Nokia 8010 Mogelijkheid meerdere apparaten aan/uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Martyn85
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-01-2024
Mijn vraag

Ik heb gisteren een Nokia 8010 aangesloten op mijn Denon Reciever en Samsung Plasma tv.

Tijdens het instellen heb ik gekozen om de aan/uit en volume laag/hoog van de reciever te gebruiken. Dit werkt prima.

Alleen jammer dat de tv ook niet automatisch aan en uit gaat met een knop op de afstandsbediening. Is dat uberhaupt mogelijk?

Of moet ik dan een andere oplossing/afstandbediening zoeken/aanschaffen?

Alle reacties

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12 20:25

talin

ES-MA

wellicht je vraag hier stellen: Nokia Streaming Box

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Als het kan zou ik het zoeken in HDMI CEC settings. Mits de hardware over HDMI 1.3 of hoger beschikt, een Samsung plasma doet mij sowieso denken aan oudere hardware.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martyn85 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:30:
Mijn vraag

Ik heb gisteren een Nokia 8010 aangesloten op mijn Denon Reciever en Samsung Plasma tv.

Tijdens het instellen heb ik gekozen om de aan/uit en volume laag/hoog van de reciever te gebruiken. Dit werkt prima.

Alleen jammer dat de tv ook niet automatisch aan en uit gaat met een knop op de afstandsbediening. Is dat uberhaupt mogelijk?

Of moet ik dan een andere oplossing/afstandbediening zoeken/aanschaffen?
Onder de Android TV afstandsbediening instellingen je TV selecteren om aan/uit te gaan via IR, dat is wat ik zo heb ingesteld in mijn TV hoek. De TV, als CEC zijn werk doet, zet de receiver en 8010 dan ook aan/uit.

Testing, one, two ...

• Wheebobble
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-12 19:20
Late toevoeging, misschien heeft iemand hier nog iets aan. Recent ook een Nokia 8010 steaming box aangeschaft, niet voor mezelf. Gekocht op basis van de goede reviews en het feit dat dit eigenlijk het enige apparaat is met een numerieke afstandsbediening voor de oude garde ;)

Ik wilde de Nokia 8010 gebruiken net als de Nvidia Shield TV (Pro): aangesloten op een smart tv via HDMI en een versterker via S/PDIF en die laatste kan alleen overweg met een infrarood (IR) afstandsbediening.

Bij de Nvidia Shield kan je naast dat je het apparaat zelf uit kan zetten ook nog 2 andere apparaten aan-/uitzetten en/of volume aanpassen en dit zelfs in combinatie met HDMI CEC! Dus heb je alleen nog je Nvidia Shield afstandsbediening nodig als je normale tv kijkt via een app, ideaal!

Met de Nokia 8010 afstandsbediening kan je ook IR apparaten bedienen, echter daarmee kun je maar één apparaat aan-/uitzetten. Dus de versterker kan je wel uitschakelen, maar de streaming box gaat zelf niet uit. Oftewel: ruimte voor verbetering.

Voor Android TV kon ik alleen zogenaamde "sleep timer" apps vinden (niet geprobeerd), maar dat was niet wat ik zocht. Er waren geen apps die meteen de streamer box konden uitzetten of een commando kunnen versturen via HDMI CEC.

Verder was ik er inmiddels achter gekomen dat de streaming box wel zo maar aangaat als je op een willekeurige toets drukt, dat hoeft dus niet perse met de power knop... (hierbij wel de juiste HDMI CEC instelling inschakelen dus, ofwel alles)

Oplossing: lang verhaal kort, per toeval ontdekte ik dat als je met bijv. de app "Buttons remapper" de actie "Vergrendel scherm" aan een toets toewijst de streamer box uitgaat! Wanneer je dan op een willekeurige toets drukt dan gaat die weer aan. Via IR kun je dan met de power knop op de afstandsbediening (in mijn geval) een versterker apart aan/uit zetten en ook nog volume bedienen! :Y)

Enige is dat je bij de Nvidia Shield nog source kan wisselen via IR, dat heb ik bij de Nokia 8010 nog niet gevonden...