Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-06 22:31
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe telefoon. In februari kan ik verlengen, en het ligt in de planning om mijn keuze dan ook helder te hebben.

Wat heb ik nu?
• Samsung Galaxy S21FE
De frustraties met dit toestel;
- Qua formaat vind ik deze te groot.
- Accu houdt het regelmatig niet 1 volle dag uit.

Wat zijn de minimale eisen;
• klein formaat (niet groter dan rond de 150 mm breedte)
• goede accu duur, om minimaal 1 dag mee door te komen.
• acceptabele camera
• stereo speakers

Type gebruiker;
• Foto's maken en bewerken
• Videos maken en bewerken
• Socials, WhatsApp, Spotify, YouTube, nieuws apps
• Bankieren inclusief contactloos betalen
• Lichte games. Zoals Mario Kart & Friends Rush
• Hotspot regelmatig aan

Beschikbaar budget;
• Het gaat om een verlenging of nieuw abbonement, met de volgende voorwaarden;
- minimaal 7GB data per maand
- maximaal €25 euro per maand
- maximaal €220 euro toestel bijbetaling
Volgens mijn berekeningen kom ik dan uit op een toestel rond de 600 euro.

Wat heb ik zelf al gevonden;
• Samsung Galaxy S22 of S23
• iPhone 13
• Google Pixel 7 of 8 (prijs zal in 2024 wel wat zakken?)

Qua software sta ik open voor zowel iOS als Android.
Al vind ik het zelf wel lastig om daar een goede keuze in te maken. Voor mij is het 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een iOS toestel had. Momenteel vind ik de OneUI schil wel acceptabel, mede door apps als GoodLock, en de update naar OneUI 6 lijkt ook positief. Maar ik heb dus geen idee hoe iOS zich anno 2023 weerhoud ten opzichte van Android.

Wellicht hebben jullie nog verassingen qua geschikte toestellen? Of tips welke van bovengenoemde 3 toestellen volgens jullie het meest geschikt is?

Beste antwoord (via Huizinity op 14-10-2023 21:32)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De S23 heeft van die telefoons duidelijk de beste accuduur en zou verder ook moeten voldoen aan al je eisen. Dit lijkt mij dus een vrij gemakkelijke keuze.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Kleinere toestellen hebben een kleinere accu.
En daar zit de uitdaging denk ik met jou gebruik.
Dus ga benchmarks vergelijken met accu verbruik. In de reviews kun je die terugvinden.

Kijk dan wat er overblijft van je lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Februari...

Telefoons hebben ongeveer dagprijzen & weekreleases dus ik denk dat het zinvol(ler) is de komende 4 maanden jezelf in te lezen, budget scherp te krijgen etc. En dan in februari pas/weer je topic eens actualiseren en een duidelijke vraag stellen zodat je binnen enkele dagen een definitieve keuze kan maken?

/edit: een jaar geleden had je ongeveer hetzelfde in Samsung, OPPO of Apple? dus ik vraag me even af waarom je dan al een jaar "ergert" aan je Samsung en dan als alternatief met een S23 op de proppen komt?

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 10-10-2023 15:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-06 22:31
MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:41:
/edit: een jaar geleden had je ongeveer hetzelfde in Samsung, OPPO of Apple? dus ik vraag me even af waarom je dan al een jaar "ergert" aan je Samsung en dan als alternatief met een S23 op de proppen komt?
Ik had bijna 1,5 jaar geleden ook een topic. Als je die even goed doorleest, zie je staan dat ik mij afvraag of de ergenissen afkomstig zijn van Samsung, Android, of dat het aan het toestel lag die ik destijds had. Die vraag kan ik inmiddels beantwoorden door dat ik nu een toestel bezit die wat hoger in het segment staat.

Daarmee kan ik nu concluderen dat het dus toestel afhankelijk was, en dat mijn verwachtingen te hoog waren voor een budget toestel van toen.

Klachten van traagheid oid zijn nu immers niet meer aan de orde.

Ik heb dus, zoals reed aangegeven, nu een S21FE. Daar hoort een nieuwe ontdekkingsreis bij. En die heb ik gehad. Logisch gevolg is dat er dan nieuwe minpunten ontstaan na 1,5 jaar gebruik.

Maar omdat ik geen ervaringen heb met de S22 en S23 toestellen vraag ik hier om advies. Volgens mij is dit topic daarvoor bestemd?

De bedoeling is om een keer wat langer te doen met een toestel. En daarom wil ik een weloverwogen keuze maken. Bedankt voor de tips en advies.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De S23 heeft van die telefoons duidelijk de beste accuduur en zou verder ook moeten voldoen aan al je eisen. Dit lijkt mij dus een vrij gemakkelijke keuze.