Zoek ik een auto die niet (meer) bestaat? 3 stoelen achter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:12
Hoi allemaal,

ik ben in de mooie omstandigheid dat ik een lease auto uit mag zoeken (eigenlijk al een tijdje) maar ik kom er niet echt uit, dus de vraag voor jullie hulp:

We hebben 3 kids die steeds groter worden dus ik wil lekker wat ruimte op de achterbank, bij voorkeur met 3 losse stoelen of in ieder geval een fatsoenlijke plaats in het midden.
Ik wil graag een automaat en een redelijk trekgewicht ivm caravan (1500kg)
Mijn leasebudget staat benzine auto's tot ongeveer 50k toe

Nu heb ik nog een Citroen Grand Picasso (2017 diesel) deze voldoet aan alle wensen (behalve automaat), maar deze wordt niet meer verkocht en met een benzine motor mag hij ook geen 1500kg trekken.

Ik ben al gaan kijken bij de Skoda dealer voor de Kodiaq en Superb, beiden fantastische auto's, maar de kids maken ruzie om wie in het midden moet....

Dus ik zoek:
  • Achterbank voor 3 kids
  • Benzine
  • Automaat
  • Trekgewicht 1500kg+
  • Prijs <55k
Om het makkelijker te maken maakt het uiterlijk me niets uit, maar mijn leasemaatschappij staat bv de Multivan niet toe (valt volgens hen in de categorie bedrijfswagen leerde navraag mij).

Beste antwoord (via peter13579 op 13-10-2023 22:28)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
De hier al genoemde nieuwe Renault Espace is eigenlijk de enige optie. De achterbank is relatief vlak en het maximale trekgewicht is 1500 kilo. De 200 Techno begint bij ~46k en valt dus binnen je budget.

Alle (ALLE!) andere auto's onder 50k en op benzine die minimaal 1500 kilo mogen trekken hebben een achterbank met een verhoogd middendeel. Het enige min of meer redelijke alternatief is de Seat Tarraco (max trekgewicht 1800 kg) omdat die als zevenzitter verkrijgbaar is en je dan in ieder geval hooguit nog ruzie hebt om wie er op de achterste bank moet. Maar voor vakanties wellicht geen pretje omdat je dan de bagageruimte nodig hebt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:31

Sebazzz

3dp

Ik ben al gaan kijken bij de Skoda dealer voor de Kodiaq en Superb, beiden fantastische auto's, maar de kids maken ruzie om wie in het midden moet....
Nog steeds is er één kind zonder raam ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:28
Peugeot 5008 of Citroen C5 Aircross?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:53
Skamba schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:57:
Peugeot 5008 of Citroen C5 Aircross?
Idd mijn 5008 heeft 3 gelijke stoelen achterin, zie dat de 1.6 PureTech slechts 1400kg mag trekken.

[ Voor 11% gewijzigd door lochpatje op 13-10-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

VW touareg, Audi Q7, etc....Renault espace wordt ook weer gemaakt.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:58
Dat, of inderdaad een 7 zitter denk ik, als het niet om een 'gelijke zit' gaat maar bijvoorbeeld om 'bij het raam'.

Al durf ik niet te zeggen of een 'gelijke zit' ook gelijk comfort betekent, ik kan me voorstellen dat zelfs bij gelijke stoelen iemand niet graag in het midden wil zitten om andere redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

peter13579 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:51:
Grappig wij maakten vroeger ruzie wie WEL in het midden mocht want dan kon je door de voorruit kijken ipv opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Dinictus208 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:06:
VW touareg, Audi Q7, etc....Renault espace wordt ook weer gemaakt.
Die laatste week ik niet, maar die eerste 2 beginnen volgens de officiële prijslijsten bij 89k (Touareg) en 70K (Q7). Niet echt in de buurt van het budget van TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-04 22:25
Mazda CX-5? Ruime wagen en ruim voldoende trekkracht.

3 stoelen achterin zal wel een ding worden, ik had vroeger een 307SW die dit had. Maar tegenwoordig zie ik dat volgens mij nooit meer.

