Maar eens een slinger geven aan dit topic: is er iemand die een ISF calibratie uit heeft laten voeren? Ik heb sinds een maand de 65A95L en vraag me af wie hier ervaring mee heeft en of het van toegevoegde waarde is…
Wel ervaring met zelf calibreren met Calman en dat heeft zeker een toegevoegde waarde.Tosti Ham-Kaas245 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:47:
Maar eens een slinger geven aan dit topic: is er iemand die een ISF calibratie uit heeft laten voeren? Ik heb sinds een maand de 65A95L en vraag me af wie hier ervaring mee heeft en of het van toegevoegde waarde is…
Doe dit al vele jaren met al mijn sony tvs sinds ze Calman ondersteunen.
Met name de greyscale is dan een stuk beter en kleur hoeft meestal weinig tot niets aan te gebeuren als de greyscale is gekalibreerd.
Voordeel bij sony is dat je enkel sdr hoeft te calibreren en tv berekent dan zelf hdr/hlg/Dolbyvision.
Ik ben ook in de markt voor wat anders.
Kom nu van een panasonic TX-50PVT30 af.
In principe doet deze het nog best maar helaas ingebrand doordat mijn zoontje erg veel youtube heeft gekeken met de previews aan de rechterkant.
Mooi excuus om voor wat nieuws te gaan. Ondanks dat ik het een hoop geld vind neig ik toch naar de 65A95L.
Als die net als onze huidige tv ruim 10 jaar mee gaat, wat is dan duur
Heb nu een aanbod liggen van 3299 en lijkt best een ok aanbod of zie ik wat over het hoofd
In principe doet deze het nog best maar helaas ingebrand doordat mijn zoontje erg veel youtube heeft gekeken met de previews aan de rechterkant.
Mooi excuus om voor wat nieuws te gaan. Ondanks dat ik het een hoop geld vind neig ik toch naar de 65A95L.
Heb nu een aanbod liggen van 3299 en lijkt best een ok aanbod of zie ik wat over het hoofd
Ik heb hem in december voor 2999 gekregen bij HelloTV via werknemer Jari.ybos schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:35:
Ik ben ook in de markt voor wat anders.
Thanks! ik overweeg ook meteen de HT-A9 erbij te nemen, ga proberen of het lukt om op 4200 uit te komen dan.sh623661 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:00:
[...]
Ik heb hem in december voor 2999 gekregen bij HelloTV via werknemer Jari.
Nou, vandaag de TV en de HT-A9 besteld bij Smits.
Had afgelopen weekend een prijs opgevraagd voor alleen de tv bij Hello, via mail een aanbod van 3299 (MAAR ALLEEN DIT WEEKEND GELDIG!!!).
Over t algemeen loopt dat niet zo'n vaart dus ik had nog even de tijd genomen om wat reviews te kijken e.d.
Gisteren aangegeven tijdens de prijsaanvraag: de keuze is gemaakt, ik bestel de tv en speakerset (daar nog geen prijs van opgevraagd maar bleek afgelopen weekend in de aanbieding te zijn, stond nu weer voor 1999 op de site). De vraag is alleen nog bij wie, maak even een mooie prijs:
tv: 3599 (ok???)
speakerset: 1499 (stond nog open in mn browser voor 1429, ok???)
TV dus 300 euro duurder dan het eerdere aanbod en kon niet goedkoper.
Dus vandaag gebeld met Smits na ze gisteren een mail gestuurd te hebben.
TV 3199 en speakerset 1499, denk een nette prijs
*knip*
Sony HT-A9 speakerset is offtopic binnen het QD-OLED topic.
Had afgelopen weekend een prijs opgevraagd voor alleen de tv bij Hello, via mail een aanbod van 3299 (MAAR ALLEEN DIT WEEKEND GELDIG!!!).
Over t algemeen loopt dat niet zo'n vaart dus ik had nog even de tijd genomen om wat reviews te kijken e.d.
