Hi allemaal,
Ik heb een massief eiken 40mm werkblad gekocht voor mijn keuken. Daarin wil ik een vlakbouw spoelbak plaatsen. Dat is nogal een precieze klus en ik heb het nog nooit gedaan... maar ik heb zelf wel de juiste gereedschappen denk ik (frezen, zagen, etc.).
Op het woodworking forum heb ik een omschrijving en plaatjes gevonden hoe anderen dat doen, maar ik begrijp de aanpak niet helemaal. Op Youtube vind ik ook geen duidelijke filmpjes.
Als ik het goed begrijp ga je typisch als volgt te werk:
/f/image/7kvw4sk0n96nheioWffsfZKD.png?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand hier ervaring met het zelf monteren van een vlakbouw spoelbak? Is dat een beetje te doen voor een handige doe-het-zelfver? Heb je ergens goede instructies of tips gevonden?
Ik heb een massief eiken 40mm werkblad gekocht voor mijn keuken. Daarin wil ik een vlakbouw spoelbak plaatsen. Dat is nogal een precieze klus en ik heb het nog nooit gedaan... maar ik heb zelf wel de juiste gereedschappen denk ik (frezen, zagen, etc.).
Op het woodworking forum heb ik een omschrijving en plaatjes gevonden hoe anderen dat doen, maar ik begrijp de aanpak niet helemaal. Op Youtube vind ik ook geen duidelijke filmpjes.
Als ik het goed begrijp ga je typisch als volgt te werk:
- Maak een 'binnenmal' gelijk aan de buitenste randen van de spoelbak met een frees met lager
- Maak een 'buitenmal' die groter is dan de spoelbak met behulp van de binnen mal en een kopierring.
- Monteer de buitenmal op het werkblak en gebruik een frees met koppierring. (zorg voor de goede diepte instelling; gelijk aan de materiaaldikte van de rand van de spoelbak).
/f/image/7kvw4sk0n96nheioWffsfZKD.png?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand hier ervaring met het zelf monteren van een vlakbouw spoelbak? Is dat een beetje te doen voor een handige doe-het-zelfver? Heb je ergens goede instructies of tips gevonden?
[ Voor 39% gewijzigd door MWDKing op 15-10-2023 13:07 ]