Beste allemaal,
Afgelopen zomer hebben wij ons huis verbouwd en daarmee alle radiatoren verwijderd en een vloerverwarming systeem laten leggen, het betreft een appartement. Hieronder alle specificaties van ons systeem. Nu de dagen kouder zou ik graag licht willen beginnen met stoken, maar dat lukt niet..
Alles is aangesloten, de ketel, de verdeler en thermostaat. Zie ook alle instellingen daarvan hieronder.
Tegen de volgende problemen loop ik aan:
1. De ketel registreert wel de vraag van de thermostaat, deze geeft netjes “1” aan bij de warmte vraag. Maar de aanvoerbuis naar de vloerverwarming verdeler wordt niet warm. Ik heb het idee dat vloerverwarming verdeler niet trekt aan de CV.
De thermostaat van de verdeler geeft deze dagen 15 graden aan, in en uit.
2. Lucht. Er zit nog lucht in de vloerverwarming buizen. Van de week heb ik al geprobeerd om deze opnieuw door te stromen en te ontluchten, maar zonder succes.
3. De pomp op de verdeler knippert groen/rood, wat het onderstaande moet betekenen. Al verwacht ik dat als het bovenstaande is opgelost, dit zichzelf ook oplost.
/f/image/7eKXgnkvzpxIzq2lMDZufKzI.png?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Intergas CV mijn vloerverwarming bediend met heet water (of dat mijn verdeler trekt aan mijn CV) en daarmee mijn vloerverwarming werkend krijg.
Heeft er iemand een duidelijk stappenplan hoe ik deze verdeler kan ontluchten?
Als het bovenstaande is geregeld, wil ik graag alle groepen goed inregelen, ook hiervoor graag jullie advies. Elke groep staat nu vol open.
Intergas Xtreme 30
Heet water: 55 graden
CV: 40 graden
Instelling ketel
C15
P10 - 30%
P31 - 90% (LTV)
P32 - 60% (LTV)
P33 - 5 minuten
P57 1
P59 - 40 graden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gOe4DQcYSsJS7LyWUUSKpxpX.jpg?f=user_large)
Vloerverwarming verdeler
Therminon Vloerverwarmingsunit Composiet LTV
Inregelventielen/flowmeters 7 groeps, zie: https://www.warmteservice...tiel-flowmeter/p/33154464
Pomp: Wilo Para
:strip_exif()/f/image/GULdtlLx3x8MmsEHgUkE2isd.jpg?f=fotoalbum_large)
Tado thermostaat bedraad
Aangesloten op de Intergas X13
Aangesloten op de Tado “+ / -“
Ketel registreert warmte vraag door het aangeven van “1” op de ketel.
Ook getest door middel van “+ / -“ direct aan te sluiten:
- Bij verbinden geeft de ketel “1” aan
- Bij het verbreken van de verbinding geeft de ketel “0”
Tado instellingen:
D01
HC01
HW
Afgelopen zomer hebben wij ons huis verbouwd en daarmee alle radiatoren verwijderd en een vloerverwarming systeem laten leggen, het betreft een appartement. Hieronder alle specificaties van ons systeem. Nu de dagen kouder zou ik graag licht willen beginnen met stoken, maar dat lukt niet..
Alles is aangesloten, de ketel, de verdeler en thermostaat. Zie ook alle instellingen daarvan hieronder.
Tegen de volgende problemen loop ik aan:
1. De ketel registreert wel de vraag van de thermostaat, deze geeft netjes “1” aan bij de warmte vraag. Maar de aanvoerbuis naar de vloerverwarming verdeler wordt niet warm. Ik heb het idee dat vloerverwarming verdeler niet trekt aan de CV.
De thermostaat van de verdeler geeft deze dagen 15 graden aan, in en uit.
2. Lucht. Er zit nog lucht in de vloerverwarming buizen. Van de week heb ik al geprobeerd om deze opnieuw door te stromen en te ontluchten, maar zonder succes.
3. De pomp op de verdeler knippert groen/rood, wat het onderstaande moet betekenen. Al verwacht ik dat als het bovenstaande is opgelost, dit zichzelf ook oplost.
/f/image/7eKXgnkvzpxIzq2lMDZufKzI.png?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Intergas CV mijn vloerverwarming bediend met heet water (of dat mijn verdeler trekt aan mijn CV) en daarmee mijn vloerverwarming werkend krijg.
Heeft er iemand een duidelijk stappenplan hoe ik deze verdeler kan ontluchten?
Als het bovenstaande is geregeld, wil ik graag alle groepen goed inregelen, ook hiervoor graag jullie advies. Elke groep staat nu vol open.
Intergas Xtreme 30
Heet water: 55 graden
CV: 40 graden
Instelling ketel
C15
P10 - 30%
P31 - 90% (LTV)
P32 - 60% (LTV)
P33 - 5 minuten
P57 1
P59 - 40 graden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gOe4DQcYSsJS7LyWUUSKpxpX.jpg?f=user_large)
Vloerverwarming verdeler
Therminon Vloerverwarmingsunit Composiet LTV
Inregelventielen/flowmeters 7 groeps, zie: https://www.warmteservice...tiel-flowmeter/p/33154464
Pomp: Wilo Para
:strip_exif()/f/image/GULdtlLx3x8MmsEHgUkE2isd.jpg?f=fotoalbum_large)
Tado thermostaat bedraad
Aangesloten op de Intergas X13
Aangesloten op de Tado “+ / -“
Ketel registreert warmte vraag door het aangeven van “1” op de ketel.
Ook getest door middel van “+ / -“ direct aan te sluiten:
- Bij verbinden geeft de ketel “1” aan
- Bij het verbreken van de verbinding geeft de ketel “0”
Tado instellingen:
D01
HC01
HW