Aankoopadvies nieuwe auto met 3 kinderstoelen op achterbank

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09-2024
Binnenkort zal er weer een nieuwe (lease)auto uitgezocht moeten worden. Door de komst van een 3de kind ben ik vooral op zoek naar opties waarbij 3 autostoelen naast elkaar passen. Het liefst waarbij 2 in de isofix kunnen. Als het even kan wilt het oog ook nog iets, maar praktisch staat voorop.

Mensen met ervaring en/of goede ideeën? Budget is ergens tussen de 50 en 75K

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Heb ook 3 stoelen achter nodig; Renault Grand Scenic gehad en nu een Volkswagen Touran. Beide prima auto’s, rij eigenschappen vind ik het voornaamste verschil. Ben zelf wel gecharmeerd van Franse auto’s qua wegligging enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

nizzle33 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:51:
Binnenkort zal er weer een nieuwe (lease)auto uitgezocht moeten worden. Door de komst van een 3de kind ben ik vooral op zoek naar opties waarbij 3 autostoelen naast elkaar passen. Het liefst waarbij 2 in de isofix kunnen. Als het even kan wilt het oog ook nog iets, maar praktisch staat voorop.

En wat zijn je eigen bevindingen dusver? Want op dit moment is de TS wel erg mager en missen de eigen inzet en bevindingen compleet.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nizzle33 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:51:

De VW Touran wordt al genoemd maar een VW Tiguan All-Space (7-Zitter) is misschien ook wel een optie gezien het budget. Op de voorstoel heb je dan ook meteen een derde ISO-fix mogelijkheid :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>DUBBEL<< :(

[ Voor 97% gewijzigd door Will_M op 28-10-2023 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46
Ik heb om deze reden (drie kinderen) een Peugeot 5008. Drie volledige stoelen op de achterbank met alle drie isofix.

Ben nu ook in de markt voor een nieuwe lease auto, maar merk vooral in het elektrische segment dat er beperkte keuze is als je drie volwaardige stoelen wil hebben. (Zeg maar gerust geen opties)

[ Voor 3% gewijzigd door koentjuh op 28-10-2023 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

koentjuh schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:10:
Ik heb om deze reden (drie kinderen) een Peugeot 5008. Drie volledige stoelen op de achterbank met alle drie isofix.

Ben nu ook in de markt voor een nieuwe lease auto, maar merk vooral in het elektrische segment dat er beperkte keuze is als je drie volwaardige stoelen wil hebben. (Zeg maar gerust geen opties)
VW ID-Buzz? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-07 18:41
Wat je echt moet doen is gaan proefpassen(is dat een woord 🙈) sommige zitjes passen beter dan de ander.

In zou primair zeggen wat grote suv zoals Kodaiq; enyaq; model Y maar ook superb;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:39

Rayzman

+31 Rayzman

Als je een beetje grote kinderzitjes hebt gaat dat echt niet passen in een Kodiaq. Tussen de twee Cybex stoeltjes bij mij past alleen de armsteun naar beneden, maar geen extra zitje

specs pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 09:05

sjaak

un giorno credi

Net als de Peugeot 5008 heeft de Citroën C4 Spacetourer drie stoelen op de tweede zitrij met isofix. Al jaren m’n go to leaseauto met de enige eisen drie losse stoelen en derde zitrij. Nee het is geen Duitser qua onderstel maar inmiddels drie gereden en nooit gezeur en gedoe,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
Wat ik vooral vind van de Kodiaq en 5008 is beetje gebrek aan power, zeker als je afgeladen op vakantie gaat. Al die kilo’s met 130/150 PK houdt nou niet echt over. Het probleem is als je dat wel wilt moet je elektrisch of premium wat meteen naar 100K gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
Wat betreft de stoelen, die zijn vrij breed maar ben in de mogelijkheid om nieuwe kleinere te kopen dat is geen probleem en verkoop gewoon de huidige weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-07 00:34
De Renault espace heeft ook 3 volwaardige stoelen achterin. Daar passen ruim 3 kinderstoeltjes in met isofix. Wij hebben hem als 7 zits en mijn vrouw past zelfs op de achterste rij.

