Ik heb sinds 2014 een Itho mechanische ventilatie in huis, de CVE om precies te zijn. Deze heeft zo'n prachtige afstandbediening er bij (welke het meestal doet), maar sinds een paar dagen had die er dus geen zin meer in. Op zich niet gek, we zijn 9 jaar verder en 1 batterij, op zich een prima verhaal. Maar nu heb ik de batterij vervangen en wil hij niets meer doen. Opnieuw geprobeerd te koppelen (stekker er uit voor 20 sec, daarna diagonaal de 2 knoppen indrukken, niets). Nu is het ook best wel lastig aangezien de afstandbediening geen lichtjes oid heeft als indicatie dat de batterij en / of afstandbediening het doen. Zijn er hier meer mensen die deze sets hebben (naar verwachting wel aangezien ik ook heb gelezen over de home assistant mogelijkheid), en daarbij het zelfde probleem hadden met de batterij vervangen?
Ik heb al geprobeerd: 2 nieuwe batterijen, verschilende merken, beide 2032. Alle 4 de knoppen ingedrukt om hem te ontkoppelen. Opnieuw geprobeerd te koppelen. Stroom er meer dan een paar minuten af gehad.
Uiteindelijk start de ventilatie wel gewoon op, maar draait het nu de hele tijd volle bak. Dat is niet helemaal de bedoeling (meestal stond hij op de laagste stand). Ik zie geen mogelijkheid om hem in de laagste stand te krijgen (maar kom ook heel lastig bij de voorkant van het systeem, het huis heeft een koof in het midden en de ventilatie zit precies verkeerd om). Zijn er nog alternatieven ten opzichte van een nieuwe afstandbediening (want die dingen zijn in verhouding wel gruwelijk prijzig!). Alvast bedankt!
Ik heb al geprobeerd: 2 nieuwe batterijen, verschilende merken, beide 2032. Alle 4 de knoppen ingedrukt om hem te ontkoppelen. Opnieuw geprobeerd te koppelen. Stroom er meer dan een paar minuten af gehad.
Uiteindelijk start de ventilatie wel gewoon op, maar draait het nu de hele tijd volle bak. Dat is niet helemaal de bedoeling (meestal stond hij op de laagste stand). Ik zie geen mogelijkheid om hem in de laagste stand te krijgen (maar kom ook heel lastig bij de voorkant van het systeem, het huis heeft een koof in het midden en de ventilatie zit precies verkeerd om). Zijn er nog alternatieven ten opzichte van een nieuwe afstandbediening (want die dingen zijn in verhouding wel gruwelijk prijzig!). Alvast bedankt!