Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:49
Klanten service in China is slecht, geven mijn vrouw en schoonouders ook aan. mijn vrouw woont intussen al langer in NL dan in China maar mijn schoonouder wonen ng steeds in Peking. ik heb ze vaak gevraagd om een telefoon uit China te versturen maar ze geven idd aan dat de garantie daar gewoon ruk is en dat ze dat liever niet doen. mijn Schoonouders kopen daarom als ze bij ons op bezoek komen en een telefoon nodig hebben gewoon een iPhone hier.

Trading Shenzhen is gewoon een goed bedrijf wat graag zaken doet in Europa en ook op de hoogte is van onze strenge voorwaarden en willen daar graag aan bijdragen om een gerenommeerd bedrijf voor Chinese tech te zijn.

Giztop en vele ali winkeltjes zijn gewoon Chinese bedrijven die als je bij ze aan klopt vaak niet de gewenste oplossingen geven.
Mijn Xiaomi Pro kwam idd van Giztop en gelukkig een goed en perfect toestel gekregen dus dan is er niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lobird
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-04 02:23
x360junkie schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:56:
Klanten service in China is slecht, geven mijn vrouw en schoonouders ook aan. mijn vrouw woont intussen al langer in NL dan in China maar mijn schoonouder wonen ng steeds in Peking. ik heb ze vaak gevraagd om een telefoon uit China te versturen maar ze geven idd aan dat de garantie daar gewoon ruk is en dat ze dat liever niet doen. mijn Schoonouders kopen daarom als ze bij ons op bezoek komen en een telefoon nodig hebben gewoon een iPhone hier.

Trading Shenzhen is gewoon een goed bedrijf wat graag zaken doet in Europa en ook op de hoogte is van onze strenge voorwaarden en willen daar graag aan bijdragen om een gerenommeerd bedrijf voor Chinese tech te zijn.

Giztop en vele ali winkeltjes zijn gewoon Chinese bedrijven die als je bij ze aan klopt vaak niet de gewenste oplossingen geven.
Mijn Xiaomi Pro kwam idd van Giztop en gelukkig een goed en perfect toestel gekregen dus dan is er niet zoveel aan de hand.
Je hebt helemaal gelijk ik heb me geld voor een deel terug 707 euro waarvan ik 809 euro van had betaald exclusief de retour kosten dus ik ben totaal 167 euro kwijt omdat giztop mij een kapotte telefoon stuurd en niet hun afspraken na komen ze op hun website hebben staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Schandalig,

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Dus áls je bestelt, bestel dan bij Trading Shenzhen begrijp ik.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zoals diverse websites melden komt de 14 Pro niet naar de EU toe en ook niet in global versie.
Dus er komt ook geen EEA rom versie die je over de Chinese rom zou kunnen flashen.
Dat is wel een forse tegenvaller want de xiaomi.eu rom is ook niet het jé van hét.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Ik heb ook besloten mijn 14 pro van de hand te doen. Leuk toestel maar elke keer het updaten en " tinkeren" wordt ik ook een beetje simpel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
x360junkie schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:52:
Ik heb ook besloten mijn 14 pro van de hand te doen. Leuk toestel maar elke keer het updaten en " tinkeren" wordt ik ook een beetje simpel van.
Elke keer uploaden is niet echt nodig. Je hoeft niet elke week te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Snap ik maar er is elke keer weer iets, dan een crash, of reboot ben gewoon nog niet helemaal overtuigd van. En aangezien er dadelijk geen global is zijn we alleen maar op xiaomi.eu aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
x360junkie schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:05:
Snap ik maar er is elke keer weer iets, dan een crash, of reboot ben gewoon nog niet helemaal overtuigd van. En aangezien er dadelijk geen global is zijn we alleen maar op xiaomi.eu aangewezen.
Ik heb een PocoF3 met ArrowOS nooit problemen gehad.
- kan bankieren
- geen reboots
- ota heel simpel
- alles werkt out of the box.

Je moet even afwachten welke maintainers er komen en meer roms voor maken. Je moet niet alleen op xiaomi.eu rom afhankelijk zijn. Andere rom makers als pixelexperience bijvoorbeeld maakt ook stabiele roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Klopt idd, we kijken nog even aan. Mocht ik m voor een goede prijs kwijt kunnen dan gaat ie weg. Dan gaan we in januari denk ik voor n s24 ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:53
x360junkie schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:21:
Klopt idd, we kijken nog even aan. Mocht ik m voor een goede prijs kwijt kunnen dan gaat ie weg. Dan gaan we in januari denk ik voor n s24 ultra
Heb je met de pro zoveel problemen? Ik moet zeggen dat op de reguliere 14 ik geen crashes heb met de laatste 2 weekly's.

Tot nu toe zeer tevreden over het toestel. Zelfs meer dan ik vooraf had verwacht. Ik moet alleen nog de bank apps aan de gang krijgen. Nog geen moeite voor gedaan behalve voor de Gpay de app geïnstalleerd te hebben.
Als ik momenteel wil betalen geeft het apparaat aan dat de pas is geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Valt op zich wel mee, maar dat agressieve app management van hyperOS bevalt me niet zo.
Tesla app, Loqed app, Cowboy app gaat af entire niet zo lekker omdat deze services op de background moeten draaien. Verder dat gespook met fingerprints is vervelend haha. Maar moet zeggen als ie geroot is haal je wel het beste van de tel naar boven. Ook lukt dan de gpay trick wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
x360junkie schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:44:
Valt op zich wel mee, maar dat agressieve app management van hyperOS bevalt me niet zo.
Tesla app, Loqed app, Cowboy app gaat af entire niet zo lekker omdat deze services op de background moeten draaien. Verder dat gespook met fingerprints is vervelend haha. Maar moet zeggen als ie geroot is haal je wel het beste van de tel naar boven. Ook lukt dan de gpay trick wel ;)
Je kunt per app instellen dat die niet afgesloten worden door de batterijbesparing uit te zetten en op "Geen beperkingen" te zetten.
Dan heb je er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik wil ook de 13 pro of 14 halen bij Trading Shenzhen maar word al nerveus van CHINA Firmware = Saftynet Passed + OTA Updates + Widevine Level 1 XIAOMI.EU TWRP Firmware (unlocked) = Saftynet Passed + OTA Updates + Widevine Level 1 GLOBAL Firmware (unlocked) = Saftynet Failed + OTA Updates + Widevine Level 1 + No Google Pay stuff...

