Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vraag
Alle reacties
Je riskeert dus een boete, al zijn daar volgens mij nog geen gevallen van bekend. Of die mensen zelf zijn er niet meer natuurlijk. /aluhoedje
Maargoed, ik neem aan dat je dat inmiddels ook wel had gevonden. Verder zelf geen ervaringen die ik met je kan delen.
Wat ook, zo niet beter, werkte, was een prepaid sim kaart van tevoren bestellen (ebay) uit Hong Kong. Ik ben daar niet geweest, maar op het vasteland werkte het ook grotendeels zonder VPN. Wellicht niet heel handig als je veel streamt ivm databundel.
Verder een tip om je Android telefoon in te stellen zodat hij niet Google adressen gebruikt om te checken of een wifi netwerk internet heeft (iets met captive portal detection).
Keuze voor ExpressVPN was simpelweg omdat mn werkgever die destijds beschikbaar had.
Die werkte overigens prima voor alles wat ik ermee deed.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Yes, maar uiteraard bedankt!Koekstra schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:19:
Officieel zijn VPN diensten[...]
Maargoed, ik neem aan dat je dat inmiddels ook wel had gevonden
Goede tips waarvoor dank!cosmo_roel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:30:
Heel lang geleden[...]
Slim van die simkaart, ga ik nog even dubbelchecken, evenals wat je als laatst noemt.
Kan ik altijd nog overwegen als vooraf online niet meer lukt...Csotranme schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:31:
Geen ervaring met China mainland [...]
Ik ben echter niet per se voornemens om een fysieke sim te kopen, hoef niet altijd en overal online te zijn.
Aan de andere kant: als ik daarmee 5GB data kan verstoken in een paar dagen voor een paar Yuan.
En thanks ExpressVPN neem ik ook even verder mee!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Al was het alleen al om een Uber te bestellen en Google Maps te gebruiken maar niet op de laatste plaats mensen thuis in kunnen lichten in geval van nood etc.
Ik liep er dan ook in de tijd dat de grote demonstraties meermaals per dag uitbraken in HK.
[ Voor 15% gewijzigd door Csotranme op 25-10-2023 11:50 ]
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Of inderdaad via eBay al iets kopen, anders ter plekke even bekijken.
Dan moet ik me ook even inlezen in providers en dekking daar, dank.
Whatsapp en alle Google diensten werken dan gewoon. Ik heb geen streamingdiensten.
Verder thuis in NL een Wireguard server opgezet, deze werkte de eerste paar dagen en daarna niet meer.
IP adres wijzigen( ik heb een dynamisch IP) en dan werkte het weer.
Daarnaast had ik een travel eSim met alleen data van https://www.getnomad.app/, met deze kan ik zonder VPN alles doen, dus helemaal geen restricties.
Ik heb begrepen dat buitenlandse Sim kaarten met roaming in China geen restricties hebben.
Een kennis heeft een fysieke Sim kaart besteld op https://www.cmlink.com/uk/en/order-pay-monthly-sim .
Thanks heel fijn weer!jccjk schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:10:
Ik was afgelopen september daar geweest [...]
Die GetNomad was een eSim zei je, dat kan ook bij mijn telefoon.
Kwestie van bestellen en op je telefoon instellen / laden en klaar?
Oftewel bij wijze van binnen een kwartiertje geregeld?
Een andere methode is inderdaad een "Greater China" SIM in Hong Kong halen. Daarmee kun je naast je HK nummer ook een normaal Chinees nummer krijgen (nodig voor WeChat, etc) terwijl je data niet gehinderd is door de GFW. (Deze methode raad ik alleen aan als je in Shenzhen zit. Anders ga je merken dat de roaming verbinding de boel vertraagd).
Yes , vanuit de nomad app bestellen en installeren, binnen 5 minuten ben je klaar.CLB schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:55:
[...]
Thanks heel fijn weer!
Die GetNomad was een eSim zei je, dat kan ook bij mijn telefoon.
Kwestie van bestellen en op je telefoon instellen / laden en klaar?
Oftewel bij wijze van binnen een kwartiertje geregeld?
Astrill werd ik eerder ook al op gewezen, ga ik me over inlezen!NielsFL schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:59:
12VPX en Astrill [...]
