Bedenktijd internet en tv providers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Normaliter is deze 14 dagen.
Ik heb nu glasvezel van KPN, ik wil terug naar Ziggo, de glasvezel is in de meterkast en ik heb zelfs met een repeater zeer slecht internet.

Heeft iemand ervaring met overstappen binnen de bedenktijd? Ik heb geen zin om een aantal dagen zonder internet te zitten.

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 19:22
Wacht even .. stapje terug...

Je hebt de meest stabiele vorm van internet (glasvezel) , en je wil terug veranderen omdat je wifi binnenhuisdekking niet ok is ?

deze 2 zaken moet je even uit elkaar trekken ...

dus we beginnen bij het begin ..

Neem je modernste device en ga dichtbij het modem staan (maximaal 1 meter ervandaan met rechtstreeks zicht) en doe een speedtest via de Oakla speedtest app , gratis in elke store..

Doe dan een 2e test op de plek waar jij slechte snelheden ervaart (zonder repeater)
doe een 3e test op dezelfde plek , maar met repeater..

(vaak kom je automatisch uit dat repeaters poep zijn , en je gewoon tever vh modem afzit.. heeft grote kans niks met je provider te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Klopt ze zijn niet slecht, echter de wifi inclusief repeater werkt gewoon niet in de verste kamer. Dus ik ga weer aan de vaste lijn via ziggo

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 19:22
Okay.. je wil dus geen hulp hoe je je bereik wel kan verbeteren ?
beetje raar om dit dan in een technisch fora te posten ...

Veel succes iig !

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:33
melkislekker schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:38:
Normaliter is deze 14 dagen.
Ik heb nu glasvezel van KPN, ik wil terug naar Ziggo, de glasvezel is in de meterkast en ik heb zelfs met een repeater zeer slecht internet.

Heeft iemand ervaring met overstappen binnen de bedenktijd? Ik heb geen zin om een aantal dagen zonder internet te zitten.
Die dingen hebben niets met elkaar te maken.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 07:30

jurroen

Security en privacy geek

Je kunt het beste met KPN bellen en je probleem voorleggen. Of als je zo nodig al het advies in de wind wil slaan misschien beter met Ziggo en vragen om dat voor je te regelen.

Technisch gezien raakt je plan kant noch wal. Bovendien heb je de guidelines bij het openen van dit topic volledig genegeerd, dus heel veel meewerking zul je hier niet gaan vinden.

Succes en sterkte.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

melkislekker schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:02:
Klopt ze zijn niet slecht, echter de wifi inclusief repeater werkt gewoon niet in de verste kamer. Dus ik ga weer aan de vaste lijn via ziggo
Waar kwam Ziggo binnen dan?

Lijkt me een kwestie van kabeltje trekken en een AP in de woonkamer oid plaatsen, is echt absurd om minder waar voor je geld te hebben bij Ziggo omdat je niet wil troubleshooten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

jurroen schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:21:
Je kunt het beste met KPN bellen en je probleem voorleggen. Of als je zo nodig al het advies in de wind wil slaan misschien beter met Ziggo en vragen om dat voor je te regelen.

Technisch gezien raakt je plan kant noch wal. Bovendien heb je de guidelines bij het openen van dit topic volledig genegeerd, dus heel veel meewerking zul je hier niet gaan vinden.

Succes en sterkte.
Wel even scherp op zijn dat KPN waarschijnlijk hun SuperWifi punten gaat aanraden. Die zijn prima, hele nette snelle AP's, maar werken alleen met KPN en ze zijn even duur als vergelijkbare mesh systemen (bijv. een TP-Link Deco setje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het niet een KPN Superwifi ding is wat je hebt staan maar een eigen "repeater" dan zou ik daar eerst eens zoeken.

Zoals hierboven al gezegd is: je interne netwerk/wifi is je eigen aangelegenheid en niet per definitie die van de provider. Dat providers hier een oplossing voor bieden is omdat veel consumenten, zoals @melkislekker het verschil tussen "internet" en "wifi" niet zo goed kennen. Zie daar de uitspraak "Ik heb slecht internet.".