Eventueel een CX-60, maar die zit in de basis al boven budget ben ik bang.

[ Voor 18% gewijzigd door Drardollan op 13-10-2023 14:16 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Nu kun je er waarschijnlijk prima in zitten (niet geprobeerd), maar ik zal laatst bijvoorbeeld in een X5 van zeer ruim boven de 100k en zelf die had geen 3 zit plekken die optisch gelijk waren op de achterbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dennism schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

Die laatste week ik niet, maar die eerste 2 beginnen volgens de officiële prijslijsten bij 89k (Touareg) en 70K (Q7). Niet echt in de buurt van het budget van TS :)
Oh ja ik zie een budget van 50K. Dat blijft de espace over. Best wel leuk ding. (maarja over smaak valt niet te twisten)

https://cdn.group.renault....asset.pdf/98b200e356.pdf

Trekgewicht 1600 kg, maar ik vind de motorisering niet overtuigend. Max snelheid (op het circuit.. staat er dan) 175km/u wat is dat nou weer?

[ Voor 11% gewijzigd door Dinictus208 op 13-10-2023 14:31 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-04 22:25
Knip, voegt niets toe.

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 14-10-2023 23:11 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
De hier al genoemde nieuwe Renault Espace is eigenlijk de enige optie. De achterbank is relatief vlak en het maximale trekgewicht is 1500 kilo. De 200 Techno begint bij ~46k en valt dus binnen je budget.

Alle (ALLE!) andere auto's onder 50k en op benzine die minimaal 1500 kilo mogen trekken hebben een achterbank met een verhoogd middendeel. Het enige min of meer redelijke alternatief is de Seat Tarraco (max trekgewicht 1800 kg) omdat die als zevenzitter verkrijgbaar is en je dan in ieder geval hooguit nog ruzie hebt om wie er op de achterste bank moet. Maar voor vakanties wellicht geen pretje omdat je dan de bagageruimte nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-04 15:09
Misschien is dit een handige lijst:

https://www.adac.de/rund-...ei-kindersitze-rueckbank/

Kinderzitjes nemen altijd bizar veel ruimte in dus als er 3 kunnen moet je er ook goed kunnen zitten

[ Voor 24% gewijzigd door Shizzel op 13-10-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 03:15

KSH

Zou dit ook nog een optie voor je kunnen zijn?

https://www.multimac.com/home

[ Voor 6% gewijzigd door KSH op 13-10-2023 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zeggen jammer voor de kids. En gebruik gewoon iets als https://onlinenaamloten.nl/ om te bepalen wie het bokkie deze keer is.
Scheelt je ca 50k, lijkt me de moeite.

Verder is alles wel genoemd volgens mij. Ik weet dat Autoweek op zijn site een selectie heeft op 7 zitplaatsen. Maar of dat er ook de indicatie van 3 volledige zitplaatsen tussen zit durf ik niet te zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:29
The Eagle schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:59:
Scheelt je ca 50k, lijkt me de moeite.
Hoezo scheelt het 50k? TS mag een leaseauto uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Thanks allemaal.

Ik ga de DS 5 en de Espace eens serieus bekijken. Wel vreemd toch dat de autos niet geleverd worden met 3 stoelen achter ( ik ben toch niet de enige met die wens?) Bv de Kodiaq is breder dan mijn huidige auto maar in het midden kunnen de kids niet zo lekker zitten.

Zojuist met de kids naar Parijs gereden nu is de oude Grand Picasso echt fantastisch maar zo duur tov de lease autos.

Moet zeggen dat de 70k+ opties er ook mooi uitzien maar dat past niet in het budget en al zou het passen dan wil ik de bijtelling niet betalen.

Jammer dat ik van een 35k auto kom die alles heeft wat ik zoek naar dat zoiets nu dus zelfs voor 50k niet meer te koop is.

Ps. Per ongeluk een "beste antwoord" geselecteerd. Veel goede antwoorden maar helaas geen beste gevonden. Wel dank voor al jullie input!

