Test bi-light boiler slim maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scholten45
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-05 15:09
Hallo,
Ik heb hangen een bi-light elektrische boiler.

Die heeft een draaiknop met een paar standen:
Winter 15 graden
Eco : 45 graden
1: 50 graden
2: 60 graden
3: 70 graden
Hoe mooi zou het zijn als je deze in kunt stellen via home assistant of domoticz.
De draaiknop is een traploze draai knop geen standen knop, dat is wel jammer maar het is niet anders.
Ik heb de knop nog niet los gehaald om te kijken hoe dit in elkaar zit.
Misschien iemand een idee voor dat ik het wiel opnieuw ga uitvinden.

Gr jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:53

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

domotica >> smarthome
Waarschijnlijk is het een bimetaal-thermostaat met stelschroef, lastig te automatiseren.

De makkelijkste weg is de boiler op 70 zetten (dat is dan de veiligheids-bovengrens) en zelf een domotica -compatible smartplug of relais geschikt voor 16A schakelen aan de hand van een domotica -compatible thermometer die je onder de isolatie propt. Met wat geluk kan die in een bestaande dompelbuis onder een kapje.
Boilers kan je gewoon onbeperkt hard aan en uitschakelen, dus met een scriptje dat elke minuut de huidige temperatuur vergelijkt met de wenstemperatuur kom je dan een heel eind.

Alternatief is een hobbyservo op de draaiknop monteren, maar hoe je dat in domotica krijgt zou ik niet weten.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scholten45
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-05 15:09
Ik denk dat ik een eps32 neem met 2 temp sensoren dan kan ik mooi de temperatuur zien en wat je zegt een relay er tussen deze koppelen op mijn home assistend dan moet dat toch prima te regelen zijn.
ik moet het ook niet te moeilijk maken.