Ik vermoed dat het een beetje buiten budget is, maar in September is bij mij een nieuwe keuken geplaatst en ik heb gekozen voor een zogenaamde "free-zone" inductieplaat:
Deze heeft geen individuele pitten / zones, maar je kunt over het hele oppervlakte willekeurig pannen neerzetten. De bediening is heel intuïtief, de pan die je plaatst verschijnt als cirkel op het schermpje. Hoe groter de pan, hoe groter de cirkel. Dat ziet de plaat automatisch. En als je een pan verplaatst omdat je plaats moet maken voor een nieuwe pan, dan neemt 'ie de "instellingen" mee naar de nieuwe locatie.
Vervolgens kun je simpelweg door de juiste "pan" aan te raken het vermogen instellen op het touchscreen. Doordat je hele en halve stapjes kunt gebruiken heb je de beschikking over 18 stappen. Dat maakt het gemakkelijk om de temperatuur precies goed te krijgen. Daarnaast is er ook nog een smeltfunctie (44º), warmhoudfunctie (70º) en sudderfunctie (95º)
Wat ik zelf ook heel handig vind is de mogelijkheid om een timer aan te zetten per pan. Simpelweg weer de juiste pan aanraken en het kloksymbooltje gebruiken. Zo kun je meerdere timers naast elkaar gebruiken.
Tot nu toe 2 maandjes in gebruik en erg onder de indruk van het gebruikersgemak en de functies. Er passen zoals je op het plaatje ziet ook daadwerkelijk 6 pannen tegelijk op, wat super praktisch is.