[ Voor 9% gewijzigd door peter13579 op 13-10-2023 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:55
peter13579 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:51:
maar de kids maken ruzie om wie in het midden moet....
Loten en daarna ieder uur wisselen. Maakt je lijst met kandidaten aanzienlijk langer, vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:32

lord_fh

PS5

2 serie gran tourer bmw ? Geen idee of die nu nog nieuw gemaakt worden als 7P auto, maar wel 3 stoelen achter en mag 1500kg trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
lord_fh schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:12:
2 serie gran tourer bmw ? Geen idee of die nu nog nieuw gemaakt worden als 7P auto, maar wel 3 stoelen achter en mag 1500kg trekken
Deze zit helaas niet ( meer) in mijn configurator...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

TheBrut3 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:01:
[...]

Hoezo scheelt het 50k? TS mag een leaseauto uitzoeken.
En prive rijden. Auto van 50k met 22% bijtelling kost je 11k per jaar aan bijtelling. Doe dat 5 jaar zit je op 55k. Zal netto misschien iets lager uitvallen maar alsnog fors bedrag. Het is niet dat een leasebak gratis is helaas ;)

@peter13579 huidige auto houden en mobiliteit budget in zetten, is dat een optie?
Verder kun je juiste antwoord ook weer demarkeren, zelfde knopje iirc :)

Al eens bij Mercedes binnen gelopen btw? Gewoon even kijken wat ze hebben. Verkoper even vragen, die weten ook vrij veel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nog even een andere opmerking, dubbelcheck: je zegt je budget staat auto's tot ca 50k toe. Is dat op basis van wat het vier jaar geleden was of obv nu?

Aangeklede Golf gaat tegenwoordig al snel richting de 50k, mijn Passat variant zit ook rond die koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 21:45
Weegt je caravan ook daadwerkelijk 1500Kg? Of minder, en hou je met het trekgewicht al rekening met wat marge?
Als je caravan echt 1500kg weegt is het er een van een redelijk formaat en dan zou ik toch wat meer trekgewicht kiezen en niet net aan voldoende.

Ander ding waar je rekening mee moet houden is het hebben van rijbewijs E. Maximaal beladen gewicht van de auto + daadwerkelijke gewicht van de caravan mag met rijbewijs B niet boven de 3500Kg komen.
Afgaande op deze info zou je bijvoorbeeld met een Espace met een caravan van 1500kg en rijbewijs B dus niet mogen rijden.

[ Voor 42% gewijzigd door Blackouts op 15-10-2023 11:28 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:05
Je zou nog kunnen kijken naar een VW Touran. Helaas kan ik die in de NL configurator niet meer vinden, maar bij de Duitse is ie nog wel te configureren. Misschien dat je leasemaatschappij daar nog wat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hyundai Ioiniq 5, elektrisch, mag 1600kg trekken, ruimte zat voor 3 kinderen achterin.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had dit zelfde 'probleem'. Waar ik op uitkwam was de enige zevenzitter in mijn configurator, de Dacia Jogger (de hybride, automaat, mag echter maar 750kg trekken). Uiteindelijk vond ik Dacia toch wat te spartaans, dus ben maar voor een gewone vijjzitter Renault gegaan. Mijn kinderen zijn 2, 4, 6 en passen makkelijk naast elkaar (2 kinderzitjes) en vooralsnog is het ruzie om wie er in het midden mag ipv andersom ;)

Zie over een jaartje of 4 bij de volgende auto wel verder. Waarschijnlijk zijn er dan ook wel meer betaalbare elektrische auto's met 3 zitrijen of afzonderlijke stoelen. Voor nu is het wel wat lastig qua aanbod. Je zou ook een mobiliteitsvergoeding kunnen nemen als je werkgever dat aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:29
Ozzie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:31:
Hyundai Ioiniq 5, elektrisch, mag 1600kg trekken, ruimte zat voor 3 kinderen achterin.
Is dat een 7 zitter? Ik zie maar 2 stoelen als achterbank en geen 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Is dat een 7 zitter? Ik zie maar 2 stoelen als achterbank en geen 3.
Nee, gewoon een 5 zitter. Maar de vraag was "of in ieder geval een fatsoenlijke plaats in het midden", en dat heeft die zeker. Hij is behoorlijk breed dus ruimte zat achterin.