Gisteren aangegeven tijdens de prijsaanvraag: de keuze is gemaakt, ik bestel de tv en speakerset (daar nog geen prijs van opgevraagd maar bleek afgelopen weekend in de aanbieding te zijn, stond nu weer voor 1999 op de site). De vraag is alleen nog bij wie, maak even een mooie prijs:
tv: 3599 (ok???)
speakerset: 1499 (stond nog open in mn browser voor 1429, ok???)
TV dus 300 euro duurder dan het eerdere aanbod en kon niet goedkoper.
Dus vandaag gebeld met Smits na ze gisteren een mail gestuurd te hebben.
TV 3199 en speakerset 1499, denk een nette prijs
*knip*
Sony HT-A9 speakerset is offtopic binnen het QD-OLED topic.
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 20-01-2024 10:34 . Reden: Offtopic, verwijderd om discussies niet verder op gang te houden ]
Ik zou zeker de sub erbij nemen ik heb de set al een dikke maand maar ik ben er zeer tevreden mee zeker in combinatie met een sony oled tv
Vandaag de sub erbij besteld. Er schijnt een 2 en een 5 te zijn. Advies gevraagd: de 2 valt tegen dus gewoon voor de 5 gekozen.benjans68 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:00:
Ik zou zeker de sub erbij nemen ik heb de set al een dikke maand maar ik ben er zeer tevreden mee zeker in combinatie met een sony oled tv
Moet nog even geduld hebben tot loop van februari tot de tv komt omdat de boot moet omvaren

Ik heb ook de 5 hele goede keus
En ik ,kom van een sonos arc met de Era 300 en sub
Maar ik ben zeer tevreden met de sony zeker kwa stemmen en dolby atmos
Stomme vraag misschien.
TV wordt vandaag geleverd! Is er op deze schermen ook nog kans op inbranden
Wel last van op mn oude plasma.
TV wordt vandaag geleverd! Is er op deze schermen ook nog kans op inbranden
Wel last van op mn oude plasma.
[ Voor 13% gewijzigd door ybos op 19-01-2024 12:25 ]
Vraagje.benjans68 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:35:
Ik heb ook de 5 hele goede keus
Bij mij hangt de tv aan de muur en heb een goot in de muur.
De kabel voor "center in" is veel tekort (volgens mij voor elke tv die aan de muur hangt).
Hoe hebben jij / jullie dat opgelost
TV lager hangenybos schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:44:
[...]
Vraagje.
Bij mij hangt de tv aan de muur en heb een goot in de muur.
De kabel voor "center in" is veel tekort (volgens mij voor elke tv die aan de muur hangt).
Hoe hebben jij / jullie dat opgelost
Je kunt de meegeleverde kabel vervangen door een langere aux kabel te kopen, bijv. deze of deze.
[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 19-01-2024 20:13 ]
Hey peeps. Ik ben een eigenaar van een A95k en gebruik hem nu al iets van 8-10 maanden? Anyway..ik las ergens dat je de tv nooit uit moet zetten, dus standby wel maar niet het stroom er af, omdat hij pixel refresh doet of iets in die zin?
Mijn gebruik is 's avonds van 18:00 tot 00:00/01:00, Brightness is voor een uur of 2 op 20 a 25 en voor de rest op min, dus laagste van het laagste. Dan als ik stop zet ik het stroom er af. Dit omdat mijn mede bewoner geld wil besparen waar het kan, dus zo min mogelijk standby van apparaten. En soms, soms gaat mijn tv vanzelf aan, heel bizar. En als dat gebeurd als we in slapen is burn in risico groot.
Maar door die ene persoon vraag ik me af of ik mijn tv meer schaden aanbreng door dus nooit het op standby te hebben staan, ook voor pixel refresh etc. Ik heb nog geen melding gehad dat ik het moet doen en ook niet last van burn in.
Thoughts?
Mijn gebruik is 's avonds van 18:00 tot 00:00/01:00, Brightness is voor een uur of 2 op 20 a 25 en voor de rest op min, dus laagste van het laagste. Dan als ik stop zet ik het stroom er af. Dit omdat mijn mede bewoner geld wil besparen waar het kan, dus zo min mogelijk standby van apparaten. En soms, soms gaat mijn tv vanzelf aan, heel bizar. En als dat gebeurd als we in slapen is burn in risico groot.
