Toon posts:

Alweer IBM :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een IBM DTLA307030 (30Gb) gekocht. Na een maand of 9 kon ie ineens echter wat sectors niet meer lezen. Drive Fitness Test: Hij is stuk! :(
Zwaar klote, maar meteen opgestuurd naar IBM (10 piek verzendkosten) en 2 a 3 weken later had ik een spiksplinter nieuwe. Perfect. *D
Maar die is dus nu ook net kapot gegaan. Zelfde fouten. Beschadigde sectoren waar je niet meer van kunt lezen of naar schrijven. :?

Nu heb ik hier dus zwaar de pest in: je koopt een nieuwe supergoede schijf voor (toen nog) 500 piek en dan krijg je dit. :(

Weet/kent er iemand een emailadres/telefoon nummer waar ik met mijn vragen (Why me???) en klachten terecht kan? }:O
En nee, aan de telefoonnummers van de IBM-site heb ik niets. Ik heb de eerste keer iedere vestiging en afdeling in Nederland gehad en die konden me allemaal niet helpen. (Heb zelfs tot in Engeland gebeld) :'(

Ik wil mijn geld terug!!!!!

Heeft iemand dezelfde problemen (gehad) en weet waar dit aan kan liggen?

(Ja, ik heb de eerdere topics gelezen, maar nee daar stond niets nuttigs bij)

Verwijderd

Misschien dat je voeding van je pc niet helemaal fris meer is en dat hij dus spanningsstoringen geeft, daar zijn hd's gevoelig voor

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 22:14 schreef socket het volgende:
Misschien dat je voeding van je pc niet helemaal fris meer is en dat hij dus spanningsstoringen geeft, daar zijn hd's gevoelig voor
Er zit ook een 12,7 Gb Quantum Fireball in: geen enkel probleem in 3 jaar.

Verwijderd

vooral als je de pc aanzet dan schakelt de voeding in en condensatoren in die voeding laden dan op en kunnen rare dingen gaan doen als ze niet goed meer zijn

Verwijderd

weet je misschien ook (is haast niet te zeggen) waneer je die fouten kreeg?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 22:17 schreef socket het volgende:
weet je misschien ook (is haast niet te zeggen) waneer je die fouten kreeg?
Ja, volledig spontaan (lijkt het). Lezen van een bestandje ging in 1 keer met heel veel kabaal (KRRRRK KRRRK KRRRRK) en dan bleek die sector beschadigd. Na verloop van tijd werden het er steeds meer.

Verwijderd

Wat ook nog zou kunnen is dat de ibm's bij het aanspinnen van de hd de koppen meteen los laten. Sommige hd's hebben een lock totdat de hd op toeren is en dan pas de koppen loslaat. conclusie, de quantum heeft dat wel de ibm's niet en je voeding geeft een storing en zorgt ervoor dat je koppen een rare beweging maken.

Verwijderd

als hij meerdere beschadigde clusters heeft moet je even scandisk draaien en even kijken of die clusters op een lijn van linksboven naar rechtsonder lopen. Dit heb ik zelf ook gehad met een seagte van 1 gig

Verwijderd

en tenslotte de voeding zou ook je print van je ibm's kunnen hebben gemold. Wat voor moederbord heb je?

KIJK EFFE WELKE SPANNINGEN JE VOEDING LEVERT IN JE BIOS!!!

Verwijderd

Niet om het 1 of het ander hoor socket... maar zoek eens op 75GXP en zie met schrik hoeveel kapotte IBM's uit die serie kapot zijn gegaan met of dit probleem (bad sectors, rare geluiden en dan stuk), of opeens niet meer willen initialiseren... In dit geval zou ik er toch echt vanuit gaan dat het probleem bij IBM ligt, zeker omdat die serie gewoon een probleem heeft en die Quantum nergens last van heeft.
Op woensdag 05 september 2001 22:20 schreef socket het volgende:
conclusie, de quantum heeft dat wel de ibm's niet en je voeding geeft een storing en zorgt ervoor dat je koppen een rare beweging maken.
Vind ik wel een erg voorbarige conclusie...
Wie zegt dat quantum dat wel heeft en IBM niet? Dat concludeer jij uit het feit dat die hd's kapot gaan?

Verder geef je een heleboel mogelijke verklaringen die allemaal vrij ver gezocht zijn... zo zie ik een voeding nog niet gauw de print van een hd mollen (ook nog nooooit van gehoord).
En als er zulke spanningspieken/te hoog voltage is, dan zouden er wel heel wat meer problemen met die computer zijn (als hij al uberhaupt aan zou gaan met zo'n brakke voeding).

Ik ben ondertussen al letterlijk tientallen mogelijke verklaringen tegen gekomen waarom die serie zo slecht is, en niemand weet het zeker. Helaas geeft IBM ook nix toe en hebben ze die krengen gewoon uit de handel genomen. Feit blijft dat ze bij bosjes uitvallen (ben er zelf ook 1tje kwijtgeraakt), dus ik zou de oorzaak niet gauw bij een voeding zoeken.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Op donderdag 06 september 2001 02:55 schreef PsyFlux het volgende:
Niet om het 1 of het ander hoor socket... maar zoek eens op 75GXP en zie met schrik hoeveel kapotte IBM's uit die serie kapot zijn gegaan met of dit probleem (bad sectors, rare geluiden en dan stuk), of opeens niet meer willen initialiseren.
Hij heeft er 1 uit de DTLA serie geen GXP ;) maar ja die kun je ook vinden met de search ja

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Waarom neem je eigenlijk zelf contact op met IBM. Dit hoort je verkoper (ik neem aan dat je het via een winkel hebt gekocht, en niet rechtstreeks van IBM) voor je te regelen. :?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 september 2001 22:14 schreef socket: iets!
Op woensdag 05 september 2001 22:16 schreef socket: iets!
Op woensdag 05 september 2001 22:17 schreef socket : iets!
Op woensdag 05 september 2001 22:20 schreef socket : iets!
Op woensdag 05 september 2001 22:22 schreef socket: iets!
Op woensdag 05 september 2001 22:24 schreef socket : iets!
|:( 0<> Kan dit niet anders!?
Lees -> Faq~!

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 03:00 schreef raw meat het volgende:

[..]

Hij heeft er 1 uit de DTLA serie geen GXP ;) maar ja die kun je ook vinden met de search ja
De dtla-3070XX is de 75GXP serie... en XX is dan de grootte, dus het specifieke model uit de serie. IC35L0XX is trouwes de 60GXP serie en ook hier weer op de plaats van XX de grootte.

Ik geef toe dat IBM der een nogal vreemde naamgeving op nahoudt, maar das toch wel een vrij grote vergissing ;) :P

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Om IBM nog meer op te beuren, bij mij is gisteren een 1 maand oude 40gb 60GXP overleden......... :( :(

Khad er zelfs een hd-koeler opgezet, vanwege die enorme hitte-ontwikkeling. Tmocht niet baten, hij is gisteravond om 21.30 uur heengegaan :'(

can you read my mind?

Pagina: 1