Owhja, en hij heeft niet zo'n tunnel in het midden lopen dus de vloer achterin is gewoon helemaal vlak, wat ook wel fijn is voor de beenruimte in het midden.

[ Voor 18% gewijzigd door Ozzie op 15-10-2023 11:58 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:16

Fiber

Beaches are for storming.

Neem sowieso een zevenzitter, dan kan er ook nog eens een vriendje mee...

https://www.7zitter.nl/modellen/detail/renault-grand-scenic/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
The Eagle schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:21:
Nog even een andere opmerking, dubbelcheck: je zegt je budget staat auto's tot ca 50k toe. Is dat op basis van wat het vier jaar geleden was of obv nu?

Aangeklede Golf gaat tegenwoordig al snel richting de 50k, mijn Passat variant zit ook rond die koers.
50k is nu ongeveer mijn budget de lease calculator geeft aan dat de Skoda Kodiaq ruim binnen budget is, de Espace past tot ongeveer 50k, dus blijkbaar duurder in de lease. Mobiliteit budget kan ook, maar ik krijg bruto de helft van het lease bedrag exclusief brandstof ( iets van 225 euro netto). Dat past wel maar bijtelling is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Blackouts schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:25:
Weegt je caravan ook daadwerkelijk 1500Kg? Of minder, en hou je met het trekgewicht al rekening met wat marge?
Als je caravan echt 1500kg weegt is het er een van een redelijk formaat en dan zou ik toch wat meer trekgewicht kiezen en niet net aan voldoende.

Ander ding waar je rekening mee moet houden is het hebben van rijbewijs E. Maximaal beladen gewicht van de auto + daadwerkelijke gewicht van de caravan mag met rijbewijs B niet boven de 3500Kg komen.
Afgaande op deze info zou je bijvoorbeeld met een Espace met een caravan van 1500kg en rijbewijs B dus niet mogen rijden.
Gewicht is helaas echt 1500kg ( mag 1600kg wegen naar in de praktijk tussen de 1400 en 1500kg). Rijbewijs E is in de pocket :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
Fiber schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:06:
Neem sowieso een zevenzitter, dan kan er ook nog eens een vriendje mee...

https://www.7zitter.nl/modellen/detail/renault-grand-scenic/
Grand Scenic is niet meer te bestellen. Dat is voor mij de perfecte auto kijkend naar prijs en ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Ozzie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:31:
Ben zo bang voor het bereik met caravan icm electrisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Anders toch wachten op de Kodiaq nieuw model. Zou iets ruimer zijn dan de huidige.

En om beurten in het midden, kids zijn nu 12, 10 en 5, dat betekent 17 tot 10 als de lease auto weg gaat.

[ Voor 43% gewijzigd door peter13579 op 15-10-2023 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
peter13579 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

50k is nu ongeveer mijn budget de lease calculator geeft aan dat de Skoda Kodiaq ruim binnen budget is, de Espace past tot ongeveer 50k, dus blijkbaar duurder in de lease. Mobiliteit budget kan ook, maar ik krijg bruto de helft van het lease bedrag exclusief brandstof ( iets van 225 euro netto). Dat past wel maar bijtelling is goedkoper.
Kodiaq zou ik even checken of de configurator van je leasemaatschappij wel naar de nieuwe versie van de Kodiaq kijkt. De oude was goedkoper.

