Advies over ophanging 60" TV / 24kg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 16:25
DBC87 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Ik heb ook zo'n steun, maar als je hem uittrekt dan kan je hem niet 90 graden draaien vanwege de twee armen. Je hebt ook een versie met een enkele arm en die kan je wel alle kanten op draaien.
Precies dezelfde?
Kantelen kan ook een beetje, toch?

Wat betreft het draaien, nu je het zegt, ja..
Afbeeldingslocatie: https://www.muurbeugel.nl/media/images/tv-muurbeugel-extra-lange-arm.jpg?101691918953
Hij zal tegen dat eerste gedeelte aan de muurbevestiging aantikken, zo lijkt het. Wat zal het schelen? paar graden? Die eerste 2 armen vanaf de muur gezien staan een beetje naar buiten toe, een paar centimeter vanaf het middenpunt tussen die armen zal het zijn(?). Liever wat stevigheid (met 2 armen) en een graadje minder draaien dan zenuwachtig worden van het gebruik van een enkele arm.
JME schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:22:
Laatste tip: laat rustig de boor het werk doen. Zeker als het een gemetselde muur is en helemaal zeker als er geen spouw is. Je zal niet de eerste zijn die denkt dat ie nog makkelijk 3 cm te gaan heeft en dan door teveel druk samen met de klopfunctie een krater aan de achterkant van de baksteen creëert..
Lichtjes drukken tot ie de 90mm markering heeft bereikt.. uitzuigen en klaar :).
Daar kan ik dan ook weer een vraag over stellen; verschil boren zonder slag en de hamerboren-functie. Vooralsnog alle gaatjes in huis (voor 5 a 6mm pluggen) op de 'zonder slag' boorfunctie gedaan en dat ging eenvoudig. Nu ik wat dieper moet is de hamerboor functie handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:47
knakker2 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Precies dezelfde?
Kantelen kan ook een beetje, toch?

Wat betreft het draaien, nu je het zegt, ja..
[Afbeelding]
Hij zal tegen dat eerste gedeelte aan de muurbevestiging aantikken, zo lijkt het. Wat zal het schelen? paar graden? Die eerste 2 armen vanaf de muur gezien staan een beetje naar buiten toe, een paar centimeter vanaf het middenpunt tussen die armen zal het zijn(?). Liever wat stevigheid (met 2 armen) en een graadje minder draaien dan zenuwachtig worden van het gebruik van een enkele arm.
Ja dezelfde, het probleem is dat als het helemaal gestrekt is en je wilt hem draaien, één arm moet inknikken en die moet naar buiten knikken wat de tv tegenhoud om volledig 90 graden te draaien. (linker)
Wat wel kan is de gehele steun naar rechts of links en dan kan de hoek wel meer richting de 90 graden, maar dan zit je niet meer in het midden vanwaar de steun in de meur is en doordat je geen 90cm meer van de muur af zit, kan die alsnog niet 90graden door de breedte van de tv en de resterende afstand van de muur. (rechter)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWKh-DoXQxw1BCTAVbkZgtyE8Cw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JbaRUEesVkm3MfEPi95oV6JJ.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de steun al 5 jaar met een 55" tv en dat ervaar ik.
Pagina: 1