X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Vraag
Alle reacties
De muis wordt gevoeliger, dus je kan wat preciezer reageren. Maar in praktijk zal het geen wonder zijn.
Jij gaat het verschil zeker merken... in je portemonnee.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Alles boven de 2000 dpi voor een muis is zo onwijs gevoelig....
Wacht, reken naar mee
Een 4K scherm is grofweg 4000 pixels breed en 2000 pixels hoog.
Met 4000 dpi ben je in 1 inch (2,54cm) van links naar rechts.
Wacht, reken naar mee
Een 4K scherm is grofweg 4000 pixels breed en 2000 pixels hoog.
Met 4000 dpi ben je in 1 inch (2,54cm) van links naar rechts.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Als je bedoelt dat wanneer je je DPI verandert van 8.200 naar 30.000 of je dat merkt, dan ja. Dit is nogal een groot verschil, dus je muis zal heel veel sneller bewegen over het scherm.
Echter kun je DPI gewoon instellen in het programma van Razer (Nog steeds Synapse?), mogelijk dat je dit al hebt gedaan en niet werkelijk op 8.200 DPI speelt (Dit is namelijk al redelijk snel)
Ik zou dus eens kijken op welke DPI je op het moment speelt in Razer Synapse.
Echter kun je DPI gewoon instellen in het programma van Razer (Nog steeds Synapse?), mogelijk dat je dit al hebt gedaan en niet werkelijk op 8.200 DPI speelt (Dit is namelijk al redelijk snel)
Ik zou dus eens kijken op welke DPI je op het moment speelt in Razer Synapse.
The One Piece is real. (Can we get much higher!)
Je krijgt meer jitter op hogere DPI.

Counter Strike is een voorbeeld van een shooter waar horizontale tracking belangrijk is. Als de crosshair 1 of 2 pixels omhoog/omlaag stuitert (jitter), dan stellen de CS-spelers de DPI op minder dan 1600. 400 en 800 is daar gebruikelijk.
In shooters waar verticale tracking belangrijk is wegens spelers die over de map vliegen door jump pads, mobility items,... kan een hogere DPI interessant zijn. Maar dat is niet 8200 vs 30000 DPI.
Gebruikelijke Call of Duty Warzone DPI en in game sensitivity:

https://www.techpowerup.com/review/razer-cobra-pro/5.htmlThis test is used to indicate any potential issues with angle snapping (non-native straightening of linear motion) and jitter, along with any sensor lens rattle. As you can see, no issues with angle snapping can be observed. No jitter is visible at 1600 CPI. 15,000 CPI shows significant jitter, which is amplified to major levels at 30,000 CPI. This is in line with what to expect from a sensor lacking smoothing entirely. Lastly, there is no sensor lens movement.
Counter Strike is een voorbeeld van een shooter waar horizontale tracking belangrijk is. Als de crosshair 1 of 2 pixels omhoog/omlaag stuitert (jitter), dan stellen de CS-spelers de DPI op minder dan 1600. 400 en 800 is daar gebruikelijk.
In shooters waar verticale tracking belangrijk is wegens spelers die over de map vliegen door jump pads, mobility items,... kan een hogere DPI interessant zijn. Maar dat is niet 8200 vs 30000 DPI.
Gebruikelijke Call of Duty Warzone DPI en in game sensitivity:
De fabrikanten doen graag een wedstrijdje om ter meeste DPI, lichtste muis,...400 DPI, 6 to 14 IGS
800 DPI, 3 to 7 IGS
1600 DPI, 1.5 to 3.5 IGS
Als je onbewust van het placebo-effect een nieuwe dure muis koopt met hogere DPI; ga je jezelf wijsmaken dat ze beter is (ook 'confirmation bias' speelt uiteraard mee). Denk aan een wielertoerist met dikke bierbuik, die een dure fiets koopt die 50 gram minder weegt; die maakt zichzelf ook wijs dat die fiets veel beter is (en dat ie niet zelf een paar kilo moet vermageren).
Ben je nu tevreden van je huidige muis, en heb je mijn bovenstaande zinnen gelezen, hoef je geen kosten te doen
Ben je nu tevreden van je huidige muis, en heb je mijn bovenstaande zinnen gelezen, hoef je geen kosten te doen
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Dank jullie allemaal voor jullie reacties erg informatief. Ik zal dus niet beter op worden in een spel als Call of Duty of Battlefield als ik op 30.000DPI spel. Ik denk doordat 30.000DPI ik nog sneller ben
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik wil erbij noteren dat de geadverteerde 30.000 DPI de maximale DPI is van de sensor in de muis.
Standaard zullen deze muizen nooit op 30.000 DPI staan en zul je dit zelf moeten aanpassen binnen de software of door middel van een hardware matige knop die kan gevonden worden op de muis zelf.
Daarnaast wil je ook niet op 30.000 DPI spelen, gezien dit veel en veel te snel is voor zo'n beetje iedereen, zeker als het gaat om (competitive) gaming. Eerlijk gezegd lijkt het me ook sterk dat je momenteel op 8.200 DPI speelt, ik zou dit echt nog een keer nachecken binnen de software van Razer.
Standaard zullen deze muizen nooit op 30.000 DPI staan en zul je dit zelf moeten aanpassen binnen de software of door middel van een hardware matige knop die kan gevonden worden op de muis zelf.
Daarnaast wil je ook niet op 30.000 DPI spelen, gezien dit veel en veel te snel is voor zo'n beetje iedereen, zeker als het gaat om (competitive) gaming. Eerlijk gezegd lijkt het me ook sterk dat je momenteel op 8.200 DPI speelt, ik zou dit echt nog een keer nachecken binnen de software van Razer.
The One Piece is real. (Can we get much higher!)
De muis op 30.0000 DPI en mouse sensitivity in game op 0.0001
Nee.. je kan beter je geld in een gewoon goede sensor steken en als het een draadloze muis wordt met redelijke batterij duur en low latancy.
Niks is erger dan een laggende muis door hoge latency
Nee.. je kan beter je geld in een gewoon goede sensor steken en als het een draadloze muis wordt met redelijke batterij duur en low latancy.
Niks is erger dan een laggende muis door hoge latency
Pagina: 1