Mijn buurvrouw heeft me om wat advies gevraagd. Ze wil het netwerkgedrag van haar kind kunnen blokkeren als dat nodig is en vraagt wat daarvoor een goeie router zou zijn. Mijn eigen netwerk is volledig Unifi en obv daarvan zou ik wel iets kunnen verzinnen dat met een druk op de knop alle apparaten muv een enkeling (de)blokkeert, maar zijn er ook out of the box oplossingen? Men is bekend met de iPhone instelling die bij iedere verbinding het MAC adres wijzigt en dat blokkeren daarop lastig kan zijn.
Ze heeft KPN glasvezel met TV dus er zal waarschijnlijk wat VLAN instellingen gedaan moeten worden of is dat inmiddels achterhaald en hoeft de nieuwe router ook niet meer achter de experiabox te komen? Of adviseren jullie doorlussen juist?
Liefst geen gedoe met wifi extenders, maar de router zal toch in de meterkast moeten komen. Nog een reden waarom ik Unifi zou kiezen, zo’n AP kan ik in het trappengat hangen en bam overal dekking.
Bij voorbaat dank.
Ze heeft KPN glasvezel met TV dus er zal waarschijnlijk wat VLAN instellingen gedaan moeten worden of is dat inmiddels achterhaald en hoeft de nieuwe router ook niet meer achter de experiabox te komen? Of adviseren jullie doorlussen juist?
Liefst geen gedoe met wifi extenders, maar de router zal toch in de meterkast moeten komen. Nog een reden waarom ik Unifi zou kiezen, zo’n AP kan ik in het trappengat hangen en bam overal dekking.
Bij voorbaat dank.