Garantieproblemen met jas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb in december 2021 een jas gekocht (€950,-) en in januari 2022 was er een issue. Opgelost doordat ik een nieuwe jas heb gekregen.

De jas pas in december 2022 weer gebruikt. Wederom hetzelfde issue, in februari 2023 weer opgestuurd: de jas wordt gereinigd en dan moet het goed zijn. Het reinigen moet ik zelf betalen.
Ze zeggen dat het de 1e een stof issue was en nu niet.

Ik heb foto's waarbij het issue duidelijk exact hetzelfde is. Ik weet zeker dat schoonmaken geen (langdurig) effect heeft want dat heb ik reeds laten doen.

Dus zelfde issue: totaal andere oplossing.

Wat zijn mijn rechten hier? Ik wil die jas niet terug want ik weet dat het resultaat weer hetzelfde gaat zijn.

1e jas die geruild is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Jq7YvTMkvnveItXUT_4NNOrhS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QtRbD3YW2vukgbAbCxbE0fp.jpg?f=fotoalbum_large

2e jas die nu gereinigd wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wnw14i2x7EfoUt29CqUfsKobcc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5czix6nvQz8AsJjg5dBImrwg.jpg?f=fotoalbum_large

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 17:02
Wat zijn je rechten... goede vraag maar misschien dat je hiermee beter terecht kan bij Kassa of de Consumentenbond. Als de jas uit december 2021 is kunnen ze hem misschien niet meer vervangen en dan is reinigen het enige mogelijke qua oplossing. Aangezien de originele aankoop alweer ruim twee jaar geleden is en je niet kan bewijzen dat je de jas maar heel weinig hebt gedragen denk ik dat je niet heel sterk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is het slijtage of is het schimmel? Lijkt op het laatste.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:54:
Is het slijtage of is het schimmel? Lijkt op het laatste.
Daar lijkt het zeker op. Maar ik weet niet wat het is. Ik denk dat het vulling is die door schijnt zeg maar.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:53:
Wat zijn je rechten... goede vraag maar misschien dat je hiermee beter terecht kan bij Kassa of de Consumentenbond. Als de jas uit december 2021 is kunnen ze hem misschien niet meer vervangen en dan is reinigen het enige mogelijke qua oplossing. Aangezien de originele aankoop alweer ruim twee jaar geleden is en je niet kan bewijzen dat je de jas maar heel weinig hebt gedragen denk ik dat je niet heel sterk staat.
De jas is door hunzelf vervangen. De originele jas heb ik niet meer. In april 2022 is middels een giftvoucher die ik heb gekregen ter vervanging de nieuwe aankoop gedaan. Dezelfde jas is nog gewoon te koop.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:18

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik zou de jas niet laten reinigen maar door een onafhankelijke derde laten onderzoeken. Uit dat onderzoek zal blijken wat er aan de hand is en of het te repareren valt. Als het niet aan jou ligt moet de winkel de kosten van het onderzoek betalen. Daarna kan de winkel aangeven of ze het willen repareren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
fopjurist schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:44:
Ik zou de jas niet laten reinigen maar door een onafhankelijke derde laten onderzoeken. Uit dat onderzoek zal blijken wat er aan de hand is en of het te repareren valt. Als het niet aan jou ligt moet de winkel de kosten van het onderzoek betalen. Daarna kan de winkel aangeven of ze het willen repareren.
Ik kan het reinigen niet meer stopzetten. Ik heb bericht gekregen dat 'ie gereinigd wordt toen het proces al in gang gezet was.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 20:11
Als ze het reinigen... en het is verdwenen... bewijst dit dan niet dat het niet een schadegeval is?

Langs de andere kant, als ze het reinigen en het verdwijnt niet... bewijst dit dan niet dat het wél een schadegeval is?

Lijkt me dat je gewoon moet afwachten en ze daarna op hun eigen resultaat pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-05 19:18
Wat zien we nu eigenlijk? Schimmel? Doorschijnende vulling?

*knip* Offtopic.

[ Voor 54% gewijzigd door Yorinn op 07-03-2023 07:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

*knip* Offtopic.

