Ik weet niet hoe ik zou kunnen zien of hij over de bypass pompt (en waar deze zich bevindt), maar hij stopt inderdaad vrijwel meteen, daarna slaat hij niet meer aan. (tenzij ik dus de badkamer radiator opendraai)
Ik heb een Intergas HRE 28/24, dit is wat er in stappen gebeurt:
- alle radiatoren dicht behalve woonkamer
- cv in wachtstand (geen cijfer in display)
- op thermostaat gewenste temperatuur verhogen
- cv stand 3 ventileren, stand 4 ontsteken, stand 5 cv-bedrijf (vlammetje aan op thermostaat) voor ~1 min.
- cv blijft daarna switchen tussen stand 1 gewenste temperatuur bereikt en stand 0 nadraaien pomp
- het blijft koud
Rondje voetventielen gedaan:
:strip_exif()/f/image/sH2nz9unv5sO32jJocD8UUnn.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderblok radiator woonkamer
:strip_exif()/f/image/SXEEaC41OH9HICfE0TwRfvpA.jpg?f=fotoalbum_large)
Voetventiel radiator woonkamer (?)
:strip_exif()/f/image/dgpF6t7DmjrMBnq05QqUQofw.jpg?f=fotoalbum_large)
Af- en aanvoer radiator badkamer (functie dunne metalen draadje is mij onbekend)
:strip_exif()/f/image/MPzl1LFkoPb9UV6gEsgjaPAi.jpg?f=fotoalbum_large)
Voetventiel radiator badkamer
:strip_exif()/f/image/6p8GIbPliqaC2A2DUnurHe2f.jpg?f=fotoalbum_large)
Af- en aanvoer radiator voordeur
:strip_exif()/f/image/3waCfJtXP8Bv9grfg5vSsKPk.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt me een aftappunt, geen voetventiel, dus deze radiator kan denk ik alleen worden ingeregeld met de thermostaatknop.
Aangezien de woonkamer radiator eerder warm wordt (en ook warmer) dan de badkamer radiator neem ik aan dat het geen 1-pijps systeem betreft.
Ik merk overigens dat de radiator in de woonkamer bovenin heel heet wordt en onderin eigenlijk koud blijft. Dit zou ik willen corrigeren met het voetventiel, maar voordat ik een waterballet heb: is deze gewoon met een platte schroevendraaier in te stellen of draai ik dan aan het verkeerde? Kan het zijn dat de cv zich uitschakelt omdat de doorstroom in de woonkamer radiator gewoon te laag is door een té geknepen voetventiel? (en die in de badkamer wel ok is)
Ik heb een Intergas HRE 28/24, dit is wat er in stappen gebeurt:
- alle radiatoren dicht behalve woonkamer
- cv in wachtstand (geen cijfer in display)
- op thermostaat gewenste temperatuur verhogen
- cv stand 3 ventileren, stand 4 ontsteken, stand 5 cv-bedrijf (vlammetje aan op thermostaat) voor ~1 min.
- cv blijft daarna switchen tussen stand 1 gewenste temperatuur bereikt en stand 0 nadraaien pomp
- het blijft koud
Rondje voetventielen gedaan:
:strip_exif()/f/image/sH2nz9unv5sO32jJocD8UUnn.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderblok radiator woonkamer
:strip_exif()/f/image/SXEEaC41OH9HICfE0TwRfvpA.jpg?f=fotoalbum_large)
Voetventiel radiator woonkamer (?)
:strip_exif()/f/image/dgpF6t7DmjrMBnq05QqUQofw.jpg?f=fotoalbum_large)
Af- en aanvoer radiator badkamer (functie dunne metalen draadje is mij onbekend)
:strip_exif()/f/image/MPzl1LFkoPb9UV6gEsgjaPAi.jpg?f=fotoalbum_large)
Voetventiel radiator badkamer
:strip_exif()/f/image/6p8GIbPliqaC2A2DUnurHe2f.jpg?f=fotoalbum_large)
Af- en aanvoer radiator voordeur
:strip_exif()/f/image/3waCfJtXP8Bv9grfg5vSsKPk.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt me een aftappunt, geen voetventiel, dus deze radiator kan denk ik alleen worden ingeregeld met de thermostaatknop.
Aangezien de woonkamer radiator eerder warm wordt (en ook warmer) dan de badkamer radiator neem ik aan dat het geen 1-pijps systeem betreft.
Ik merk overigens dat de radiator in de woonkamer bovenin heel heet wordt en onderin eigenlijk koud blijft. Dit zou ik willen corrigeren met het voetventiel, maar voordat ik een waterballet heb: is deze gewoon met een platte schroevendraaier in te stellen of draai ik dan aan het verkeerde? Kan het zijn dat de cv zich uitschakelt omdat de doorstroom in de woonkamer radiator gewoon te laag is door een té geknepen voetventiel? (en die in de badkamer wel ok is)
:strip_exif()/f/image/yC7xJgKzRrunJDFv6J2zUhDL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pnpaDdxMynKqKQ8gVUKeWir2.jpg?f=fotoalbum_large)