Slechte garantie verkoper Parajumpers jas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:32
Begin Januari een mooie Parajumpers jas gekocht bij *knip* Naam winkel .

Deze gaf eigenlijk de eerste week al problemen in de vorm van een chemische vreemde geur die na een tijdje verdween.
Dit destijds wel gemeld bij de verkopende partij.

Een aantal maanden verder in Juni begint de jas te verkleuren op beide mouwen.
Dit gebeurt ook alleen op beide complete mouwen, de rest van de jas is ok en nog maar amper gedragen.

Ook dit probleem gemeld bij de verkopende partij en kreeg te horen dat ik de jas moest opsturen voor onderzoek.
Dit heb ik gedaan en na ruim 1 maand kreeg ik te horen dat de jas was gerepareerd.
Dit opzich vond ik al vreemd aangezien ik geen manier kon bedenken hoe je verkleuring kan oplossen.
Eenmaal de jas ontvangen heb ik deze terug gekregen in exact dezelfde staat als dat ik hem heb opgestuurd.

De klantenservice wil alles via de mail regelen en reageert meestal om 17 uur (sluitingstijd) zodat je ze niet kan terugbellen.

Nu geeft de verkopende partij aan dat de jas geen garantie meer heeft en dat ze hem uit een soort van coulance gereinigd hebben.

Op de website van de fabrikant word aangegeven dat er zelfs 2 jaar garantie is.

Mijn vraag:

Wat voor opties heb ik nog om mijn gelijk te halen bij de verkoper?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 16-10-2023 09:59 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 16:52
Heb je aan de verkopende partij gevraagd waarom er geen garantie meer op zou zitten? Een jas van nog geen half jaar oud (ten tijde van ontstaan klachten) zou niet zomaar moeten verkleuren.

Gooi het non conformiteit (artikel 10 in hun eigen voorwaarden) en geef ze de keuze om de jas te herstellen, of de koop te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
Je blijft maar heen en weer mailen met hun en dan reageren ze om 17 uur als ze dicht gaan voor het weekend.
Met de medewerkers aan de telefoon kun je al helemaal niets.
Ik zal het eens via social media instagram/facebook facebook proberen met een openbare post.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:58
Wat is het probleem als ze om 17:00 reageren? Zo'n antwoord vervalt toch niet? Je kan dan toch gewoon terugmailen en de volgende dag weer om 17:00 antwoord krijgen?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
LordSinclair schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:13:
Wat is het probleem als ze om 17:00 reageren? Zo'n antwoord vervalt toch niet? Je kan dan toch gewoon terugmailen en de volgende dag weer om 17:00 antwoord krijgen?
Omdat ze reageren om 17:00 op een zaterdag waarna de klantenservice is gesloten zodat de desbetreffende medewerker er vanaf is gok ik. Dan reageer je de volgende maandag en krijg je weer reactie op zaterdag 17:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38
Koop ontbinden wegens niet-conformiteit.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
Ik krijg een ontzettende deja-vu. Exact hetzelfde verhaal, ook een jas met verkleurende mouwen met een hoog prijskaartje eraan. IK weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb. Meen me te herinnerne dat dat toen wel uiteindelijk opgelost werd met een andere jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
SkiFan schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:47:
Koop ontbinden wegens niet-conformiteit.
Hoe pak ik zoiets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Kijk bijvoorbeeld is naar deze link van de Consuwijzer: https://www.consuwijzer.n...opovereenkomst-beeindigen

Hierin wordt uitgelegd wat precies je recht is.

Daarnaast in deze link een voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.n...enkomst-product-ontbinden

Aan de hand van deze brief kun je naar aanleiding van je situatie de koop ontbinden, je zult dus zelf de voorbeeldbrief moeten aanvullen met de gegevens die in jou geval tellen.

Uiteraard bij twijfel mag je gerust de voorbeeldbrief zelf opstellen en door 1 van de vele tweakers na laten lopen om te kijken of e.e.a. klopt. Als hieruit specifieke vragen zijn, kunnen wij deze ook gerust beantwoorden.

(Mocht er iets inhoudelijk niet kloppen hierboven, vraag ik graag gecorrigeerd te worden :) )

[ Voor 10% gewijzigd door KilleBladhark op 16-10-2023 13:26 ]

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undisclosed
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 16:48
koektrommeltje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:08:
Ik krijg een ontzettende deja-vu. Exact hetzelfde verhaal, ook een jas met verkleurende mouwen met een hoog prijskaartje eraan. IK weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb.
Bedoel je het 'garantieproblemen met jas'-topic van eerder dit jaar? Lijkt toch een nét andere casus. Maar wie weet levert 't evengoed inspiratie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
undisclosed schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Bedoel je het 'garantieproblemen met jas'-topic van eerder dit jaar? Lijkt toch een nét andere casus. Maar wie weet levert 't evengoed inspiratie op?
Ja, dat topic. Dacht dat het al wat ouder was maar ook behoorlijk dure jas, omgeruild en daarna als oplossing reinigen.
Afloop nu niet teruggelezen, alleen de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je al contact opgenomen met de fabrikant? Wellicht zijn die een stuk sneller en wat meer welwillend dan dit bedrijf?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1