Espace lijkt me wel een goede optie. Blijft wel een bak geld natuurlijk (bijtelling en evt. eigen bijdrage) als het je eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Alternatief is gewoon een vijfzits auto kopen en de kinderen niet zo laten zeuren ;) Vroeger gingen ze ook in een Eend met 4 kinderen op de achterbank naar Zuid-Frankrijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27
Mazda CX60 - Kia Sorento - Honda HRV (nagenoeg geen tunnel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-04 21:40
Citroën c5 aircross heeft 3 gelijke stoelen achterin, moet ook wel binnen je lease budget passen verwacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jaguarxj16 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:41:
Citroën c5 aircross heeft 3 gelijke stoelen achterin, moet ook wel binnen je lease budget passen verwacht ik
Die mag volgens mij geen 1500kg trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-04 21:40
Volgens deze Citroën dealer wel: https://citroenvanbeek.nl...or%20de%20benzinevariant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik kijk voor zulk soort info altijd op de AutoWeek carbase. Had het toevallig voor iemand anders laatst ook opgezocht voor de c5 aircross en kwam toen op max 1350kg uit. Heb nog eens gekeken en er is inderdaad wel een 180pk model die 1500kg mag trekken, maar die is zo te zien niet meer leverbaar helaas (alleen nog 130pk en hybrides).

Misschien kijk ik alsnog niet goed, dus check het nog maar even ;) C5 aircross is nl een mooie auto. Al zou ik als ik de TS was denk ik wel neigen naar de Renault Espace. Die is niet veel duurder en heeft zeven zitplaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 16-10-2023 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

peter13579 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:22:
Anders toch wachten op de Kodiaq nieuw model. Zou iets ruimer zijn dan de huidige.

En om beurten in het midden, kids zijn nu 12, 10 en 5, dat betekent 17 tot 10 als de lease auto weg gaat.
Je zou natuurlijk ook kunnen denken "ik ga de kids niet pamperen, vroeger zaten we ook met 3 kids achterin een middenklasser zonder airco naar de zon, ze dealen er maar mee".

Sure, het is jouw keuze, maar kijk naar pak em beet een Skoda Superb en daar passen ze met 17 -10 echt nog wel achterin.

Alternatief: lease wat je wilt, zet een oudere Renault Espace op oldtimer tarief voor de deur, gebruik die voor de lange ritten.

Ander alternatief: mag je iets als een MB Vito leasen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Je zou natuurlijk ook kunnen denken "ik ga de kids niet pamperen, vroeger zaten we ook met 3 kids achterin een middenklasser zonder airco naar de zon, ze dealen er maar mee".

Sure, het is jouw keuze, maar kijk naar pak em beet een Skoda Superb en daar passen ze met 17 -10 echt nog wel achterin.

Alternatief: lease wat je wilt, zet een oudere Renault Espace op oldtimer tarief voor de deur, gebruik die voor de lange ritten.

Ander alternatief: mag je iets als een MB Vito leasen?
Zo'n espace kost natuurlijk wel wat qua wegenbelasting. En juist op die lange ritten wil je ook wat betrouwbaarheid en dat is met zo'n oudere/goedkopere auto vaak wat minder (vooral de Renault Espace ;)). Ook betaal je dan opeens de benzine zelf...

Ik heb dat idee ook gehad om ipv of naast de leaseauto een ruimere eigen auto te kopen, maar als leaserijder ben je zo verwend dat je helemaal geen zin hebt in onverwachte onderhouds- en brandstofkosten e.d. die komen kijken bij een eigen auto.

[Edit] en busjes als een mb Vito mogen waarschijnlijk niet. Superb kon bij ons ook niet vanwege uitstoot (misschien is dat nu, een jaar later, anders). We zitten nu net even in een periode van overgang naar zuinigere auto's en de grote/zware/onzuinige exemplaren moeten daarom wijken. Wordt over een tijdje vast wel beter met grotere electrische/hybride auto's. Maar als je nú een auto moet kiezen is het even lastig..

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 17-10-2023 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

knipoogje, want jij weet dingen ;)
Áls je een espace koopt moet je gewoon een phace 3 kopen en dan zijn dat prima prima auto's. Zelf 500K in gereden, NOOIT problemen gehad. 30 keer m'n hele familie heen een weer gereden in hoog comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik zit zelf in een vergelijkbaar pakket, al zijn mijn kinderen iets jonger en moet ik een vouwwagen trekken ipv een caravan.

