het antwoord. Ik heb hem een mooie dag gewenst en opgehangen.

Dit soort gemekker, geen zin in. Ik pak de boete en stap lekker over naar Budget Energie die lagere tarieven hebben en een bonus van 75 euro. Dan nog ben ik voordeliger uit dan dit contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansw1
Beste The Base

Je hebt gelijk , ik werd ook vanmiddag gebeld . Ik zei dat ik akkoord ging als ik het tarief van 1.3029 kreeg zoals momenteel wordt aangeboden op Gaslicht.com . Dat kon uiteindelijk maar later in het gesprek bleek dat in dan wel de opzegboete van 75 euro moest betalen .
Ik vroeg of ik het contract op email kon krijgen ,kwam ik over als een zeurpiet
Na iemand anders aan de telefoon kon het uiteindelijk wel
Ik heb nu 14 dagen bedenktijd
Op zich is hun aanbod niet slecht voor mij omdat ik bij mijn gebruik van 800 m3 als ik overstap meer betaal van wege de 75 euro boete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hansw1 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:00:
Beste The Base

Je hebt gelijk , ik werd ook vanmiddag gebeld . Ik zei dat ik akkoord ging als ik het tarief van 1.3029 kreeg zoals momenteel wordt aangeboden op Gaslicht.com . Dat kon uiteindelijk maar later in het gesprek bleek dat in dan wel de opzegboete van 75 euro moest betalen .
Ik vroeg of ik het contract op email kon krijgen ,kwam ik over als een zeurpiet
Na iemand anders aan de telefoon kon het uiteindelijk wel
Ik heb nu 14 dagen bedenktijd
Op zich is hun aanbod niet slecht voor mij omdat ik bij mijn gebruik van 800 m3 als ik overstap meer betaal van wege de 75 euro boete
Fijn dat dat het voor u geregeld is, het is vreemd dat niet alle neuzen dezelfde kant op staan. Stuur je zo’n mail, zorg dan dat iedereen instructies krijgt. Ik wacht nog even een paar dagen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Vreemd.
Ik zou zeggen, zelf (blijven) bellen* totdat je iemand aan de lijn hebt die wel eea kan regelen, want vrij recentelijk zijn anderen ook nog gewoon overgestapt naar de tarieven op hun site/Gaslicht, zonder boete.
11 oktober de recentste (die gedeeld is).
In het verleden heeft het geholpen om iets te zeggen als 'op Tweakers lees ik', althans, dat was in mei (na de start van dat draadje).

*Dit nummer: 010-7470222, mocht dat anders zijn dat wat jullie tot nu toe geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
Hummed schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:51:
Zijn er meer mensen bij wie de korting na het eerste jaar niet in is gegaan?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leveringstarief gas gaat wel netjes omlaag
Jup, bij mij precies hetzelfde (tarief vanaf 1-7-2022). Ben benieuwd of het een fout in de digitale omgeving is of dat ze straks echt met een verkeerd levertarief gaan afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Hondjeee schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:30:
[...]

Jup, bij mij precies hetzelfde (tarief vanaf 1-7-2022). Ben benieuwd of het een fout in de digitale omgeving is of dat ze straks echt met een verkeerd levertarief gaan afrekenen.
Ik ben bang dat het wel zo in rekening gebracht zal worden. Staat bij jou 't gas ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
Hummed schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:26:
[...]

Ik ben bang dat het wel zo in rekening gebracht zal worden. Staat bij jou 't gas ook goed?
Wij hebben alleen stroom :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 19:20
Blijven bellen was een goede tip.
Zojuist nogmaals gebeld, en ik kon mijn contract omzetten naar 1 jaar met gunstigere tarieven dan die ik afgelopen vrijdag te horen heb gekregen.

1 jaar gas voor 1.28115
1 jaar electra normaal voor 0.37717, en dal voor 0.32856

Een groot voordeel vind ik de snelheid waarme de nieuwe tarieven al in kunnen gaan: overmorgen. Je hebt dus niet minimaal een maandopzegtermijn bij overstap naar andere leverancier waardoor je nog minimaal een maand aan hogere tarieven gebonden bent. In de loop van volgend jaar maar weer eens kijken wat we hierna gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zojuist gebeld met de nieuwe tarieven voor een nieuw jaarcontract:

Greenchoice
Piektarief 0,37716
Daltarief 0,32856
Vaste leveringstarief 7,79

Mijn opzegboete is 100 euro en overstappen naar Budget Energie loont dan wel met een bonus van 75 euro en lagere tarieven, voordeel in leveringskosten is al een tientje en die 15 euro halen we er met het stroomtarief wel uit, want we verbruiken meer in piek dan in dal.