[ Voor 26% gewijzigd door alwind op 29-10-2023 06:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

alwind schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:27:
Wij hebben hem als 7 zits en mijn vrouw past zelfs op de achterste rij.
Dat reflecteert niet echt goed op je vrouw, deze opmerking :+.

OT: Ik heb gezien dat het buitenland soms 7-zitters heeft die wij helemaal niet kennen in NL, kwam b.v. als Taxi echt een monsterlijke grote VW tegen (vraag me niet naar het type). Beetje jammer, wij zijn juist zo'n praktisch volkje...

Maar ik schaar me ook achter de suggestie ID-Buzz. Die begint rond de 75k geloof ik en is idd erg ruim EN elektrisch dus lekker toekomstbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-07 00:34
Ik zie dat de nieuwe Espace smaller is dan de variant die wij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nizzle33 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 05:59:
Wat ik vooral vind van de Kodiaq en 5008 is beetje gebrek aan power, zeker als je afgeladen op vakantie gaat. Al die kilo’s met 130/150 PK houdt nou niet echt over. Het probleem is als je dat wel wilt moet je elektrisch of premium wat meteen naar 100K gaat.
Met wat later opschakelen en vroeger terugschakelen op hellingen kom je al heel ver. Niet bang zijn om wat toeren te maken als dat nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 18:30

Croga

The Unreasonable Man

HTT-Thalan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:32:
Maar ik schaar me ook achter de suggestie ID-Buzz. Die begint rond de 75k geloof ik en is idd erg ruim EN elektrisch dus lekker toekomstbestendig.
*57k
Helaas wel Volkswagen; het ID platform is verre van volwassen (heb net m'n ID4 ingeleverd), zelfs in vergelijking met ICE autos van andere merken. Wel eens dat als TS naar electrisch wil, de ID.Buzz een erg leuke auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:41
ID buzz krijgt binnenkort een update geloof ik.
Mercedes Ben EQB 250+ kan nog qua ruimte (5+2 persoons).
En als je echt ruimte wil de Kia EV9. Zie topic hier op tweakers, zit echt veel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:21
Volvo xc60 zou misschien kunnen?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga niet twee keer de zelfde discussie of zoektocht lopen doen. Ik stel voor dat @nizzle33 eerst even hier zijn licht op steekt en dan pas verder vraagt: Zoek ik een auto die niet (meer) bestaat? 3 stoelen achter

Is potdorie nog geen maand geleden al voorbij gekomen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De BYD Tang misschien? Als het echt om ruimte gaat.
The Eagle schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:05:
Ik ga niet twee keer de zelfde discussie of zoektocht lopen doen. Ik stel voor dat @nizzle33 eerst even hier zijn licht op steekt en dan pas verder vraagt: Zoek ik een auto die niet (meer) bestaat? 3 stoelen achter

Maar die gaat om een auto tot 55k, niet 50-75k.

Een andere optie zou nog de Id.Buzz kunnen zijn, misschien zelfs de aankomende verlengde.

[ Voor 89% gewijzigd door pagani op 29-10-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
The Eagle schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:05:

Dat is potverdorie een goede suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
Admiral Freebee schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:42:
[...]

Met wat later opschakelen en vroeger terugschakelen op hellingen kom je al heel ver. Niet bang zijn om wat toeren te maken als dat nodig is :)
Terug schakelen maakt niet zoveel uit maar rij nu ook benzine 200 PK plus en dat rijd een stuk soepeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.7zitter.nl/modellen/

Alleen 3x isofix wordt nog een zoektocht denk ik. Dat hebben niet zoveel modellen meer.