Heb nu 2.5 jaar 11 ultra en mijn beste telefoon ooit, maar blijft ruk hoe Xiaomi verkrijgbaar is in NL pff, dus ben bang dat ik ook wacht op 24 ultra terwijl ik dol graag bij Xiaomi wil blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
snah001 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:49:
Zoals diverse websites melden komt de 14 Pro niet naar de EU toe en ook niet in global versie.
Dus er komt ook geen EEA rom versie die je over de Chinese rom zou kunnen flashen.
Dat is wel een forse tegenvaller want de xiaomi.eu rom is ook niet het jé van hét.
Waarom komt de 14 Pro niet naar Europa?
Dat is een onverklaarbare domme set, wat ik niet geloof.
Zou rond maart beschikbaar moeten zijn in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Omdat Xiaomi, vermoedt ik, deze dan zo hoog geprijsd in de markt zou moeten zetten dat de 14 Ultra nóg duurder zou moeten worden.
Er is ook voor de Global en de Global EU versie geen speciale ROM ontwikkeld en als je ziet wat de prijs voor een OnePlus 12 is dan kan Xiaomi met de 14 Pro daar niet in mee en wordt dan te duur.
Dus dan inzetten op het hogere segment met de 14 Ultra is het devies van de Xiaomi baas.
Die wordt dan wel duurder dan de Oneplus 12.
Laatste is bij Tradingshenzen te bestellen in 12GB/256GB in EU uitvoering met alle bands beschikbaar voor € 657,- en voor de 16GB/512GB voor € 747,- die hoef je dus niet te unlocken om een EU versie erop te krijgen want die zit er dan al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-09 09:43
De Xiaomi 14 zou 11 maart in onze winkels moeten liggen.

Vrij laat voor een telefoon van Oktober....
Die moet het dan opnemen tegen een telefoon als de S24 die dan ook al in prijs is gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor iedereen die een toestel met Chinese Rom uit China heeft is er een oplossing om tóch de telefoon te kunnen unlocken.
Lees via deze link op Github hoe dat te doen. Je moet wel de originele Chinese rom er nog op hebben draaien:

https://github.com/MlgmXy...HyperOS-BootLoader-Bypass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
https://www.androidplanet...j_rJKIDHB2RJIdVokk4i1jIZs

Xiaomi Mi 14 Pro voor europa, wordt 26 februari getoond.

[ Voor 18% gewijzigd door theduke1989 op 06-02-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Niet goed gelezen.
Er staat: " De Xiaomi 14 en Xiaomi 14 Pro zijn al uitgebracht in China, maar volgens geruchten brengt de fabrikant het Pro-model niet naar Europa".
Er is op de servers van Xiaomi dan ook geen enkele Dev versie voor de Pro verschenen waar dat wel het geval is voor de "gewone" 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Xiaomi Mi 14 Ultra Release voor europa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qk7TLCxdBsHPX2q9XVrapzpdL1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25MIS6RcMu0eOROkRTWVKk1e.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zZNX-nno4SqPUwoLaXtREuzQ7E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ro0oFAtDJqaxt7s7WT5S2akk.png?f=fotoalbum_large
https://www.mi.com/de/eve...-pzo9Y36Zev1z3-7XU17gHbfM

Vindt het toch wel jammer dat ze nu de naam ultra veel gebruiken.

Want dit zou alleen speciale telefoons moeten zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door theduke1989 op 18-02-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Is het in feite toch ook?
Voor normaal gebruuik had je aan een 14 Pro ook genoeg maar als je echt je phone ook als fototoestel wilt inzetten en niet alleen voor snapshots dan kom je bij de Ultra terecht.
Het spreekwoord "de beste camera is de camera die je op dat moment bij je hebt" kun je daarmee waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Prijzen zijn bekend:
base model 999euro
ultra model 1499euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je de 13 Ultra en de 14 Ultra naast elkaar zet zit er niet al te veel verschil tussen.
De iets snellere SOC en iets grotere accu is het wel zo'n beetje en als je nog een 13 Ultra nieuw kunt scoren ( met een beetje geluk onder de € 900) dan ben je echt spekkoper.
Je zou het kunnen vergelijken met de verschillen tussen de Samsung Galaxy 23 Ultra en de 24 Ultra maar daar is eigenlijk ook de 23 Ultra een betere keuze omdat ook de verschillen erg klein zijn maar het prijsverschil erg groot op dit moment.
Tja, ik denk dan ook dat de 14 Ultra geen hardloper zal zijn en wellicht eind van dit jaar voor een véél schappelijkere prijs is aan te schaffen net zoals nu de 13 Ultra.

Oh, en inderdaad geen 14 Pro en dat is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:59
wel jammer dat er geen 14t komt. Ik heb nu de 12t en die is al heel goed. De prijzen voor de flagships vind ik echt niet normaal.
denk toch de 12r van oneplus dan als opvolger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

oCe

aka Dookie.

