Smartphone kan wifi netwerk niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddees
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-04-2024
Vreemd gevalletje, mijn vader heeft een huawei telefoon en sinds een tijdje kon hij er niet meer mee op de thuis wifi.

Alle andere telefoons in huis (iphones en samsung) hadden verbinding met het netwerk, enkel de huawei kan het niet vinden, verder vind hij wel dezelfde andere netwerken als de 3 andere telefoons.

Ik begrijp er helemaal niets van, is het mogelijk dat de modem om één of andere reden een telefoon zou uitsluiten? Voorheen werkte het wel normaal.

Beste antwoord (via Ddees op 28-10-2023 19:19)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Router een minuutje stroomloos maken en opnieuw opstarten, meestal weren kieskeurige apparaten dan wel weer.

De telefoon is wel een model voor de Europese markt en niet toevallig uit China of een ander exotische bestemming gehaald?

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Router een minuutje stroomloos maken en opnieuw opstarten, meestal weren kieskeurige apparaten dan wel weer.

De telefoon is wel een model voor de Europese markt en niet toevallig uit China of een ander exotische bestemming gehaald?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddees
nelizmastr schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:01:

Toestel is enkele jaren geleden bij proximus aangekocht, vermoed wel dat het dus een model voor de europese markt zal zijn, het heeft voorheen tenslotte ook nooit dergelijke problemen gegeven.

We zullen het zsm eens proberen met de router van de stroom te halen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Modem staat op automisch wifi kanaal kiezen en heeft nu een kanaal gekozen waarmee de telefoon niet overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ddees schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:23:
Alle andere telefoons in huis (iphones en samsung) hadden verbinding met het netwerk, enkel de huawei kan het niet vinden, verder vind hij wel dezelfde andere netwerken als de 3 andere telefoons.
...
Voorheen werkte het wel normaal.
Is er misschien iets gewijzigd of geüpdate in de WiFi router sinds het probleem is ontstaan?
2.4GHz and 5GHz beide actief?
Om welke internet provider gaat het?
Bij Ziggo/KPN kunnen de nieuwe Sagemcom modems problemen geven met bepaalde (oudere) apparaten.
Ziggo Sagemcom Wifi: Realtek adapters zien geen signaal meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddees
The_Doman schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:57:
[...]

Is er misschien iets gewijzigd of geüpdate in de WiFi router sinds het probleem is ontstaan?
2.4GHz and 5GHz beide actief?
Om welke internet provider gaat het?
Bij Ziggo/KPN kunnen de nieuwe Sagemcom modems problemen geven met bepaalde (oudere) apparaten
Ziggo Sagemcom Wifi: Realtek adapters zien geen signaal meer
Ze zitten bij telenet, aan de hardware van telenet zelf is niets gewijzigd. Ik weet ook niet exact wanneer het probleem begonnen is, het kwam gisteren “tussen de soep en de patatten” ter sprake of ik eens naar zijn telefoon wou kijken omdat hij al even geen verbinding meer heeft met de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit kan van alles zijn, maar om hier iets zinnigs over te roepen moeten we exacte merk+model weten van de WiFi-AP(s) waar de Huawei telefoon niet mee wil verbinden (en "bij Telenet" zegt niet genoeg, Telenet heeft letterlijk tientallen verschillende modemrouters, AP's en pods geleverd, met diverse chips onder de motorkap), exacte typenr van de Huawei telefoon en exacte merk+model van teinminste een apparaat dat wel succesvol kan verbinden.

Wat ook zou helpen: ga met een laptop die kant op, probeer met de Huawei telefoon te verbinden. Als dat niet lukt verbind de laptop met het netwerk en draai het volgende:
code:
1
netsh wlan show interface

Post de uitdraai daarvan hier, dan weten we de instellingen van de WiFi op moment dat het probleem optreedt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddees
dion_b schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:16:
Dit kan van alles zijn, maar om hier iets zinnigs over te roepen moeten we exacte merk+model weten van de WiFi-AP(s) waar de Huawei telefoon niet mee wil verbinden (en "bij Telenet" zegt niet genoeg, Telenet heeft letterlijk tientallen verschillende modemrouters, AP's en pods geleverd, met diverse chips onder de motorkap), exacte typenr van de Huawei telefoon en exacte merk+model van teinminste een apparaat dat wel succesvol kan verbinden.

Wat ook zou helpen: ga met een laptop die kant op, probeer met de Huawei telefoon te verbinden. Als dat niet lukt verbind de laptop met het netwerk en draai het volgende:
code:
1
netsh wlan show interface

Post de uitdraai daarvan hier, dan weten we de instellingen van de WiFi op moment dat het probleem optreedt.
Ik kan er pas komend weekend weer mee verder, zal dan proberen alle nodige informatie bij elkaar te krijgen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 22:37
Router zit misschien op wifi kanaal 13 en die huwawei kan niet verder dan kanaal 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddees
EverLast2002 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:37:
Router zit misschien op wifi kanaal 13 en die huwawei kan niet verder dan kanaal 11?
Mogelijk, maar zo bekend ben ik er niet mee, zou een wijziging van het kanaal van de router ook kunnen verklaren waarom de wifi de laatste tijd nog maar met moeite tot achteraan de woning lijkt te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 22:37
Ddees schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:40:
[...]

Mogelijk, maar zo bekend ben ik er niet mee, zou een wijziging van het kanaal van de router ook kunnen verklaren waarom de wifi de laatste tijd nog maar met moeite tot achteraan de woning lijkt te komen?
Als die router op "automatisch kanaal kiezen" staat kan dat inderdaad ja.
Ik zou op lokatie met een wifi analyzer (app) het meest vrije kanaal opzoeken en de router dan vast daarop zetten.
Test/kijk dan meteen of die huawei ook kan verbinden op het kanaal waar je de router op gaat vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddees
EverLast2002 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Als die router op "automatisch kanaal kiezen" staat kan dat inderdaad ja.
Ik zou op lokatie met een wifi analyzer (app) het meest vrije kanaal opzoeken en de router dan vast daarop zetten.
Test/kijk dan meteen of die huawei ook kan verbinden op het kanaal waar je de router op gaat vastzetten.
ga ik volgende week gelijk mee aan de slag en ik kom er op terug met het resultaat. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:48
Ik had dat ook met m'n airco op kantoor. Bleek de router kanaal 12 gekozen te hebben en de airco kon maar tot kanaal 11. Even een wifi analyzer app aanslingeren en je weet het.

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 15-10-2023 12:51 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ddees
nelizmastr schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:01:

Het heeft een weekje langer geduurd voor ik er mee verder kon, maar de modem ff van de stroom halen heeft het inderdaad gefixt 👍👍
Pagina: 1