Budget Energie
Piektarief 0,3340
Daltarief 0,3340
Vaste leveringskosten 6,99

Overigens is Frank Energy met variabel ook een optie voor mij, zelfde tarieven en bonus als Budget Energie en dan beweeg ik nog met de markt mee. Twijfel, twijfel.

[ Voor 13% gewijzigd door THE_BASE op 13-11-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste. The Base

Welke gasprijs boden ze je aan
Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik kreeg via de telefoon de volgende prijzen (alleen gas):

1jr: €1,28 / m3
2jr: €1,34 / m3
3jr: €1,35 / m3

Leveringskosten: €7,79 / pm

Vreemde is wel dat ze 240 euro aan netbeheerkosten opnoemde, terwijl op gaslicht.com die kosten voor mijn postcode op 170 euro uitkomt. Ook het jaarbedrag kwam daardoor 70 euro hoger uit dan wat ik zou verwachten.

Over paar dagen moet ik mijn nieuwe contract hebben ontvangen. Ik zal dan de specificaties checken.

[edit]
Al gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_15gsZotIktIQOCQLYlzp5gBLg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/knXPeo7H6duOf5laYB1ZCkLk.png?f=user_large
Greenchoice rekent voor het levertarief het tarief van boven 500m3, terwijl ze voor de rest van de offerte uitgaan van 272 m3.
Op vorige jaarnota hebben ze wel netjes met het juiste tarief gerekend. Zal nu dan ook wel goedkomen.

[ Voor 32% gewijzigd door Scooper op 13-11-2023 17:33 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste ik zag dat je ook in Apeldoorn woont , als ik een berekening maak op gaslicht met postcode Apeldoorn
kom ik wel uit op 240 euro netwerkkosten

Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Zie mijn edit. Als je minder dan 500 kuub per jaar verbruikt krijg je korting op de netbeheerkosten. Blijkbaar rekent GC die niet goed voor in het voorstel wat ze telefonisch deden.

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
THE_BASE schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:23:
want we verbruiken meer in piek dan in dal.
Dan is het sowieso slimmer om voor het enkeltarief te gaan. Ook bij GreenChoice.
Momenteel op hun site, 1jr vast, 0,35538.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Truus01 schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:05:
[...]

Dan is het sowieso slimmer om voor het enkeltarief te gaan. Ook bij GreenChoice.
Momenteel op hun site, 1jr vast, 0,35538.
Ik wist niet dat dit bij een slimme meter een keuze was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
THE_BASE schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:18:
[...]

Ik wist niet dat dit bij een slimme meter een keuze was?
Waarom zou het geen keuze zijn? Je bent altijd vrij om enkeltarief te kiezen. Administratieve handeling.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hesselbeertje schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:01:
[...]

Waarom zou het geen keuze zijn? Je bent altijd vrij om enkeltarief te kiezen. Administratieve handeling.
Geen idee. Ik was er niet van op de hoogte. We hebben 850 kWh in piek en 750 kWh in dal.

Dan is een enkel tarief inderdaad iets voordeliger. Daltarief in onze provincie pas na 23 uur. Heb ik amper wat aan.

Heb getwijfeld over dynamisch, maar dan moet ik voor een verschil van 80 euro per jaar gaan nadenken. Heb ik er niet voor over. Variabel dan: scheelt ook amper wat. Dan leg ik liever 0,3340 vast bij Budget Energie met 18 euro cashback en 75 euro bonus. Dan haal ik die 100 euro boete weer terug, Greenchoice zit op 0,36 cent enkel tarief begreep ik, plus een euro hoger vast leveringstarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-05 18:02
Ik werd ook gebeld door GC. Duidelijk aangeven dat ik 1 jaar contract wilde.
Gisteren in mijn Greenchoice gekeken stond er gewoon een nieuw 3 jaarscontract. Let hier dus op.
Zelf maar gebeld. Ze zouden het veranderen. Al zie ik het vandaag nog niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
Mij ook gebeld, gevraagd om wat op de mail te zetten, maar dat kan niet. Roept wat bedragen die ik meer ga betalen maar heb nog Duurzaam Dalen contract met in 2e jaar 25% korting en 3e jaar 40% korting dus vind het nogal bijzonder.

