Precies dezelfde?DBC87 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:35:
[...]
Ik heb ook zo'n steun, maar als je hem uittrekt dan kan je hem niet 90 graden draaien vanwege de twee armen. Je hebt ook een versie met een enkele arm en die kan je wel alle kanten op draaien.
Kantelen kan ook een beetje, toch?
Wat betreft het draaien, nu je het zegt, ja..

Hij zal tegen dat eerste gedeelte aan de muurbevestiging aantikken, zo lijkt het. Wat zal het schelen? paar graden? Die eerste 2 armen vanaf de muur gezien staan een beetje naar buiten toe, een paar centimeter vanaf het middenpunt tussen die armen zal het zijn(?). Liever wat stevigheid (met 2 armen) en een graadje minder draaien dan zenuwachtig worden van het gebruik van een enkele arm.
Lichtjes drukken tot ie de 90mm markering heeft bereikt.. uitzuigen en klaarJME schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:22:
Laatste tip: laat rustig de boor het werk doen. Zeker als het een gemetselde muur is en helemaal zeker als er geen spouw is. Je zal niet de eerste zijn die denkt dat ie nog makkelijk 3 cm te gaan heeft en dan door teveel druk samen met de klopfunctie een krater aan de achterkant van de baksteen creëert..
Daar kan ik dan ook weer een vraag over stellen; verschil boren zonder slag en de hamerboren-functie. Vooralsnog alle gaatjes in huis (voor 5 a 6mm pluggen) op de 'zonder slag' boorfunctie gedaan en dat ging eenvoudig. Nu ik wat dieper moet is de hamerboor functie handiger?