Mijn goedkope headsetje voor gamen en wat muziek luisteren is een Hyper-X en die loopt op z’n einde en ik wil graag een upgrade kopen qua comfort en vooral geluid. Ik overweeg de DT 770 Pro’s op 80ohm en wil graag meteen een redelijke dac/amp combo erbij kopen. Ik kom met mijn zeer beperkte kennis uit op de fx-audio DAC-X6. 165mw op 120ohm. Is dat een leuke combo?
Metingen:
FX-Audio DAX-X6
Beyerdynamic DT-770 250 ohm (andere uitvoering!)
Lijkt me geen gekke combi. Er zit geen microfoon bij maar dat had je denk ik al gezien. De hoofdtelefoonversterker verzwakt de hoogste tonen een beetje. De DT-770 is juist fel in de hoge tonen, wat daarvoor weer compenseert. Het vermogen van de hoofdtelefoonversterker is ruim voldoende.
FX-Audio DAX-X6
Lijkt me geen gekke combi. Er zit geen microfoon bij maar dat had je denk ik al gezien. De hoofdtelefoonversterker verzwakt de hoogste tonen een beetje. De DT-770 is juist fel in de hoge tonen, wat daarvoor weer compenseert. Het vermogen van de hoofdtelefoonversterker is ruim voldoende.
[ Voor 38% gewijzigd door TBTL op 30-10-2023 19:28 ]
Super, bedankt voor je check en je reactie, dit is heel waardevol.TBTL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:20:
Metingen:
FX-Audio DAX-X6
@R3m3d7 Afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Dat topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Mocht iemand in de toekomst dit topic vinden met dezelfde vraag even deze update:R3m3d7 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:34:
[...]
Super, bedankt voor je check en je reactie, dit is heel waardevol.
Ik heb de HD 770 op 250Ohm gekocht icm de FX-Audio DAC-X6 en ik ben er super blij mee.
Ik gebruik hem via USB aan mijn pc en met het volume op 50% is hij precies goed, als je de grens opzoekt van waarvan ik denk dat het nog niet slecht voor mijn gehoor is staat hij wel op 80% volume, uiteraard met de volumeregeling onder Windows op 100%. Het kan vast beter maar aangezien ik de amp voor 41 euro via ali op 11/11 en een week gebruikte 770 voor 100 had ben ik super tevreden, een enorme upgrade tov de Hyper-X qua comfort en geluid. Hij zit zo goed dat je bijna vergeet dat je hem op hebt behalve dat je niets meer hoort van wat er om je heen gebeurt zo goed is de isolatie van deze koptelefoon.