Ook de hele aanpak is echt onacceptabel te noemen. Een of ander gebrekkig Nederlands sprekend persoon aan de lijst die je onder druk probeert te zetten. Ga je er niet op in wenst die je een fijne dag en hangt direct op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Scrtz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:32:
Een of ander gebrekkig Nederlands sprekend persoon aan de lijst die je onder druk probeert te zetten. Ga je er niet op in wenst die je een fijne dag en hangt direct op.
Wat mij betreft ga je hiermee te ver. Het maakt mij niet uit of een medewerker de Nederlandse taal niet in ABN spreekt. Ik had wellicht dezelfde medewerker aan de telefoon en voelde mij zeker niet onder druk gezet, ik word donderdag terug gebeld zodat ik rustig kon nadenken over het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
THE_BASE schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:15:
[...]

Wat mij betreft ga je hiermee te ver. Het maakt mij niet uit of een medewerker de Nederlandse taal niet in ABN spreekt. Ik had wellicht dezelfde medewerker aan de telefoon en voelde mij zeker niet onder druk gezet, ik word donderdag terug gebeld zodat ik rustig kon nadenken over het aanbod.
Het hoeft niet perfect maar het kon toch een heel stuk beter. Roept wat bedragen en niks kan op de mail, dat is juist onacceptabel. Ik zoek wel een andere partij die goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 14:09
Vandaag gebeld met aanbod voor 3 jaar vast (huidig verbruik: 750m3, 3500kwh en 4500kwh teruglever)

Normaal0,39
Dal0,36
Teruglever0,115
Gas1,35

Gezien de terugleververgoeding ongewijzigd blijft en niet naar 0,08 gaat, lijkt dit voor mij nog wel interessant. Ik zit momenteel in het tweede jaar van 3jr Duurzaam Dalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79LdR77ZZr8qqHX6W0CI1ZZwzZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BNzSt4AU6DzhnCfkSye40cTy.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door new_born89 op 14-11-2023 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
new_born89 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:00:
Vandaag gebeld met aanbod voor 3 jaar vast (huidig verbruik: 750m3, 3500kwh en 4500kwh teruglever)

Normaal0,39
Dal0,36
Teruglever0,115
Gas1,35

Gezien de terugleververgoeding ongewijzigd blijft en niet naar 0,08 gaat, lijkt dit voor mij nog wel interessant. Ik zit momenteel in het tweede jaar van 3jr Duurzaam Dalen:

[Afbeelding]
M’n moeder ook gebeld voor een 1 jarig contract, de tarieven zijn weer verlaagd:

Piektarief 0,36
Daltarief 0,32
Gastarief 1,28
Vaste leveringskosten 5,69 per product

Terugleververgoeding van 0,08 naar 0,11 cent.

Best interessant voor het aankomende jaar. Ik zou zelf niet zo snel voor 3 jaar meer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik zit momenteel in het 2e jaar van onderstaande tarieven:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDV7sGsXZe3PrT4uPZdVzw5inig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EY8jXT9F1tJkCVMoNuIXFdhY.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik de aanbiedingen van jullie zo lees dan wacht ik het nog even af. Stook 95% op stroom met airco’s en verbruik dus nog maar 3-400 kuub gas. Vind de verschillen nog te klein en zou nog de ‘vrijheid’ door de oude lage opzegboete. Of denk ik nu verkeerd?

Ps: enige irritante is dat de tarieven in de app bij mij al maanden niet kloppen, zijn ze mee bezig hoor ik al maanden, meer mensen last van?

[ Voor 9% gewijzigd door Scrtz op 14-11-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afgelopen maand bij ANWB Energie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ok5-mgt4I1wRSGztczDsB7KXo8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mL5dJUDbXT5l8iwDJgZUrmg.jpg?f=fotoalbum_large

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tja. 28 cent gemiddeld en nadenken of 33 cent vast voor een jaar. Scheelt 5 cent per kWh, komt bij mij neer op die 80 euro per jaar of 6,66 per maand.

