wow, stuk uit kast gezaagd helpt goed!

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Ik heb een big-tower. Met voor onder een fan voor intake, en boven achter een fan voor outtake. Maar nou zitten er bij die outtake van die ventilator gaten die eigenlijk veels te klein zijn om al die lucht doorheen te blazen. Je voel ook dat het gedeeltelijk terug-kaatst de kast in, dat is dus slecht voor de airflow. Nou heb ik gewoon die bende eruit gezaagd en er een vingerguard (schrijf ik het goed?) opgezet. De temp van mobo en processor is met 5 graden gedaalt! Dus het heeft wel goed geholpen.

verder heb ik 2 7200tpm schijfjes wat nogal een herrie geeft. Nou heb ik ze vastgemaakt op het sterkste deel van de bays zodat het zo min mogelijk trilt, verder heb ik tussen de schijf en de bay van dat schuimspul gedaan. Dit alles scheelde behoorlijk in het geluidsniveau. aan het begin maakte de kast gewoon een klere herrie, maar nu is het allemaal een stuk stiller geworden. Ik heb de randen van de kasten met tape bedekt, dus waar de zijkanten tegenaankomen, dit scheelt ook in de trilling van de zijpanelen en dus scheelt het weer in geluid.

Al met al ben ik tevreden nu :)

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Leuk voor je kan je er tenminste naast :z

• KillerB
Ja zou kunnen, maar volgens mij gaat me dat niet lukken. ik slaap slecht met gesuis...
Het is nog steeds geen laptop jammer genoeg...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb jij weleens een laptop gehoord?
Die hebben een leuke fan die gaat loeien als je proc te warm wordt. En dat heb je dus als je }:O draait.
Alleen onder Linux heb je er weinig last van, omdat daar de processor belasting niet zo hoog is. (in idle)

Daarnaast hebben laptop schijfjes ook de neiging veel herrie te maken, doordat er alleen maar plastic omheen zit ipv. een leuke stalen kast, die toch dan ineens VEEL geluid dempt.

* TheGhostInc heeft dus een laptop, en slaap minder lekker als ie aanstaat.

• Mithrandir
  • Laatst online: 16-08 12:50
Op woensdag 05 september 2001 18:33 schreef TheGhostInc het volgende:
Heb jij weleens een laptop gehoord?
Die hebben een leuke fan die gaat loeien als je proc te warm wordt. En dat heb je dus als je }:O draait.
Alleen onder Linux heb je er weinig last van, omdat daar de processor belasting niet zo hoog is. (in idle)

Daarnaast hebben laptop schijfjes ook de neiging veel herrie te maken, doordat er alleen maar plastic omheen zit ipv. een leuke stalen kast, die toch dan ineens VEEL geluid dempt.

* TheGhostInc heeft dus een laptop, en slaap minder lekker als ie aanstaat.
Je zegt het niet goed. Win met een }:O veroorzaakt herrie, en linux zonder }:O geen??? Ff nadenken, dit is appels met peren vergelijken.

Verbouwing

• KillerB
een laptop is toch altijd veel stiller als een computer. Of je moet 1 of ander goedkoop rotding hebben. Vandaar dus ook dat ik nog geen laptop heb :)

En wie zegt dat ik een }:O heb grazen? :P
Als je e laptop snachs laat downloande is hij altijd nog wel wat stiller als mijn 2x 7200tpm schijfjes en in totaal 5 fans.
Pagina: 1