Maar door die ene persoon vraag ik me af of ik mijn tv meer schaden aanbreng door dus nooit het op standby te hebben staan, ook voor pixel refresh etc. Ik heb nog geen melding gehad dat ik het moet doen en ook niet last van burn in.
Thoughts?
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Geef die medebewoner 5 euro voor de standby stroom kosten per maand.... je gaat toch niet je tv van 5000 euro vern*uken door de stroom eraf te halen.JinShepard schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:28:
Hey peeps. Ik ben een eigenaar van een A95k en gebruik hem nu al iets van 8-10 maanden? Anyway..ik las ergens dat je de tv nooit uit moet zetten, dus standby wel maar niet het stroom er af, omdat hij pixel refresh doet of iets in die zin?
Thoughts?
Is het verneuken? Ik wil graag feiten lezen zodat ik die 5 euro kan geven! (Hij is gekocht bij bcc met 7 jaar gerantie maar dat word nog wat als er iets mis gaat ivm die faillissement)
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Ik weet niet of het in dit topic moet aangezien de uitvoering: Sony Bravia K-55XR80 geen QD-Oled model is, maar ik kan verder ook geen [OLED] Sony 2024 Line-up onderwerp vinden.
Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die hem hebben en gebruiken met de Xbox Series X of Playstation 5? Want ik mis in de specificaties Variable Refresh Rate (VRR) en zou graag willen weten of hij wel gewoon door middel van HDMI 2.1 over die functies beschikt.
Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die hem hebben en gebruiken met de Xbox Series X of Playstation 5? Want ik mis in de specificaties Variable Refresh Rate (VRR) en zou graag willen weten of hij wel gewoon door middel van HDMI 2.1 over die functies beschikt.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik mag mij ook melden hier. Sinds vrijdag hangt hier de 55A95L aan de muur, komend van een LG 47 inch LW650S.
Geweldig beeld, ik kan niet ander zeggen. Over een tijdje misschien nog een calibrate laten uitvoeren, maar eerst de tv maar eens "leren kennen".
Ik gebruik een shield tv pro voor de streaming diensten en vroeg me af welk apparaat ik het beste de upscaling kan laten doen? De shield, de Denon x2800h die er nog tussen zit of de televisie zelf.
De Shield heb ik nu ingesteld om een 4k 60 beeld uit te sturen, met AI upscaling op medium.
Heb de tv nu in professional beeldmodus helderheid op 40, peak luminance op low (SDR).
Hoe hebben jullie de motion flow en reality creation instellingen staan? Daar zit ik nog een beetje mee te worstelen wat nou de beste instellingen zijn zonder te veel processing te krijgen.
Black frame insertion wil ik vermijden (bij welke instelling zet je dat aan/uit).
Anderen hier ook Sony Pictures Core geïnstalleerd? Nu 1 film gekeken ik ben er wel positief over.
Geweldig beeld, ik kan niet ander zeggen. Over een tijdje misschien nog een calibrate laten uitvoeren, maar eerst de tv maar eens "leren kennen".
Ik gebruik een shield tv pro voor de streaming diensten en vroeg me af welk apparaat ik het beste de upscaling kan laten doen? De shield, de Denon x2800h die er nog tussen zit of de televisie zelf.
De Shield heb ik nu ingesteld om een 4k 60 beeld uit te sturen, met AI upscaling op medium.
Heb de tv nu in professional beeldmodus helderheid op 40, peak luminance op low (SDR).
Hoe hebben jullie de motion flow en reality creation instellingen staan? Daar zit ik nog een beetje mee te worstelen wat nou de beste instellingen zijn zonder te veel processing te krijgen.
Black frame insertion wil ik vermijden (bij welke instelling zet je dat aan/uit).
Anderen hier ook Sony Pictures Core geïnstalleerd? Nu 1 film gekeken ik ben er wel positief over.