Dat dynamische is volgens mij erg interessant voor grootverbruikers of mensen met EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooper
Scrtz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:46:
Ik zit momenteel in het 2e jaar van onderstaande tarieven:[Afbeelding]

Als ik de aanbiedingen van jullie zo lees dan wacht ik het nog even af. Stook 95% op stroom met airco’s en verbruik dus nog maar 3-400 kuub gas. Vind de verschillen nog te klein en zou nog de ‘vrijheid’ door de oude lage opzegboete. Of denk ik nu verkeerd?

Ps: enige irritante is dat de tarieven in de app bij mij al maanden niet kloppen, zijn ze mee bezig hoor ik al maanden, meer mensen last van?
Ik had hetzelfde abbo als jou.
Besef wel dat in jouw tabel alleen het kale levertarief vast staat. De overheidsheffingen voor 2023 zijn sindsdien aangepast. De energiebelasting op gas is van 36,3ct naar 48,9ct gestegen (waarom ook niet!) en de ODE is naar 0 gegaan. Inclusief de btw ga je vanaf 1 januari dus afgerond 1,82 per kuub betalen.

Volgens mij is blijven zitten de allerslechtste optie. Je kan het beste voor 1 januari met boete naar een andere leverancier óf ingaan op het aanbod van GC. Ook bij maar 300 kuub gas scheelt je dat al minimaal 140 euro per jaar.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Scrtz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:46:
Ik zit momenteel in het 2e jaar van onderstaande tarieven:[Afbeelding]

Zie je bij jou in de app de gekorte tarieven terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Scooper schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:23:
[...]

Ik had hetzelfde abbo als jou.
Besef wel dat in jouw tabel alleen het kale levertarief vast staat. De overheidsheffingen voor 2023 zijn sindsdien aangepast. De energiebelasting op gas is van 36,3ct naar 48,9ct gestegen (waarom ook niet!) en de ODE is naar 0 gegaan. Inclusief de btw ga je vanaf 1 januari dus afgerond 1,82 per kuub betalen.

Volgens mij is blijven zitten de allerslechtste optie. Je kan het beste voor 1 januari met boete naar een andere leverancier óf ingaan op het aanbod van GC. Ook bij maar 300 kuub gas scheelt je dat al minimaal 140 euro per jaar.
Thx duidelijk, werd vandaag nogmaals teruggebeld en toch overgesloten kosteloos. Dus geen boete.

2 jaar
0,37
0,32
1,29 gas
0,115 terugleververgoeding
Hummed schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:52:
[...]

Zie je bij jou in de app de gekorte tarieven terug?
Nieuwe tarieven nog niet, gaan morgen pas in.

[ Voor 11% gewijzigd door Scrtz op 21-11-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:08

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Scrtz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:18:
[...]

Thx duidelijk, werd vandaag nogmaals teruggebeld en toch overgesloten kosteloos. Dus geen boete.

2 jaar
0,37
0,32
1,29 gas
0,115 terugleververgoeding

[...]

Nieuwe tarieven nog niet, gaan morgen pas in.
Deze vandaag ook 'gepakt' ze hebben me echt werkelijk 10x geprobeerd te bellen.
wel bijzonder proces hoe dit gaat... werknemer met zeer gebrekkige NL taal die dan contractueel allemaal dingen gaat oplezen..

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
dreameater schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:01:
[...]

Deze vandaag ook 'gepakt' ze hebben me echt werkelijk 10x geprobeerd te bellen.
wel bijzonder proces hoe dit gaat... werknemer met zeer gebrekkige NL taal die dan contractueel allemaal dingen gaat oplezen..
Had ik eerste x ook, 2e keer een ‘gewone’ Hollandse vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian3
Hier toch ook maar van het nieuw aangeboden contract gebruik gemaakt. Alles telefonisch doorlopen. En nadrukkelijk aangegeven dat ik het nieuwe contract in wil laten gaan op 02-01-2024. Omdat op die datum het eerste jaar ( van de 3 ) van mijn oude contract afloopt. En ik zo geen problemen krijg met salderen per tariefperiode ( ik wil nog wel mijn eerder opgewekte zonnestroom gebruiken/salderen in de laatste maanden van dit jaar / verwarm elektrisch ).
Vandaag stukken ontvangen en het nieuwe contract gaat morgen gelijk in..... Gelijk gebeld. En 6x doorverbonden, 10 verschillende mensen gesproken ( niemand kan wat doen ). Uiteindelijk net iemand gesproken die probeerde nog wat te wijzigen. Dus hoop maar dat het goed komt...

