Ik weet niet wat je met de drive bedoelt. Er is alleen het nema17 stepper motortje met gearbox. Afhankelijk van het gordijn heb ik een passende gearbox gekozen. 5:1 is prima voor een klein gordijn maar voor mijn 2 bij 3 meter gordijn heb ik dacht ik 1:30 of iets dergelijks. Daardoor is die wel langzamer maar dat vind ik geen probleem.irtom schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:11:
[...]
Ik had het filmpje bekeken maar het was nog niet duidelijk hoe alles mooi weg te werken is. Waar is er nog plaats voor de drive? Je gebruikt dus ook dezelfde gearbox als in het filmpje? Ben je tevreden van het geluidsniveau, is het niet te luid? Als je het niet erg vindt zou ik wel graag (een) foto(s) zien, dan is het duidelijk wat het eindresultaat wordt voor ik hier een stuk van het gordijn afzaag. Nogmaals bedankt!
De motortjes maken nauwelijks geluid maar dat is erg afhankelijk van hoe je het monteert en welke aandrijfchip je gebruikt (TMC2208 is behoorlijk stil). Ah misschien bedoel je die chip met drive. Achter een vouwgordijn is (in mijn geval) heel veel ruimte omdat ik het vouwgordijn nooit volledig opbouw maar tot net boven het raam.
:strip_exif()/f/image/JEHrTrJw51x94cOK8hf9ODxC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T6KIFJoaIdsdDMjAcq7XTZJp.jpg?f=fotoalbum_large)
Later bij andere gordijnen heb ik het proces iets geoptimaliseerd. Toen heb ik klittenband gelijmd op het nema17 motortje zelf, zodat ik het motortje volledig aan het einde van het gordijn kan plaatsen.
[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 13-11-2024 10:57 ]
:strip_exif()/f/image/BO48VRvqlgfwPVDnWWJmkCzx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tJSMHVNi5blADIYeJLlOoa7b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pVzwaCZWwfb1Ieu6zwbmET27.jpg?f=fotoalbum_large)