Aangezien ik de vernieuwde Scenic wel interessant vind ben ik laatst bij de Renault dealer binnen gelopen en ook even naar de Espace en Austral gekeken. Wat mij opviel is dat de Espace achterin helemaal niet veel ruimer is dan de Austral. Natuurlijk merk je achter de achterbank dat er meer kofferbak ruimte is en een 3e zitrij, maar als je dat niet nodig hebt dan is evt een Austral ook een optie.

Persoonlijk vind ik het infotainment systeem in de nieuwe Renault echt geweldig en was mijn ervaring met een Citroen dan weer minder prettig. Aangezien ik er toch vooral alleen in rijdt (en ik ga ervanuit dat TS dat ook doet) zou ik dat ook in overweging mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mja, het is en blijft wel Frans en een Renault. ZOu zeker niet mijn eerste keuze zijn.

@Palomar Superb station is er ook in PHEV uitvoering. Maar zou wel even levertijden checken, kan even tijd nodig hebben. Da's overigens met het gros van de hybrids en EV's nog steeds het geval en niet exclusief voor VAG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Ik wil dit topic toch nog even een schop omhoog geven. na wat positieve ervaringen die ik hoorde over de Model Y overweeg ik nu toch deze Tesla, de prijzen van de Kodiaq 2024 worden steeds uitgesteld en ik ben bang dat ik die niet meer voor de zomer heb.

Iemand nog een idee hoe de Tesla Y zich verhoudt tov de Kodiaq / Espace qua binnenruimte en zitcomfort met 3 kids op de achterbank? (Evt is ook de Seat Tarraco een optie als deze sneller leverbaar is)

Ik realiseer me dat een caravan rit de Tesla uitdagend wordt, maar per saldo rijdt ik per jaar 25000 km zonder caravan en 2500 km met caravan.

Jullie input is helemaal welkom! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04 17:22
Een kind wegdoen. Geintje.

Ik had een Nissan Murano, die had achter 3 stoelen maar die kon je ook nog achterover zetten, soort slaapstand. Met een V6 een dijk van een family SUV

[ Voor 82% gewijzigd door Technician- op 21-02-2024 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04 17:22
peter13579 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:58:
Ik wil dit topic toch nog even een schop omhoog geven. na wat positieve ervaringen die ik hoorde over de Model Y overweeg ik nu toch deze Tesla, de prijzen van de Kodiaq 2024 worden steeds uitgesteld en ik ben bang dat ik die niet meer voor de zomer heb.

Iemand nog een idee hoe de Tesla Y zich verhoudt tov de Kodiaq / Espace qua binnenruimte en zitcomfort met 3 kids op de achterbank? (Evt is ook de Seat Tarraco een optie als deze sneller leverbaar is)

Ik realiseer me dat een caravan rit de Tesla uitdagend wordt, maar per saldo rijdt ik per jaar 25000 km zonder caravan en 2500 km met caravan.

Niet doen, die is electrisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:52

Releases

Ja maar!

peter13579 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:58:

Ik heb een model Y.
Waar er een tweeling (4jaar) in nog een stoel zit en weer tussenin dan een puber meisje zit. Het houd niet over maar echt een marteling is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Releases schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:57:
[...]

Ik heb een model Y.
Waar er een tweeling (4jaar) in nog een stoel zit en weer tussenin dan een puber meisje zit. Het houd niet over maar echt een marteling is het ook niet.
Dank voor al jullie goede adviezen. Na veel wikken en wegen ben ik toch voor de Skoda Kodiaq gegaan. Waarschijnlijk mijn laatste auto die niet elektrisch is.

De ruimte gaf uiteindelijk de doorslag en caravan rijden zonder iedere 200km te moeten laden helpt ook in mijn besluitvorming :)
Pagina: 1