Vandaag een 14 (12 GB + 256 GB black) besteld via de Xiaomi-site. Actieprijs/korting € 999 met gratis Pad 6 tablet (6 GB + 128 GB gray) en € 100 korting. Dus toestel en tablet samen voor € 899. Zal hier laten weten wat de levertijd blijkt te zijn, staat niet duidelijk aangegeven op de site. Status nu is "items worden verwerkt", volgende stap zou "voorbereiding voor verzending" moeten zijn.

Lijkt me een mooie opvolger voor mijn 12T Pro: die bevalt uitstekend maar heb toch liever een wat kleiner toestel. Snelheid v/d 12T Pro was meer dan voldoende maar hoop op betere camera's, betere haptic feedback (trilmotor 12T Pro te zacht) en een gelijke of nog betere accuduur. Ook het fellere scherm zal -met name in de zon- een verbetering moeten zijn. En een mooie nieuwe tablet voor mijn dochter :)

[ Voor 3% gewijzigd door oCe op 26-02-2024 15:18 ]

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je tevreden bent met de schermgrootte dan is dit inderdaad een leuke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
heb belsimpel en gomibo winkels toegevoegd. wat een verschil in prijs eigenlijk.
Dat het bij dezelfde winkel alleen andere naam goedkoper is in Duitsland dan in Nederland, komt dat door de BTW`? hier 19% Nederland 21%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
is dit een goede prijs:
Xiaomi 14 Ultra mit Tarif O2 Mobile M mit 25 GB+
Black, 512 GB
Produkt Details
Lieferbar ab 19.03.
monatlich einmalig
Xiaomi 14 Ultra 41,00 € 1,00 €
Ratenzahlung Hardware: 36 Monate
Gesamtpreis Hardware: 1.477,00 €
O2 Mobile M mit 25 GB+ 13,99 € 0,00 €

in principe betaal ik de telefoon af maar de bundel is vrij goedkoop vindt ik, 14,- voor 25gb+ aan data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een 14 besteld bij Xiaomi. "Gratis" Pad 6 zal mijn zoon blij mee zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Wellicht ook geïnteresseerd. Alleen de 100 euro korting geld alleen bij het inleveren van een toestel. Tis geen directe kassa korting. Of zie ik dat verkeerd?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
snah001 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:05:
Als je de 13 Ultra en de 14 Ultra naast elkaar zet zit er niet al te veel verschil tussen.
De iets snellere SOC en iets grotere accu is het wel zo'n beetje en als je nog een 13 Ultra nieuw kunt scoren ( met een beetje geluk onder de € 900) dan ben je echt spekkoper.
Je zou het kunnen vergelijken met de verschillen tussen de Samsung Galaxy 23 Ultra en de 24 Ultra maar daar is eigenlijk ook de 23 Ultra een betere keuze omdat ook de verschillen erg klein zijn maar het prijsverschil erg groot op dit moment.
Tja, ik denk dan ook dat de 14 Ultra geen hardloper zal zijn en wellicht eind van dit jaar voor een véél schappelijkere prijs is aan te schaffen net zoals nu de 13 Ultra.

Oh, en inderdaad geen 14 Pro en dat is gewoon jammer.
13 Ultra is trouwens overal wel, CN versie dan voor onder de 900 te krijgen. TZ 718 euro Inc verzending via method zonder extra kosten en Xiaomi EU rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Pukson schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:03:
[...]

13 Ultra is trouwens overal wel, CN versie dan voor onder de 900 te krijgen. TZ 718 euro Inc verzending via method zonder extra kosten en Xiaomi EU rom :)
sowieso maakt het volgens mij niet meer zoveel uit als 10 jaar geleden bijvoorbeeld als je band20 mist je geen goed bereik meer hebt. Denk dat die tijd voorbij is, vooral nu met 5gb erbij etc is dit niet meer relevant of niet_

Dus die goedkopere CN versies doen het gewoon goed lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Vandaag de Xiaomi 12GB/512GB besteld en die wordt morgen bezorgd.

Ben benieuwd!

Komend van een Oneplus 12 en een iPhone 13 (nu in gebruik van werk) merk ik dat ik dit een veel fijner formaat vind dat de OnePlus 12 met zijn 6.82 inch.

Xiaomi 14 zou dus ideaal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pukson schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:46:
Wellicht ook geïnteresseerd. Alleen de 100 euro korting geld alleen bij het inleveren van een toestel. Tis geen directe kassa korting. Of zie ik dat verkeerd?
Zie je verkeerd. 100 euro kortingscode kreeg je bij inschrijving voor presale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:57:
[...]
Ah ja, die heb ik gemist jammer genoeg. Anders was het wel leuk. 699 voor mn s24 met de 100 euro bonus.

En dan 100.euro korting bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:57:
[...]
Volgens mij kunnen ze niet gecombineerd worden. En kan niet zo 1,2,3 vinden welke toestellen ingeleverd kunnen worden. Heb nog wel paar oude liggen!

• oCe

oCe

aka Dookie.

De Xiaomi-site (mi.com/nl) geeft aan "uw pakket wordt binnen 3 werkdagen na verzending geleverd". Maar wanneer die verzending is, dat melden ze nergens.

Afgelopen maandag gaf support via de chat aan 3-5 werkdagen, vandaag zeggen ze hetzelfde via de e-mail (bij navraag over de status). Zou uiterlijk maandag verzonden moeten worden, maar een harde toezegging doen ze niet.

