Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 23:52
Dag allen, ik ben voor mijn desktop setup aan het kijken naar een nieuw setje speakers onder de €250. Het gaat me voornamelijk om muziek luisteren, maar ik game er ook wel mee. Aangezien ik veel EDM luister heb ik mijn twijfels over 2.0 setjes, omdat deze geen sub hebben. Zijn deze twijfels gegrond of maakt dat weinig uit?

Het gaat om speakers die op mijn bureau komen, dus ben niet op zoek naar bakbeesten en kan wat design ook wel waarderen.

Nu ben ik de Edifier MR4 tegengekomen, deze heeft best goede reviews, maar heeft dus geen sub en twijfel of ik met deze bijv techno tot zijn recht kan laten komen.

Als alternatief heb ik ook de Edifier M601DB als 2.1 met sub gevonden. Zal een set als deze daadwerkelijk verschil maken in EDM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@Mathijs Drent Toevallig keek ik gisteren ook even naar pc-speakers Ik kan ook wel een nieuw setje gebruiken bij een nieuwe inrichting. Ik zocht een mooier setje dan bose companion, beetje design, beetje meer upmarket.

In die situatie ga ik altijd als eerste naar de pricewatch. Dan zie ik meteen hoe het landschap er uit ziet en wat populair is. Blijkt 90% van de pc-speakermarkt te bestaan uit logitech en edifier. En een verdwaalde 'creative' die ook al 15 jaar geproduceerd wordt. Geen idee waarom blijkbaar niemand nog pc speakrs maakt, of wat de meeste mensen aan de pc gebruiken?

Edifier zal populair zijn aan de pc omwille van de ingebouwde receiver/amp en 3.5mm ingang.

Ik kan je dus weinig helpen, want ook zoekende, en EDM is niet mijn genre. Maar deel in elk geval je setup als je iets gevonden hebt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Amos_x op 02-11-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Mathijs Drent Afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Dat topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:14
@Mathijs Drent Ik heb vorige maand in Frankrijk voor €155 de Klipsch Promedia 2.1 Bluetooth set gekocht. De prijs ligt hier helaas iets hoger. Deze set klinkt echt bizar goed en de satellieten zijn fors maar mistaan niet op mijn bureau. De sub voegt veel laag toe waar ik van houd. Echt een aanrader!

[ Voor 6% gewijzigd door RichieB op 02-11-2023 23:47 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je nu staan qua speakers? Neem aan dat je graag een upgrade wilt en vanaf een simpel Trust of Logitech setje komend zal eigenlijk alles altijd beter zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
Haha ja klopt, ik heb nu een simpel Speedlink Gravity wave setje.

Echt veel zal beter zijn, maar ik zou mijn geld toch op een juiste manier besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Snap ik, maar dat maakt het dus voor jou ook lastiger om te weten wat die juiste manier is binnen je budget. Geluidsmaak is persoonlijk, dus niet je horen, maar alles zal beter klinken dan wat je hebt. En misschien hou jij wel een hele boomerige bas ofzo :)

Dat gezegd hebbend: hoeveel ruimte heb je qua speakers op je bureau, en zijn de volgende dingen een optie:
- tweedehands spul
- losse versterker met (bookshelf) speakers

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
De speakers die ik deelde zijn wel een beetje de max qua grootte die ik wil aanhouden. Dus max 25cm hoog en ~15cm diep. Tweedehands is prima, en een losse versterker vind ik ook geen probleem als die niet direct bij de set hoort.

Daarnaast is hele boomerige bass niet iets wat ik zoek, als het even kan ben ik wel op zoek naar een set die "clean" geluid heeft, zodat ik muziek kan luisteren zoals de artiesten het bedoeld hebben.
Pagina: 1