Mijn vraag is: Klopt het dat windows 11 geactiveerd blijft na plaatsen ander type moederbord.
Voor het wisselen van het oude moederbord heb ik de product key verwijderd volgens:
slmgr /upk -> "uninstalled product key successfully"
slmgr /cpky -> "Product key from registry cleared successfully."
Check of de key is verwijderd: slmbr /dli -> "Product key not found"
Vervolgens plaats ik het nieuwe moederbord.
In de eigenschappen van de gewijzigde PC zie ik dat de PC nog steeds geactiveerd is.
slmbr /dli geeft echter wel "Product key not found". Tevens zie ik de gewijzigde PC in mijn gekoppelde apparaten. Ik was in de veronderstelling dat een nieuw moederbord inhoud dat je een nieuwe product key nodig hebt.
Bij de activeringsstatus lees ik:
Windows is geactiveerd met een digitale licentie die gekoppeld is aan Uw Microsoft account.
Voor het wisselen van het oude moederbord heb ik de product key verwijderd volgens:
slmgr /upk -> "uninstalled product key successfully"
slmgr /cpky -> "Product key from registry cleared successfully."
Check of de key is verwijderd: slmbr /dli -> "Product key not found"
Vervolgens plaats ik het nieuwe moederbord.
In de eigenschappen van de gewijzigde PC zie ik dat de PC nog steeds geactiveerd is.
slmbr /dli geeft echter wel "Product key not found". Tevens zie ik de gewijzigde PC in mijn gekoppelde apparaten. Ik was in de veronderstelling dat een nieuw moederbord inhoud dat je een nieuwe product key nodig hebt.
Bij de activeringsstatus lees ik:
Windows is geactiveerd met een digitale licentie die gekoppeld is aan Uw Microsoft account.
[ Voor 8% gewijzigd door JoStad op 13-10-2023 16:00 . Reden: textueel ]