Het lijkt er sterk op dat ze dit niet zelf doen, want op mijn vraag of de producten voorradig zijn komt geen enkele reactie. Het blijft bij "er is nog geen tracking aangemaakt" en wanneer wel, dat is afwachten. Enigszins teleurstellend.

Iemand anders toevallig wel al iets ontvangen vanaf Xiaomi zelf en/of daar wat meer info verkregen?

En inderdaad, kortingscodes lijken niet gecombineerde te worden. Ik had me ingeschreven voor de presale, maar kon ook korting via Mi-punten verkrijgen. Het was of het ene, of het andere (in deze gelijk qua kortingsbedrag).

[ Voor 18% gewijzigd door oCe op 29-02-2024 11:38 ]

Verwijderd

Lucky0wn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:53:
[...]

Volgens mij kunnen ze niet gecombineerd worden. En kan niet zo 1,2,3 vinden welke toestellen ingeleverd kunnen worden. Heb nog wel paar oude liggen!
Het was een "first sale" actie op de release dag, geen idee hoe dit nu is, maar 256GB versie kan niet meer worden besteld, ze gaan dus als warme broodjes over de toonbalk.
Mijn order heeft nog steeds status "items worden verwerkt", op zich heb ik geen haast mee, ook al zou mijn telefoon eerst gemaakt moeten worden .)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2024 11:20 ]

• oCe

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Het was een "first sale" actie op de release dag, geen idee hoe dit nu is, maar 256GB versie kan niet meer worden besteld, ze gaan dus als warme broodjes over de toonbalk.
Mijn order heeft nog steeds status "items worden verwerkt", op zich heb ik geen haast mee, ook al zou mijn telefoon eerst gemaakt moeten worden .)
Ik zie het inderdaad, de 12GB/256GB is "niet op voorraad" en kan nu niet besteld worden. De 12GB/512GB wel. Dat suggereert dat er eerder wel voorraad was, wat het des te vreemder maakt dat er nog niets is verzonden lijkt me. Voorraad kan je (direct) verzenden toch...

---paar uur later is de 12GB/256GB wel weer gewoon te bestellen op mi.com.

[ Voor 7% gewijzigd door oCe op 29-02-2024 17:35 ]

• snah001
Xiaomi zelf heeft na de launch verklaard dat voor de Ultra meer dan 3x zoveel voorbestellingen waren en voor de 14 nog véél meer.
Door beide toestellen tegelijk mondiaal aan te bieden gaan mensen, zoals voorheen toen de Ultra pas 2-3 maanden later geïntroduceerd werd, niet eerst de 14 aanschaffen omdat die wel verkrijgbaar is maar gaat men direct ook de Ultra bestellen dus weer een lesje geleerd voor hun.
Citaat uit de post op Weibo:

“Today Xiaomi 14 Ultra is on sale for the first time, and it is also the first time in Xiaomi’s history that a flagship has been released simultaneously globally,” Weibing’s translated post reads. “The first European sales of Xiaomi 14 Ultra tripled compared to the previous generation, and the sales of Xiaomi 14 sold at the same venue in Europe also increased six times year-on-year. My colleagues in China just told me that the Xiaomi 14 Ultra has also been very popular at its domestic debut. The sales volume has increased significantly compared with the previous generation.”

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TlxsnBSy9FAm3bkNwi3jYJAPvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H7Q70Z64HFHvG6NhOBI7hYCa.png?f=fotoalbum_large
is dit een redelijk goede aanbieding?

ben sowieso aan vervanging toe. Mijn PocoF3 heeft gebroken glas, gebroken camera lens.
Heeft geen updates meer. Moet sowieso dus een nieuwe telefoon aanschaffen.

De Ultra zou dan iets leuks moeten zijn.
Op de website van Sparhandy is dit een van de goedkoopste abonnementen inclusief toestel

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, de aanbieding voor de 14 en Pad 6 op https://www.mi.com/nl/ geldt enkel voor Nederland blijkbaar, een Belgisch adres/postcode wordt niet geaccepteerd en de Facebook-pagina van Xiaomi raadt aan om 'm bij Amazon te bestellen (waar natuurlijk geen enkele vd kortingsacties geldt).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:27
Heeft er soms iemand een pre-sale code op overschot? Zou misschien toch eens de stap naar de Xiaomi 14 willen wagen 🙃.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Verwijderd schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Ik heb gelukkig de codes, twijfel nog hard over de 14 tov de ultra. Kom van een mi11 en weet niet of ik kan wennen aan het kleinere formaat. Prijs van de ultra vind ik net iets te hoog, zelfs met korting.

Zou liever een mi pad bij de ultra willen dan die camera grip, dan was de keus simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Lucky0wn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 03:16:
[...]

Zou liever een mi pad bij de ultra willen dan die camera grip, dan was de keus simpel ;)
Krijg je de mipad alleen bij de kleine model. Dat is jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij gewone 14 krijg je mipad ook.

Stef_Venner Dan is je keuze heel breed en die zou ik niet tot alleen Xiaomi beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier nog €200 coupon , mocht iemand 14 Ultra willen bestellen...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:24
Voor de "arme" Belgen onder ons zonder goodies/korting, FNAC heeft de 14 Ultra ook te koop. Met de ledendagen die nog lopen tot maandag, kan je 10% van de prijs af doen en kom je uit op 1349 EUR + 10 EUR lidkaart. :)

https://www.nl.fnac.be/Xi...2-GB-6-73-Black/a19685026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:55:
Bij gewone 14 krijg je mipad ook.

Stef_Venner Dan is je keuze heel breed en die zou ik niet tot alleen Xiaomi beperken.
Dat zeg ik ook. Zou graag de ultra willen, maar dan met de mi pad ;) Die is beter verkoopbaar dan zo'n grip.