De internetverbinding is waarschijnlijk dik in orde. Knoop je computer of laptop maar eens met een kabeltje aan het modem en kijk wat er gebeurt. Wanneer dat in orde is heeft KPN feitelijk aan z'n verplichtingen voldaan: jij hebt een prima internetaansluiting in huis.

Dan het stukje wifi: Hoe is dat op dit moment geregeld? Je hebt het over "repeaters". De meest domme dingen die er zijn omdat ze de snelheid doorgaans halveren. Dit hangt af van het model wat je in huis hebt.

De tip om dit te verbeteren is een mesh-set, zoals hiervboven benoemd, of je gaat kabels trekken naar de ruimtes waar je een Access Point op gaat hangen. Bekabeld heeft altijd de voorkeur omdat het simpelweg stabieler is en een groter bereik heeft dan draadloos. Uiteraard begrijpt iedereen dat het niet altijd mogelijk is om ergens een kabel heen te leggen. Dan komt het punt van de mesh-set weer naar voren.

Wat ook handig is om te doen is een wifi analyzer draaien op de telefoon. Even kijken welke kanalen er bij jou in de omgeving al gebruikt zijn, kijken waar het druk is. Op die kanalen moet je jouw apparatuur doorgaans niet instellen. Dit geldt voor zowel de 2,4 als de 5GHz band.

Uiteraard heb je deze ook al bekeken? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:12

m-vw

Dus?

melkislekker schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:02:
Dat doet toch niets aan je slechte wifi bereik? Of komt Ziggo binnen in je woonkamer en staat je modem/router daar?

Dan moet je gewoon zorgen dat je een bedraad AP installeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melkislekker
jurroen schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:21:

Succes en sterkte.
Als ik wist wat ik deed dan had ik natuurlijk geen topic geopend. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
melkislekker schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:45:
[...]
Je probleem is met je WiFi netwerk, niet met de internetverbinding die je huis binnenkomt. Beschrijf eens, in in detail, hoe je netwerk en je huis er uit zien, liefst met zoveel mogelijk details, zoals welke apparatuur (mertk, model, typenummers) hoe alles verbonden is (bedraad, WiFi) en welke problemen je waar in je huis nu echt ervaart (disconnects, plakkende WiFi, trage verbinding, etc.), hoe de indeling van je huis is (verdiepingen, wat voor muren, etc).

Als je dat soort details gaat geven, kunnen mensen hier proberen je te helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Morgan op 08-11-2023 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:33
Cpt.Morgan schreef op woensdag 8 november 2023 @ 00:03:
[...]

Je probleem is met je WiFi netwerk, niet met de internetverbinding die je huis binnenkomt. Beschrijf eens, in in detail, hoe je netwerk en je huis er uit zien, liefst met zoveel mogelijk details, zoals welke apparatuur (mertk, model, typenummers) hoe alles verbonden is (bedraad, WiFi) en welke problemen je waar in je huis nu echt ervaart (disconnects, plakkende WiFi, trage verbinding, etc.), hoe de indeling van je huis is (verdiepingen, wat voor muren, etc).

Als je dat soort details gaat geven, kunnen mensen hier proberen je te helpen.
Dat dus.

Mijn gok, meneer is naar KPN gegaan en zijn oude wifi punten van Ziggo doen nu natuurlijk niks meer. Die moeten automagisch ook om 8)7

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Waarom dan overstappen?