Ik had van die voucher persoonlijk een andere jas gekocht.

[ Voor 47% gewijzigd door Yorinn op 07-03-2023 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
*knip*

De prijs staat erbij omdat er misschien sprake is van afschrijving/eigen risico/etc en dat bedrag hoger kan zijn dan de waarde. Relevant dus.

Wat totaal niet relevant is, is wat jij zou hebben gedaan met die voucher.

[ Voor 18% gewijzigd door Yorinn op 07-03-2023 07:44 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:51

ITsEZ

parttime all-rounder

Als het opgelost is met reinigen lijkt het me niet perse een garantie kwestie. Het is dus erg belangrijk om te weten wat het nou daadwerkelijk is, doorschijnende stof of schimmel. Ik kan me voorstellen dat de oplossing na 1 maand gebruik anders was, binnen die periode kijken de meeste winkels/merken amper naar wat er mis is maar ruilen ze het direct om. Rond de 2 jaar beginnen ze vaak lastig te doen, als het daadwerkelijk een kwaliteitsissue is hoef je wettelijk gezien ook niet te betalen voor de reiniging. Bij kleding is het natuurlijk altijd wat complexer dan bij een iPhone, kleding heeft nou eenmaal slijtage van dragen en wassen.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dean Martin schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:18:
[...]

Ik kan het reinigen niet meer stopzetten. Ik heb bericht gekregen dat 'ie gereinigd wordt toen het proces al in gang gezet was.
En op jouw kosten nog wel. Als je daar geen goedkeuring voor hebt gegeven kunnen ze de kosten niet op jou verhalen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
ITsEZ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:08:
Als het opgelost is met reinigen lijkt het me niet perse een garantie kwestie. Het is dus erg belangrijk om te weten wat het nou daadwerkelijk is, doorschijnende stof of schimmel. Ik kan me voorstellen dat de oplossing na 1 maand gebruik anders was, binnen die periode kijken de meeste winkels/merken amper naar wat er mis is maar ruilen ze het direct om. Rond de 2 jaar beginnen ze vaak lastig te doen, als het daadwerkelijk een kwaliteitsissue is hoef je wettelijk gezien ook niet te betalen voor de reiniging. Bij kleding is het natuurlijk altijd wat complexer dan bij een iPhone, kleding heeft nou eenmaal slijtage van dragen en wassen.
Het is echter geen 2 jaar maar max 10 maanden.
De jas is immers geruild voor een nieuwe begin 2022z Ik heb het issue gelijk bij start koude seizoen 2022 aangekaart, waarop ze zelf aangeven om te wachten met opsturen totdat de jas niet meer nodig is tegen de kou, om zo het koude seizoen door te komen. Van die 10 maanden is de jas max een maand gebruikt. Alleen weten zij dat verder niet.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
fopjurist schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:12:
[...]

En op jouw kosten nog wel. Als je daar geen goedkeuring voor hebt gegeven kunnen ze de kosten niet op jou verhalen.
Ik heb er inderdaad geen toestemming voor gegeven. Heb de kleine lettertjes doorgelezen.

Ik ben erg benieuwd wat de reactie na het reinigen gaat zijn. Een stomerij die ik zelf heb geprobeerd (bij de oude jas) had geen succes.

In de 'warranty policy' staat overigens duidelijk dat een reparatie die buiten de garantie valt (dus niet specifiek cleaning) vooraf besproken wordt.

Ik heb ergens nog de verwachting dat ze er na het schoonmaken achter komen dat het probleem toch niet is opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door Dean Martin op 08-03-2023 19:44 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Om toch een update te geven hier.

Ik kreeg vandaag bericht dat ik een cadeaubon krijg ter waarde van de huidige retail waarde van de jas.

Netjes opgelost dus.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
kwibox schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:46:
Wat zien we nu eigenlijk? Schimmel? Doorschijnende vulling?

[Mbr] *knip* Offtopic. [/]
Het blijkt een residue te zijn van een soort zoutoplossing die gebruikt wordt in het productie proces.

The best is yet to come

Pagina: 1