Edit

Vandaag in de Mi store in Rotterdam geweest; helaas nog geen toestellen om te bekijken. Wel de goodies die je instore krijgt mogen bekijken.

Volgens de medewerker geldt de actie met gratis pad/ grip en de coupon enkel op de website. Raadde me aan om online te bestellen. Maandag eens contact opnemen met de mi store online.

[ Voor 32% gewijzigd door Lucky0wn op 02-03-2024 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Petervanakelyen schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:48:
Hmm, de aanbieding voor de 14 en Pad 6 op https://www.mi.com/nl/ geldt enkel voor Nederland blijkbaar, een Belgisch adres/postcode wordt niet geaccepteerd en de Facebook-pagina van Xiaomi raadt aan om 'm bij Amazon te bestellen (waar natuurlijk geen enkele vd kortingsacties geldt).
pijnlijk, gaat hem niet worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrano72
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-03-2024
Yargo schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:26:
Heeft er soms iemand een pre-sale code op overschot? Zou misschien toch eens de stap naar de Xiaomi 14 willen wagen 🙃.
Ik heb beide pre-sale codes op overschot. Pas na launch ontdekt dat ik ze in België niet kan kopen. Ik dacht het dan maar via een Nederlandse vriend te doen, maar ook invoice adres kan ik niet op België zetten (wat voor mij wel een must is).

Dus ik ben spijtig genoeg niets met de pre-sale codes en kan ze beschikbaar maken. Ik geef graag een code weg aan iemand die me dan de gratis tablet nog zou kunnen opsturen. Zo heb ik er nog iets aan 😬

[ Voor 35% gewijzigd door Cyrano72 op 02-03-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coupons zijn enkel met jouw account te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrano72
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-03-2024
Intentie is dus ook om het account weg te schenken. Er is geen enkele relatie met mijn persoonlijke gegevens, aangezien Xiaomi weigert die te registreren. Ook een dummy emailadres werd gebruikt om geen marketingmails te ontvangen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hem al binnen? Heb een week geleden besteld, maar het is verdacht stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:16:
Heeft iemand hem al binnen? Heb een week geleden besteld, maar het is verdacht stil.
Helaas niet... Heb inmiddels twee keer contact gehad met de Xiaomi-klantenservice, één keer afgelopen dinsdag (een dag na bestellen) en één keer afgelopen vrijdag. Verder dan "er is nog geen tracking aangemaakt" komen ze niet. Inhoudelijk reageren ze niet op op mijn "heb je de toestellen op voorraad?" en/of "wanneer verwacht je mijn bestelling te verzenden?" vragen.

Verzending zou dus uiterlijk vandaag moeten zijn, conform de eigen voorwaarden (3-5 werkdagen na bestelling, wat de klantenservice dus blijft herhalen). Misschien volgt dat nog, maar ben er bang voor. Ook nu staat de status nog op "voorbereiden op verzending" en dat begint te knagen. Zeker omdat b.v. Belsimpel alle uitvoeringen van de 14 op voorraad heeft, die heb je dan de volgende dag in huis. Dan moet dat bij Xiaomi zelf toch ook kunnen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izroc
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 11:28
Kreeg zojuist een SMS van DHL, pakket met Xiaomi 14 12/256 Jade Green komt morgen binnen als het goed is. Hopelijk zit de Xiaomi Pad 6 er ook gelijk bij, lekker nieuwste firmware installeren...

[ Voor 115% gewijzigd door izroc op 04-03-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:02
izroc schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:33:
Kreeg zojuist een SMS van DHL, hij komt morgen binnen als het goed is.
Klopt, bij mij ook. Nog heel even geduld hebben dus.
Het vreemde is wel dat de status nog niet is aangepast in mijn account bij Xiaomi. Staat nog steeds op voorbereiden verzending.

[ Voor 21% gewijzigd door barbarian op 04-03-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een SMS ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Idem.

Ik had de Xiaomi-klantenservice vandaag, vlak na mijn bovenstaande post hier, opnieuw de vraag gesteld wanneer mijn order verzonden ging worden. Niet veel later een sms met DHL tracking, een zending vanuit Duitsland. Vast toeval haha. Ook een reactie van de klantenservice, wederom inhoudelijk nergens een reactie op (daar kan ik mij zó aan storen...) en alleen een verwijzing naar de tracking. Maar goed, hopelijk kunnen we morgen onze bestellingen dus in ontvangst nemen.

Op de site inderdaad nog geen update, de status in ongewijzigd "voorbereiden voor verzending". Wat me hier ook bij opviel, de factuur is vorige week al gemaakt. Dus: factuurdatum van een week geleden, dat klopt natuurlijk niet. Die hoort op vandaag (moment van levering) te staan, ook in verband met de garantie(termijn). Maar, wellicht volgt daar nog een nieuwe factuur voor, met b.v. ook IMEI op de factuur. Lijkt me wel wenselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Factuurdatum op zich niet zn probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:56:
Factuurdatum op zich niet zn probleem..
Nouja, factuurdatum op 26 februari 2024. Telefoon geleverd op 5 maart 2024. Onverhoopt stuk op 4 maart 2026. Feitelijk binnen de 2 jaar factuurgarantie, maar buiten de factuurgarantie... Kan gedoe schelen. Moment van betaling != moment van levering. Hoort ook gewoon te kloppen.

[ Voor 14% gewijzigd door oCe op 04-03-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Ik ga toch voor de mi14. Na lang tobben de knoop doorgehakt. Inruil van een oude mi9t pro + kortingscoupon zit ik op 731€.