En heb je hierover wat meer uitleg misschien? Ik vlieg wel op HK, maar reis eigenlijk gelijk door naar Shenzhen, dus heb denk geen tijd om daar fysiek op zoek te gaan naar een simkaart.Een andere methode is inderdaad een "Greater China" SIM in Hong Kong halen. Daarmee kun je naast je HK nummer ook een normaal Chinees nummer krijgen (nodig voor WeChat, etc) terwijl je data niet gehinderd is door de GFW. (Deze methode raad ik alleen aan als je in Shenzhen zit. Anders ga je merken dat de roaming verbinding de boel vertraagd).
Ah ideaal, dan doe ik dat sowieso! Mercijccjk schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:36:
Yes , vanuit de nomad app bestellen en installeren, binnen 5 minuten ben je klaar.
En daarmee kon je gewoon WhatsAppen en Googlen zei je?
Met ingang van juli 2023 moet je je registreren met je echte naam als je prepaid simkaart koopt en wilt activeren in HK.
China Unicom HK (en ik denk ook China Mobile HK) verkopen SIMs voor wat zij 'Greater China' noemen (China, Hong Kong en Macao). Standaard krijg je dan een HK telefoonnummer en een databundel die in heel 'Greater China' werkt - zonder Chinese Firewall. Als extra toevoeging kun je ook een Chinees telefoonnummer toevoegen. Die wordt makkelijker geaccepteerd door allerlei Chinese apps en instanties dan een HK nummer.CLB schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:17:
En heb je hierover wat meer uitleg misschien? Ik vlieg wel op HK, maar reis eigenlijk gelijk door naar Shenzhen, dus heb denk geen tijd om daar fysiek op zoek te gaan naar een simkaart.
Het nadeel van de SIM methode (deze SIM, maar ook andere (e)SIMS) is dat je in feite aan het roamen bent. Al je verbindingen, ook die met Chinese apps en sites lopen dan via het "buitenland". Dit zorgt voor enige (of veel - afhankelijk van de SIM) vertraging en sommige Chinese apps tonen andere content of werken zelfs helemaal niet omdat ze je zien als iemand die zich buiten China bevind.
De betere VPN oplossingen daarentegen hebben de optie om Chinees verkeer lokaal te houden en alleen niet-Chinees verkeer via het VPN te laten lopen. Op die manier heb je dan het beste van beide werelden: Chinese apps/sites die jou gewoon als lokale gebruiker behandelen, en buitenlandse apps/sites die jou behandelen alsof je in de VS zit - zonder enige blokkades.
EDIT: Heb me wat ingelezen over Astrill en hun vpn-protocollen (StealthVPN voor China lees ik). Denk dat ik dan daarvoor ga en voor een Nomad eSim, dan kom ik wel een eind. Een Chinees telefoonnummer heb ik denk niet nodig, voor bijvoorbeeld taxi's (waar nodig) en dergelijke heb ik veelal mensen om me heen die dat kunnen regelen. WeChat werkt ook al in combinatie met m'n Nederlandse telefoonnummer en andere zaken waarvoor dat handig is kan ik zo snel niet bedenken.
[ Voor 78% gewijzigd door CLB op 28-10-2023 21:54 ]
Heb jij (of iemand anders) nog recente ervaringen hiermee?CLB schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:22:
Duidelijk, thanks! Zo ben ik al een heel eind, erg fijn allemaal.
EDIT: Heb me wat ingelezen over Astrill en hun vpn-protocollen (StealthVPN voor China lees ik). Denk dat ik dan daarvoor ga en voor een Nomad eSim, dan kom ik wel een eind. Een Chinees telefoonnummer heb ik denk niet nodig, voor bijvoorbeeld taxi's (waar nodig) en dergelijke heb ik veelal mensen om me heen die dat kunnen regelen. WeChat werkt ook al in combinatie met m'n Nederlandse telefoonnummer en andere zaken waarvoor dat handig is kan ik zo snel niet bedenken.
Zowel in HongKong als in 'echt' China werkte die combinatie overal vlekkeloos!
Voor welk land heb je een e-sim gekocht? Hong Kong neem ik aan dan?CLB schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:59:
Ik heb NordVPN gebruikt in combinatie met een eSim die ik had afgesloten via Nomad.
Zowel in HongKong als in 'echt' China werkte die combinatie overal vlekkeloos!
De rest is bijna altijd onmogelijk