[ Voor 58% gewijzigd door Cheesy op 30-10-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
caspervc schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:05:
Volvo xc60 zou misschien kunnen?
Deze heb ik inderdaad op de shortlist staan, kofferbak is alleen helaas niet de ruimste. 80cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
Notna schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

[Mbr]En wat zijn je eigen bevindingen dusver? Want op dit moment is de TS wel erg mager en missen de eigen inzet en bevindingen compleet.

[/]
Het liefst doe ik nog geen elektrisch, gezien het gemak je hebt met tanken en 3 kleine kinderen kan jezelf bepalen wanneer je stopt en snel erbij tanken. Niet dat je vast zit aan minimaal 30-40 minuten laden exclusief eventueel wachten op beschikbare laadpalen in het hoogseizoen. Binnen Nederland voorzie ik hier niet echt problemen mee zeker als je een goede 350-500 KM kan rijden.

Zelf vind ik de meeste SUV niet echt mooi, liever dan een station. Alleen een station vinden waar 3 stoelen achterin passen dat is een naald in een hooiberg zo lijkt het.

Kleine shortlist op dit moment is:
Skoda Kodiaq (nieuwe model) Helaas komt de 2.0 tsi niet beschikbaar voor NL
Skoda Superb (nieuwe model) als de stoelen tenminste passen
Volvo XC 60, hier zitten al stoelverhogers in, is een mooie +
Tesla model Y als je dan toch iets van elektrisch zou willen
Kia Sorrento (heeft standaard 7 stoelen helaas)

Het liefst geen 7 zitter want die achterste 2 stoelen heb ik niet nodig en scheelt een hoop liters in de achterbak.

[ Voor 6% gewijzigd door nizzle33 op 30-10-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nizzle33 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:46:
[...]
Alleen een station vinden waar 3 stoelen achterin passen dat is een naald in een hooiberg zo lijkt het.
Klopt, er staan wel wat lijstjes op internet, maar die zijn veelal weer verouderd. Mijn ervaring is dat het echt meten is op locatie. Het is vooral van belang waar de isofix-punten gepositioneerd zijn. Je kan een hele brede achterbank hebben, maar als de buitenste punten richting het midden zitten, heb je er eigenlijk niets aan. Volgens mij bestaat er geen database waar je de h.o.h. afmeting van de isofix punten kan vinden. Daarnaast hangt het natuurlijk van het type stoeltje / zitje / maxicosi af wat jullie in gebruik hebben.
Het liefst geen 7 zitter want die achterste 2 stoelen heb ik niet nodig en scheelt een hoop liters in de achterbak.
Snap ik. Maar gek genoeg zijn het juist de 7-zitters met extra ruimte in de breedte op de normale achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
Cheesy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Klopt, er staan wel wat lijstjes op internet, maar die zijn veelal weer verouderd. Mijn ervaring is dat het echt meten is op locatie. Het is vooral van belang waar de isofix-punten gepositioneerd zijn. Je kan een hele brede achterbank hebben, maar als de buitenste punten richting het midden zitten, heb je er eigenlijk niets aan. Volgens mij bestaat er geen database waar je de h.o.h. afmeting van de isofix punten kan vinden. Daarnaast hangt het natuurlijk van het type stoeltje / zitje / maxicosi af wat jullie in gebruik hebben.

Daar lijkt het wel op uit te draaien dat je bij de verschillende merken moet gaan "passen" echter ben ik ook nog wel in de mogelijkheid om eventueel wat stoeltjes te wisselen en wellicht een nieuwe te kopen, als dat ervoor zorgt dat het allemaal wel past. Ja er zijn tegenwoordig bijna geen nieuwe modellen meer waar dit makkelijk zou moeten passen. Tenminste of je gaat naar budgetten rond de 100K dan heb je wel weer wat mogelijkheden. In eerste instantie gaat het om 2 kinderstoelen en 1 maxicosi en al vrij snel daarna een kinderstoel.

[...]
Snap ik. Maar gek genoeg zijn het juist de 7-zitters met extra ruimte in de breedte op de normale achterbank.
Ja dit is echt zonde van de ruimte, zeker als je het toch niet gaat gebruiken.
Pagina: 1