Wil enkel de 256gb bestellen maar die is nu out of stock... Hopelijk voor zaterdag weer in stock... Iemand dit al nagevraagd? Kleur maakt me niet zoveel uit, enkel 100€ extra voor de 512gb vind ik teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Zojuist pakket ontvangen, zowel de 14 als de Mi Pad 6. De laatste met een speciale wikkel in verband met de 14 om de doos en een kaartje erbij over de 14 launch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
oCe schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:06:
Zojuist pakket ontvangen, zowel de 14 als de Mi Pad 6. De laatste met een speciale wikkel in verband met de 14 om de doos en een kaartje erbij over de 14 launch :)
Lijkt me ook een prima keuze, zelf gisteren voor de Mi 14 Ultra gegaan.
Puur ook voor de fotos die het maakt. En andere kleine dingetjes die het iets beter doen tov de Samsung S24 Ultra. Alleen moet nog wachten tot 19 maart, gelukkig tot die tijd komen mijn cases en screen protectors.
Eenigste wat ik haat is dat het een gebogen scherm heeft en geen plat scherm.

Vindt het wel erg jammer dat we geen tablet erbij krijgen. Ik hoef helemaal geen photo camera kit.
En een tablet voor onze kleine is juist wat goed van pas kwam.

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 05-03-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
theduke1989 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Puur ook voor de fotos die het maakt. En andere kleine dingetjes die het iets beter doen tov de Samsung S24 Ultra. Alleen moet nog wachten tot 19 maart, gelukkig tot die tijd komen mijn cases en screen protectors.

Vindt het wel erg jammer dat we geen tablet erbij krijgen. Ik hoef helemaal geen photo camera kit.
Ik ben toch voor de 14 512gb gegaan, kleine verschillen die me de 400€ extra niet waard zijn en de tablet wil ik graag gebruiken. Photography kit kun je niet doorverkopen... 730€ betaald inclusief inruil mi 9t pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Lucky0wn schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:10:
[...]

Ik ben toch voor de 14 512gb gegaan, kleine verschillen die me de 400€ extra niet waard zijn en de tablet wil ik graag gebruiken. Photography kit kun je niet doorverkopen... 730€ betaald inclusief inruil mi 9t pro
Voor mij is echt de tablet eengiste minpuntje.
Daarnaast houw ik van fotos maken ..vooral van onze kleine. En dan is de kamera belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
theduke1989 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:01:
[...]

Daarnaast houw ik van fotos maken ..vooral van onze kleine. En dan is de kamera belangrijk
Net waar je prioriteiten liggen natuurlijk, sowieso dat we beiden er veel plezier van gaan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
Ben benieuwd wanneer de 14 Ultra te bestellen is op Belsimpel en Mobiel.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alper_maestro
theduke1989 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:06:
[...]

14 Ultra heeft een nieuwe soort platte scherm. Het is net als bij de 14 Pro heel subtiel en lichtjes 'gebogen' aan alle kanten echter is de scherm zelf in principe plat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gf05FgIaiiuBFnRLHpvw4pWV4kg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8O20LUUGlbTjkWIkgXSy4g51.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door alper_maestro op 06-03-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
theduke1989 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:01:
[...]

Vandaag de mijne ontvangen! Hopelijk jij snel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Weet iemand of je meerdere coupons kan gebruiken via de Mi app? Wil de Xiaomi 14 kopen, tot 11-03 krijg je de Tablet erbij.
Heb een €100 preheat coupon maar heb ook Mi punten, de punten kan je inwisselen voor coupons.
Wil m'n punten niet zomaar inwisselen als ik niet meerde coupons kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Jay47 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:37:
Weet iemand of je meerdere coupons kan gebruiken via de Mi app? Wil de Xiaomi 14 kopen, tot 11-03 krijg je de Tablet erbij.
Heb een €100 preheat coupon maar heb ook Mi punten, de punten kan je inwisselen voor coupons.
Wil m'n punten niet zomaar inwisselen als ik niet meerde coupons kan gebruiken.
Nee, dat werkt niet: max één coupon tegelijk. Zelf ondervonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
oCe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Nee, dat werkt niet: max één coupon tegelijk. Zelf ondervonden :)
Thanks, wel jammer.
Je kan je Mi punten wel gelijk inleveren bij het afreken. Heb nu 2322 Mi punten dus dan gaat er naast de coupon van €100 nog eens €23,22 eraf.

Maarja 300 Mi punten inleveren is een coupon van €100. Dus zou mooi zijn 2x €100maar helaas pindakaas 🤣

Ik twijfel nu tussen de 14 en 14 Ultra alleen wil ik de Tablet erbij en niet de camera accessoire, maarja dat kan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Als je bij belsimpel.nl/mobiel.nl besteld krijg je neem ik aan de global rom toch?

Weten mensen die al langer bij tradingshenzen bestellen of daar ook telefoons met global rom (gaan) Worden aangeboden? Of is het enkel origneel en xiaomi.eu wat je daar kan krijgen?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Bokkie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:56:
Als je bij belsimpel.nl/mobiel.nl besteld krijg je neem ik aan de global rom toch?

Weten mensen die al langer bij tradingshenzen bestellen of daar ook telefoons met global rom (gaan) Worden aangeboden? Of is het enkel origneel en xiaomi.eu wat je daar kan krijgen?
Ja bij Belsimpel zal de global rom zijn.

Bij tradingshenzen kan je bij de 13 ook de global rom kiezen. Mogelijk komt die optie er dus op een later moment.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 13-03-2024 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Jay47 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:41:
[...]

Thanks, wel jammer.
Je kan je Mi punten wel gelijk inleveren bij het afreken. Heb nu 2322 Mi punten dus dan gaat er naast de coupon van €100 nog eens €23,22 eraf.

