[SNES] Originele SuperNintendo aansluiten op moderne TV 65"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Had even gegoogled via Tweakers maar ik vond enkel de SNES mini.

Ik heb nog de originele SNES uit de jaren 90. En ja die doet het nog. Ik heb ook nog diverse spellen hiervoor, waarvan de meeste het nog doen aldus mijn broer. Die heeft deze spullen bewaard, vroeger hebben we er nog wel op gespeeld maar de laatste jaren speelt hij er niet meer mee.

Dus die ga ik aansluiten op mijn 65 inch Toshiba smarttv. Ik probeerde dit vandaag al want mijn KPN TV-kastje heeft een SCART aansluiting. Helaas blijkt na enig googlen dat deze SCART aansluiting enkel output is, bijvoorbeeld als je een ouwe TV aan wil sluiten op je KPN digitale TV. Uiteraard zoals de meeste moderne TVs heeft mijn TV zelf geen SCART aansluiting.

Ik heb nou een verloopstukje besteld, kan ik dan de ouderwetse Super Nintendo spelen op mijn moderne smart TV? Dus SCART > HDMI verloopstukje en kabels.

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft, of een andere oude spelcomputer? Moet ik nog de frequentie aanpassen mijn broer zei dat het beeld soms schokt als die niet klopt. Heb wel gegoogled dat dit gewoon lukt bij een ouwe DVD speler op een smart TV. We hebben deze SNES enkel nog aangesloten op ouderwetse TVs, soms deed hij het niet en dan gaven we er een klap op en deed hij het wel. Dat gaat natuurlijk niet bij een smart TV :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Hier staat het antwoord of kunnen ze je verder helpen.

Goeie oude (retro) consoles deel 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Ah ik had hem niet gevonden dank