Ik heb een big-tower. Met voor onder een fan voor intake, en boven achter een fan voor outtake. Maar nou zitten er bij die outtake van die ventilator gaten die eigenlijk veels te klein zijn om al die lucht doorheen te blazen. Je voel ook dat het gedeeltelijk terug-kaatst de kast in, dat is dus slecht voor de airflow. Nou heb ik gewoon die bende eruit gezaagd en er een vingerguard (schrijf ik het goed?) opgezet. De temp van mobo en processor is met 5 graden gedaalt! Dus het heeft wel goed geholpen.
verder heb ik 2 7200tpm schijfjes wat nogal een herrie geeft. Nou heb ik ze vastgemaakt op het sterkste deel van de bays zodat het zo min mogelijk trilt, verder heb ik tussen de schijf en de bay van dat schuimspul gedaan. Dit alles scheelde behoorlijk in het geluidsniveau. aan het begin maakte de kast gewoon een klere herrie, maar nu is het allemaal een stuk stiller geworden. Ik heb de randen van de kasten met tape bedekt, dus waar de zijkanten tegenaankomen, dit scheelt ook in de trilling van de zijpanelen en dus scheelt het weer in geluid.
Al met al ben ik tevreden nu
verder heb ik 2 7200tpm schijfjes wat nogal een herrie geeft. Nou heb ik ze vastgemaakt op het sterkste deel van de bays zodat het zo min mogelijk trilt, verder heb ik tussen de schijf en de bay van dat schuimspul gedaan. Dit alles scheelde behoorlijk in het geluidsniveau. aan het begin maakte de kast gewoon een klere herrie, maar nu is het allemaal een stuk stiller geworden. Ik heb de randen van de kasten met tape bedekt, dus waar de zijkanten tegenaankomen, dit scheelt ook in de trilling van de zijpanelen en dus scheelt het weer in geluid.
Al met al ben ik tevreden nu