Maarja 300 Mi punten inleveren is een coupon van €100. Dus zou mooi zijn 2x €100maar helaas pindakaas 🤣

Ik twijfel nu tussen de 14 en 14 Ultra alleen wil ik de Tablet erbij en niet de camera accessoire, maarja dat kan weer niet.
Was mijn twijfel ook. Uiteindelijk voor de normale gegaan, geen moment spijt van gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Lucky0wn schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:10:
[...]

Was mijn twijfel ook. Uiteindelijk voor de normale gegaan, geen moment spijt van gehad!
Wilde uiteindelijk ook de normale, actie met Tablet was geldig tot 11 Maart 23:59. Was ik rond 23:45 aan het afrekenen.....actie voorbij 😓
Dus maar niet gekocht, ik ga nu wel voor de Ultra denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
oCe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:20:
[...]

Helaas niet... Heb inmiddels twee keer contact gehad met de Xiaomi-klantenservice, één keer afgelopen dinsdag (een dag na bestellen) en één keer afgelopen vrijdag. Verder dan "er is nog geen tracking aangemaakt" komen ze niet. Inhoudelijk reageren ze niet op op mijn "heb je de toestellen op voorraad?" en/of "wanneer verwacht je mijn bestelling te verzenden?" vragen.

Verzending zou dus uiterlijk vandaag moeten zijn, conform de eigen voorwaarden (3-5 werkdagen na bestelling, wat de klantenservice dus blijft herhalen). Misschien volgt dat nog, maar ben er bang voor. Ook nu staat de status nog op "voorbereiden op verzending" en dat begint te knagen. Zeker omdat b.v. Belsimpel alle uitvoeringen van de 14 op voorraad heeft, die heb je dan de volgende dag in huis. Dan moet dat bij Xiaomi zelf toch ook kunnen lijkt me...
Belsimpel heeft juist niet alle versies op voorraad, ze misser er een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Belsimpel heeft inderdaad niet de 16GB/1TB versie
Als tradingshenzen die gaat levern met global rom ga ik hem hoogstwaarschijnlijk bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Bokkie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:47:
Belsimpel heeft inderdaad niet de 16GB/1TB versie
Als tradingshenzen die gaat levern met global rom ga ik hem hoogstwaarschijnlijk bestellen
Er is zelf een 8GB versie. De 16/512GB bestaat ook, de 1 TB is een speciale versie. Ja kan toch zelf de toestel unlocken en een andre Rom op zetten, niet moeilijk.
Heb ik ook gedaan met m'n 12 Pro, zit EEA Rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
[quote]Jay47 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:56:
[...]

Er is zelf een 8GB versie. De 16/512GB bestaat ook, de 1 TB is een speciale versie. Ja kan toch zelf de toestel unlocken en een andre Rom op zetten, is niet moeilijk.
Heb ik ook gedaan met m'n 12 Pro, zit EEA Rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Zelf andere rom opzetten zou laatste optie zijn eerlijk gezegd,
Heb momenteel een redmi note 8, met standaard global rom en dat werkt prima voor mij.
Dus als even kan flash ik niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Jay47 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:47:
[...]

Belsimpel heeft juist niet alle versies op voorraad, ze misser er een aantal.
De modellen die ze voeren, die waren ten tijde van mijn post allemaal uit voorraad leverbaar. Levering vanuit Xiaomi zelf liet op dat moment op zich wachten. Verder (nu) niet (meer) relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
oCe schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:03:
[...]

De modellen die ze voeren, die waren ten tijde van mijn post allemaal uit voorraad leverbaar. Levering vanuit Xiaomi zelf liet op dat moment op zich wachten. Verder (nu) niet (meer) relevant.
Klopt niet, de 8GB en 16GB versie heef Belsimpel nog niet gehad 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Jay47 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Klopt niet, de 8GB en 16GB versie heef Belsimpel nog niet gehad 😉
...de modellen die ze ten tijde van mijn post voerden waren destijds allemaal op voorraad. 🙄 En weer ontopic door 😉

[ Voor 4% gewijzigd door oCe op 13-03-2024 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Jay47 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Wilde uiteindelijk ook de normale, actie met Tablet was geldig tot 11 Maart 23:59. Was ik rond 23:45 aan het afrekenen.....actie voorbij 😓
Dus maar niet gekocht, ik ga nu wel voor de Ultra denk ik.
Dat is zuur! Als het niet uitmaakt qua extras zou ik toch voor de normale gaan, heerlijk toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Lucky0wn schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:25:
[...]

Dat is zuur! Als het niet uitmaakt qua extras zou ik toch voor de normale gaan, heerlijk toestel!
Ja die is vele malen goedkoper, ik wacht tot eind maart, kijken wat de prijzen doen. Via Tradingshenzhen zijn ze veel goedkoper. Daar kost bijv de 12/256GB versie €677, hier €929 laagste prijs.
Kan ik net zo goed voor de 16/512GB versie gaan voor €737. Voor €837 heb je de 16/1TB Limited Edition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
Jay47 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:47:
[...]

Ja die is vele malen goedkoper, ik wacht tot eind maart, kijken wat de prijzen doen. Via Tradingshenzhen zijn ze veel goedkoper. Daar kost bijv de 12/256GB versie €677, hier €929 laagste prijs.
Kan ik net zo goed voor de 16/512GB versie gaan voor €737. Voor €837 heb je de 16/1TB Limited Edition.
Dat zou mijn optie ook zijn in jouw situatie, ik heb 830€ betaald inclusief inruil van mijn 9t pro voor de 12/512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Wat vinden jullie van de batterij van de normale 14 en van de ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
dutchgio schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:26:
[...]