• antidote
  • Laatst online: 00:03
@Sebastian3 als je van vast (1- of meerjarig) contract naar een ander vast contract gaat, en meer teruglevert dan verbruikt, maakt het niets uit. Mijn contract is per eind mei omgezet, waardoor er drie tariefperiodes waren:

-t/m 31 december 2022
-1 januari tot eind mei 2023
-tot november 2023

Doordat netto teruggeleverd is, zijn zowel verbruik als teruglevering in alle tariefperiodes geprijsd op 11,5 cent per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian3
antidote schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:34:
@Sebastian3 als je van vast (1- of meerjarig) contract naar een ander vast contract gaat, en meer teruglevert dan verbruikt, maakt het niets uit. Mijn contract is per eind mei omgezet, waardoor er drie tariefperiodes waren:

-t/m 31 december 2022
-1 januari tot eind mei 2023
-tot november 2023

Doordat netto teruggeleverd is, zijn zowel verbruik als teruglevering in alle tariefperiodes geprijsd op 11,5 cent per kWh.
Oké. Wat ik begrepen heb ( en ook bevestigd is door een Greenchoice medewerker ). Is dat er per tariefperiode gesaldeerd wordt. Dus mijn verbruik en opwek in periode 1 wordt tegen elkaar weggestreept, en het overschot uitbetaald ( 11,5 cent ). En dan wordt er gekeken naar tariefperiode 2 ( in mijn geval november en december ). In deze maanden heb ik geen opwek, dus betaal ik gewoon voor de afgenomen stroom. Vindt het zelf ook een lastig verhaal allemaal. En bij Greenchoice zelf hoor je ook tegenstrijdige berichten. Het lijkt nu hopelijk goed te gaan met mijn gewenste einddatum/startdatum. Dus we wachten af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Overgestapt naar Budget Energie voor 1 jaar met een bonus van 110 euro (opzegvergoeding is 100 euro).

De vaste leveringskosten zijn 6,99 euro en dat scheelt al 80 eurocent per maand. Daarnaast is het tarief bij Budget Energie 0,33 eurocent en bieden ze me bij Greenchoice 0,35 eurocent.

[ Voor 15% gewijzigd door THE_BASE op 24-11-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Vandaag het gewone nummer van de klantenservice gebeld en na 15 minuten een uiterst swingend deuntje zou ik door de medewerker doorverbonden worden maar de verbinding werd na korte tijd verbroken.

Weinig trek in het nummer uit de email want mijn water zegt dat dat een halfgaar externe verkooptoko is zoals hierboven diverse malen aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Normale nummer faalde ook vandaag. Na een uur wachten/bellen op het andere nummer aanbod ontvangen.

Blijkbaar zijn de prijzen dalend:
1jr 1.22 EUR/m3
2jr 1.26 EUR/m3
3jr niet genoteerd (iets duurder)

Ergens binnen Greenchoice moet iemand om een of andere reden heel erg graag van de oude contracten af willen, want deze hele actie kost bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Let even op:
Greenchoice werkt met het aanbod en op de site nog met de overheidsheffingen van 2023 terwijl bv Vattenfal werkt met de tarieven over 2024 op hun site.

Dat scheelt 0.12 EUR/m3 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
hesselbeertje schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:01:
[...]

Irritante is dat GC niet aan de lijn wilde afsluiten deze keer. Vorige keer kon dat wel. Dat moest ik later maar met de klantenservice uitzoeken. Nou, daar heb ik dus helemaal geen zin in. Met panelen is en per tariefschijf afrekenen is alles behalve enkel gewoon dom, en dan heb ik liever de oude prijzen.

Is er overigens iemand in geslaagd enkeltarief op een dubbele meter deze keer af te sluiten? Ik zie dat soms nog een keer bellen succes oplevert, maar ik wil ook niet steeds een half uur bezig zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1