Weet iemand hier of de stroomkabel op een A95L verwijderbaar is? In de US modellen lijkt dat wel zo te zijn, in de UK dan weer niet, en van Nederlandse / Europese modellen kan ik zo niks vinden.
Wellicht een onmogelijke vraag, maar ga hem toch stellen, wie weet is er iemand die hem kan beantwoorden.
Heeft er iemand luisterervaring met een Sony OLED met Acoustic Surface en de nieuwe Philips OLED 909 met ingebouwde B&W soundbar ?
Ik hoorde beiden bij de MediaMarkt, niet de beste plek om geluid te vergelijken, maar die Philips klonk echt zo ontzettend slecht t.o.v. de Sony, dat ik eigenlijk twijfel of ik dat wel goed gehoord/ondervonden had.
Keuze voor nieuwe TV gaat hier toch wel van afhangen. (TV is voor de slaapkamer, geen mogelijkheid voor een externe soundbar)
Heeft er iemand luisterervaring met een Sony OLED met Acoustic Surface en de nieuwe Philips OLED 909 met ingebouwde B&W soundbar ?
Ik hoorde beiden bij de MediaMarkt, niet de beste plek om geluid te vergelijken, maar die Philips klonk echt zo ontzettend slecht t.o.v. de Sony, dat ik eigenlijk twijfel of ik dat wel goed gehoord/ondervonden had.
Keuze voor nieuwe TV gaat hier toch wel van afhangen. (TV is voor de slaapkamer, geen mogelijkheid voor een externe soundbar)
909 heeft een fysieke bar onder de tv, deze zal altijd beter klinken als luidsprekers uit de tv, hoe goed ze ook zijn. Ga eens luisteren in wat betere winkel.Madshark schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 04:21:
Wellicht een onmogelijke vraag, maar ga hem toch stellen, wie weet is er iemand die hem kan beantwoorden.
Dat is wat ik ook dacht. Zou toch wel aardig moeten klinken, ondanks die soundbar eigenlijk best klein/dun is. Maar toen ik hem hoorde in de winkel was ik niet bepaald impressed. Eigenlijk nauwelijks beter dan een standaard TV speaker.
De Sony tegenover met de AS, was direct een wereld van verschil.
Een winkel vinden waar beiden TV's te horen zijn zal lastig worden. Was even benieuwd of iemand van dit topic ze beter heeft kunnen beluisteren.
De Sony tegenover met de AS, was direct een wereld van verschil.
Een winkel vinden waar beiden TV's te horen zijn zal lastig worden. Was even benieuwd of iemand van dit topic ze beter heeft kunnen beluisteren.
@Madshark
De Philips is niet geheel smetvrij wat betreft software.
Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2268104
De ingebouwde soundbar zou redelijk moeten klinken, echter een “gewone” losse soundbar klinkt beter.
Verder heeft de Philips een goed beeld en fraai ambilight mocht je dat aanstaan.
Sony heeft als voordeel de “Acoustic Surface” luidsprekers in het scherm. Die klinken goed en vol. Grootste voordeel is dat het geluid direct uit het scherm komt. Stemmen worden perfect geplaatst. Je moet dit ervaren en het is zoiets als “once seen, cannot be unseen”. Voor mij is het een meerwaarde en alle tv’s in huis zijn dus Sony’s vanwege dit en de goede beeldkwaliteit.
De Philips is niet geheel smetvrij wat betreft software.
Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2268104
De ingebouwde soundbar zou redelijk moeten klinken, echter een “gewone” losse soundbar klinkt beter.
Verder heeft de Philips een goed beeld en fraai ambilight mocht je dat aanstaan.
Sony heeft als voordeel de “Acoustic Surface” luidsprekers in het scherm. Die klinken goed en vol. Grootste voordeel is dat het geluid direct uit het scherm komt. Stemmen worden perfect geplaatst. Je moet dit ervaren en het is zoiets als “once seen, cannot be unseen”. Voor mij is het een meerwaarde en alle tv’s in huis zijn dus Sony’s vanwege dit en de goede beeldkwaliteit.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120