Gewoon ziggo abbo nemen, en wanneer het werkt de kpn opzeggen.
Misschien heb je een maand of x dubbel Internet, maar dat is beter dan een x paar dagen geen internet

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:40
jack zomer schreef op woensdag 8 november 2023 @ 00:48:
Gewoon ziggo abbo nemen, en wanneer het werkt de kpn opzeggen.
Misschien heb je een maand of x dubbel Internet, maar dat is beter dan een x paar dagen geen internet
Dan heeft hij dus 11 maanden dubbel internet want de TS heeft een nieuw abonnement bij KPN afgesloten en dan heb je een jaarcontract. "Dat de wifi niet in de hele woning goed bereik heeft" is geen reden om je contract te ontbinden als de snelheid gewoon binnenkomt (en dan zou je KPN de tijd moeten geven om dit op te lossen, maar dat is niet het geval).
melkislekker schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:45:
[...]
Misschien handig als je inzicht geeft in de plek waar je KPN modemrouter staat, waar je bekabeling hebt liggen en of je eventuele wifi-punten hebt en welke dat dan zijn (merk/type). Zonder meer info is het niet mogelijk om je verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:57:
[...]

Dan heeft hij dus 11 maanden dubbel internet want de TS heeft een nieuw abonnement bij KPN afgesloten en dan heb je een jaarcontract. "Dat de wifi niet in de hele woning goed bereik heeft" is geen reden om je contract te ontbinden als de snelheid gewoon binnenkomt (en dan zou je KPN de tijd moeten geven om dit op te lossen, maar dat is niet het geval).
.
Dat lees ik nergens. En dat is aan ts om daar een beslissing over te maken.
Misschien heeft hij nog maar 1 maand.

[ Voor 17% gewijzigd door jack zomer op 08-11-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:40
jack zomer schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:09:
[...]

Dat lees ik nergens. En dat is aan ts om daar een beslissing over te maken.
Misschien heeft hij nog maar 1 maand.
Hij geeft aan nog binnen een mogelijke bedenktijd van 14 dagen te zitten. Dan is het dus < 14 dagen dat de verbinding is opgeleverd (en niet en al 11 maanden lopend contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43
Of met Ziggo stond de router op een betere plek (bv woonkamer) waardoor hij dekkend wifi had
En met KPN staat het in de meterkast waardoor hij opeens repeaters nodig heeft (wat nog niet werkt).

Aanname ;)

Beetje luie oplossing om dan je spul retour te sturen ipv kabels te trekken en accesspoints op te hangen maarja, is aan TS

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:21:
[...]

Hij geeft aan nog binnen een mogelijke bedenktijd van 14 dagen te zitten. Dan is het dus < 14 dagen dat de verbinding is opgeleverd (en niet en al 11 maanden lopend contract).
goed punt, was even in de war met wachttijd...
wel eens gehad, we komen over 3 weken installeren tenzij ..dan kunnen we morgen al.

Maar het blijft een oplossing, misschien niet de beste.
ik betwijfel of overstappen tijdens de 14 dagen een aangeboden optie zal worden.

opzeggen, en een nieuw abbo vragen en daarna lekker 3 weken naar de zon is misschien een betere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-09 14:05
WiFi is geen internet. WiFi is een draadloos netwerk.
Dat netwerk is verbonden met je ISP (Internet Service Provider) modem waardoor je op je WiFi netwerk gebruik kan maken van je internet.

Als je Ziggo Glasvezel afneemt, heb je het zelfde WiFi probleem. Als de coax in de zelfde ruimte binnen komt, heb je het zelfde probleem.

ISP veranderd je WiFi zelf niet. Muren met staal constructies, magnetrons met hun straling, zelfs de 5G WiFi van je buren kunnen problemen geven op jouw WiFi netwerk. Kan zijn bijvoorbeeld dat je WiFi een kanaal gebruikt die iedereen in je nabije omgeving heeft waardoor je signaal weg gedrukt wordt.

Je zou wellicht een plattengrond kunnen uittekenen van je woning en daarop aangeven waar je lijn binnen komt, waar je WiFi modules staan en waar je goed bereik hebt en slecht bereik hebt. Als je die vervolgens hier deelt kunnen wij beter adviseren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freggel84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:52
*knip*. Het is hier niet de HK.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 09-11-2023 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik snap de referentie naar Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 wel, maar toch is het nogal offtopic en niet de HK hier. Dus ik heb wat reacties verwijderd.
Pagina: 1