Welke elektrische fiets??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda.1980
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-07-2024
hoi, ik rijd 3 dagen in de week 24 km per dag woon werk verkeer ( 12 heen en 12 terug ).

Tot voor kort reed ik de afstand op een oude puch maxi die ik al dik 25 jaar heb, meer deze is helaas aan zijn einde gekomen is niet meer te repareren.

Heb inmiddels meerdere elektrische fietsen mogen testen en daar kwamen 2 naar boven drijven die ik zelf erg goed vindt fietsen, namelijk de

Batavus Finez e-power exclusive

Qwic Mira tour.

Vindt beide prettig rijden en wat ik er ook mooi aan vindt is dat ze beiden een onderhoudsvrije riem aandrijving hebben.

Momenteel loop ik een beetje vast om een keus te maken om een van deze beide te gaan aanschaffen.

Als ik de diverse reviews lees overal krijg ik de rillingen over mijn rug over he men schrijft over hun ervaringen met beide merken ( niet de type fietsen maar louter het merk en de verleende service ).

Hoe denken jullie over Batavus en Qwic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:44
Mijn vrouw en ik hebben beide een Batavus elektrische fiets die inmiddels meer dan 10 jaar oud zijn. Daar ben ik zeer tevreden over.
De gewone fietsen van mij en de kinderen zijn ook Batavus. Eentje staat er veel buiten, ook meer dan 10 jaar oud, begint wat slijtage te vertonen, maar verder nog prima.

Recent proef gereden op onder meer een Batavus Finez E-go Power.
Deze reed prima, heb echter uiteindelijk gekozen voor een Koga E Nova EVO. Prijsklasse is vergelijkbaar (de adviesprijs van de Koga is flink naar beneden bijgesteld). De Koga is een stuk lichter dan de Batavus.

Het is nog even wachten op levering van de Koga. Deze heb ik besteld bij een gerenommeerde plaatselijke leverancier. Online kan het nog wat goedkoper, maar service en ondersteuning van een middenstander hier in de stad vind ik ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
Check ook even dit topic, staat veel info in:

Het grote elektrische fietsen topic deel 3