Ja bij Belsimpel zal de global rom zijn.

Bij tradingshenzen kan je bij de 13 ook de global rom kiezen. Mogelijk komt die optie er dus op een later moment.
In Nederland MOET de 14 of 14 Ultra met Global EEA rom uitgeleverd worden om aan de EU privacy wet te voldoen dus ook de toestellen via Belsimpel aangeschaft.
Levert die een toestel met enkel de Global rom en niet de Global EEA rom deze meteen retour sturen want voldoet dus niet aan de EU wetgeving.

Dat is natuurlijk niet van toepassing als je bij Tradingshenzhen koopt omdat het verkooppunt niet in de EU ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:45:
[...]

In Nederland MOET de 14 of 14 Ultra met Global EEA rom uitgeleverd worden om aan de EU privacy wet te voldoen dus ook de toestellen via Belsimpel aangeschaft.
Levert die een toestel met enkel de Global rom en niet de Global EEA rom deze meteen retour sturen want voldoet dus niet aan de EU wetgeving.

Dat is natuurlijk niet van toepassing als je bij Tradingshenzhen koopt omdat het verkooppunt niet in de EU ligt.
Mijn 12 Pro 2 jaar terug via Belsimpel had geen EEA maar Global Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
snah001 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:45:
[...]

Dat klopt natuurlijk niet wat je zegt. Want wanneer iemand in de global rom bijvoorbeeld een europese land uitkiest onder regio instellingen, krijgt die ook dus die wetgeving.

Daarom zie je dat je daar verschillende tijden bijvoorbeeld hebt van rom releases. In india bijvoorbeeld zal het veel sneller gaan dan bijvoorbeeld een europese land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
theduke1989 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:27:
[...]

Dat klopt natuurlijk niet wat je zegt. Want wanneer iemand in de global rom bijvoorbeeld een europese land uitkiest onder regio instellingen, krijgt die ook dus die wetgeving.

Daarom zie je dat je daar verschillende tijden bijvoorbeeld hebt van rom releases. In india bijvoorbeeld zal het veel sneller gaan dan bijvoorbeeld een europese land.
Helaas klopt dat niet.
Het gaat om toestellen die door officiële kanalen of door Xiaomi zelf hier verkocht worden.
Alle officieel in de EU aangeboden toestellen moeten voldoen aan de EU privacy wet en daarom levert Xiaomi die dan ook in de EU uit met de Global EEA rom.
Dat er bedrijven zijn die via grijze import toestellen binnenhalen en zich dan daaraan niet conformeren alhoewel ze dat wel verplicht zijn want geleverd van verkopend bedrijf aan de consument is een andere zaak m.a.w. voldoen ze niet aan de EU wetgeving.
Dat er geen controle op is wil nog niet zeggen dat het mag.
Alleen kiezen in de Global Rom voor een EU land wijzigt totaal niks aan die Rom en maakt die nog niet EU compliant.
Je kunt dit vergelijken met een Amerikaanse auto hier kopen of zelf of via grijze importeren uit de VS. Laatste voldoen meestal niet aan de EU wetgeving v.w.b. motorvoertuigen en moeten dan ook officieel gekeurd worden door het RDW om vast te stellen of ze aan de EU wetgeving voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
De 14 Ultra is nog steeds niet te bestellen op Belsimpel/Mobiel.nl terwijl je bij onze oosterburen gewoon de MediaMarkt in kan lopen en je het zo kan meenemen. Ook kunnen zij het inmiddels online bestellen en hebben ze het op voorraad.

Hier moet alles weer zo lang duren altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door alper_maestro op 20-03-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Mijne is gisteren geleverd, helaas ben ik op een businees trip, dus kan pas morgen of vrijdag afhalen
Wel in Duitsland, via sparhandy gekozen.

Waarom specifiek via belsimper, kan me niet voorstellen dat het niet ergens anders beschikbaar is

[ Voor 26% gewijzigd door theduke1989 op 20-03-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
alper_maestro schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:54:
De 14 Ultra is nog steeds niet te bestellen op Belsimpel/Mobiel.nl terwijl je bij onze oosterburen gewoon de MediaMarkt in kan lopen en je het zo kan meenemen. Ook kunnen zij het inmiddels online bestellen en hebben ze het op voorraad.

Hier moet alles weer zo lang duren altijd.
Hier zal je de hoogste prijs betalen, via Import ben je honderden euro's minder kwijt. De 14 Ultra kan je al vanaf €927 krijgen en de 14 vanaf €597.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Jay47 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:10:
[...]

Hier zal je de hoogste prijs betalen, via Import ben je honderden euro's minder kwijt. De 14 Ultra kan je al vanaf €927 krijgen en de 14 vanaf €597.
Dat weet ik maar wat je nu voorstelt is voor mensen die het geld direct willen betalen (los toestel).

Ik wil het icm een Vodafone abonnement verlengen aangezien mijn abo is verlopen. Heb dus geen andere optie.

Los daarvan wil ik ook niet de China version, maar de globale versie. Zit je ook beter met garantie etc.

[ Voor 40% gewijzigd door alper_maestro op 20-03-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
theduke1989 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:56:
Mijne is gisteren geleverd, helaas ben ik op een businees trip, dus kan pas morgen of vrijdag afhalen
Wel in Duitsland, via sparhandy gekozen.

Waarom specifiek via belsimper, kan me niet voorstellen dat het niet ergens anders beschikbaar is
Omdat je icm met een abonnement hier in NL alleen bij Belsimpel en Mobiel.nl terecht kunt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste